Zwanger worden na miskraam, door tot helemaal roze!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Desse, 29 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hoi,

    Aangezien er in ons oude groepje 15-31 juli mama's 10 meiden een miskraam hebben gehad en er animo bleek voor een topic om samen verder te kletsen, heb ik dit topic geopend. Ik heb nog niet van iedereen reactie, wel van ongeveer de helft dus ik open het topic toch alvast.

    Uiteraard is iedereen vrij om aan te sluiten, mocht je ook weer zwanger worden na een miskraam.

    @Tjemmie @Kinderwens87 @Manana @Miss M @Niki2014 @iez @juf1987 @Kia Kaha @Mamaaa30
     
    Kris81 en Kinderwens87 vinden dit leuk.
  2. Niki2014

    Niki2014 Bekend lid

    21 apr 2014
    656
    163
    43
    @Desse : dank voor het openen van het topic!

    Wat heftig dat het bij zoveel nog mis is gegaan! Hopelijk voor iedereen snel weer meer positiefs!!

    Hier ben ik wel direct na de vroege miskraam in november weer zwanger geworden. Zo'n 10 dagen erna had ik weer een eisprong en nu ongeveer weer 6 weken.

    Wel vind ik het nu extra spannend of het allemaal wel goed zit nu. Donderdag de eerste echo.

    Hoe gaat het inmiddels met jullie?
     
    iez, Kris81 en Kinderwens87 vinden dit leuk.
  3. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Jeeeejtje ik wist niet dat er zoveel meiden een miskraam hadden in het vorige groepje..

    Ik ben ook gelijk na mijn 2e miskraam weer zwanger en vind het ook nog erg spannend allemaal. Toch heb ik me aangemeld bij mvm en hoop dat het dit keer goed blijft gaan!

    Hopelijk staan we binnenkort allemaal samen op roze!

    Ik heb nogal last van extreme vermoeidheid, waardoor ik soms minder aanwezig ben op het topic. Meestal lees ik mee en like ik de berichten, maar de puf om te reageren heb ik dan niet... Ik ben nu ook net wakker van mijn dutje :oops:
     
    iez, Kris81, Kinderwens87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Wat fijn dat jullie allebei zo snel weer zwanger zijn, dat geeft hoop :) Van harte gefeliciteerd!!!

    Ik moet nog een controle echo om te kijken of alles weg is. Heb zelf het idee van wel, geen buikpijn of bloedverlies meer. Mijn miskraam als heel heftig ervaren, terwijl er eigenlijk bijna niets uit moest (leeg vruchtzakje van 1,5 cm). Was heftiger dan mijn miskraam van 7 weken, die wel in tact was. Ook geen idee hoe mijn cyclus nu gaat worden, normaal ben ik heel regelmatig 28 dagen. Ik voel mijn eisprong wel dus hopelijk hebben we binnenkort meer geluk... Vind het wel eng hoor, weet niet hoe ik het ga trekken als ik dit nóg een keer moet meemaken...
     
    Manana vindt dit leuk.
  5. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Niki2014 en @Manana dat jullie alweer zwanger zijn! Hopelijk zijn dit wel plakkertjes:).

    Hier afgelopen woensdag curettage gehad na een missed abortion. Nu afwachten hoe lang het duurt voor alles weer op gang komt.
     
    Niki2014 vindt dit leuk.
  6. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik ga voor jullie duimen meiden! Het is jullie zo gegund! Gaan jullie ovulatietesten gebruiken?

    Mijn cyclus was ook erg in de war. Was dus erg blij met de ovulatietesten, anders had ik mijn eisprong gemist...
     
  7. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Weet ik nog niet. Wij klussen eigenlijk sowieso wel om de dag en normaal voel ik Mn eisprong dus wil eigenlijk ook niet teveel druk erop leggen nu. Ik was vooral erg opgelucht dat de verloskundige zei dat we niet 1 menstruatie hoeven af te wachten maar het gewoon weer mogen gaan proberen, of het in ieder geval niet hoeven te voorkomen
     
  8. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    @Kinderwens87 Mochten jullie gelijk weer klussen? Ik mocht dat niet ivm ontstekingsgevaar (sowieso ging het natuurlijk niet op het moment van de miskraam) maar ik weet eigenlijk niet of we inmiddels alweer mogen...... :rolleyes::roflmao:
     
  9. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Als het bloeden gestopt is uiteraard ;). Sorry verkeerd verwoord. Maar we hoeven geen menstruatie af te wachten ofzo:). En bloeden lijkt hier al voorbij, alleen de dag zelf gevloeid en daarna niets meer:)
     
  10. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    #10 Desse, 29 dec 2017
    Laatst bewerkt: 29 dec 2017
    Hier is het bloeden net gestopt, maar ik vind het nog een beetje eng. Moet jij ook nog voor een controle echo? Ik moet 4 januari voor controle, spannend! Ben toch een beetje aan het doemdenken door alles wat er gebeurd is merk ik (een 'zal wel weer niet gaan zoals het hoort' idee). Eigenlijk mag ik niet klagen want mijn wens was dat het natuurlijk zou gaan en dat is gebeurd :roflmao:
     
  11. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik heb in februari een telefonische afspraak staan met de gyn, vind het een naar idee dat er geen controle echo gemaakt wordt

    Het blijft toch spannend, hopelijk heeft je lichaam het goed opgepakt:)
     
  12. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat is het bij veel meiden misgegaan :(
    Ik wil ook wel meepraten, maar ben inmiddels ook weer zwanger.

    Ik heb na het bloeden ook geen controle echo gehad, maar het voelde wel alsof het goed was/leeg was.

    Hopelijk is het bij jullie ook snel weer raak en zijn het mooie plakkers :thumup:
     
    iez, Kris81, Desse en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Wauw wat is het bij iedereen snel gegaan. Gefeliciteerd @Miss M !
     
    Miss M vindt dit leuk.
  14. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Wauw @Miss M gefeliciteerd! Wat een hoopvolle berichten :) Nu het statistisch gezien bij veel teveel meiden fout is gegaan, hoop ik op een statistische meevaller dat we allemaal boven verwachting snel zwanger zijn en dit keer met een gezonde zwangerschap :)
     
    Miss M vindt dit leuk.
  15. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hadden jullie het de vorige keer al aan familie verteld eigenlijk? Wij wel aan de schoonfamilie en een aantal vrienden. Achteraf toen het mis ging hebben we het aan nog meer mensen verteld. Ik twijfel erg wat ik de volgende keer zal doen. Enerzijds heb ik gemerkt dat we er ook echt met onze vrienden over praten als het niet goed gaat. Ook op het werk heb ik het aan meer mensen verteld toen het mis ging dan toen het gewoon goed ging, gewoon omdat ik zaken moest overdragen en het eerste moment dat ik terug op m'n werk kwam (had me alleen de dag na de slechte echo ziek gemeld) en een collega een vervelende opmerking maakte direct in tranen was. Anderzijds denk ik dat ik het de volgende keer tot 12 weken voor me wil houden voor iedereen :rolleyes: Want vertellen dat het nóg een keer is misgegaan...
     
  16. Niki2014

    Niki2014 Bekend lid

    21 apr 2014
    656
    163
    43
    Vorige keer wist nog niemand het op manlief na. Na miskraam heb ik het aan ouders/schoonouders, schoonzus/zwager, 2 tantes, 3 beste vriendinnen verteld. Deze mensen heb ik nu na positieve zwangerschapstest snel ingelicht, want wilde nu deze keer eerst goed nieuws delen. Vond het fijn ook over de miskraam te kunnen praten.
     
  17. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Hier wel aantal mensen verteld, beste vriendinnetje, zusje, nichtje en schoonouders en op Mn werk (ivm hoog risicowerk). Nu het mis is gegaan wat meer mensen op de hoogte gebracht. Ml wil dat eigenlijk niet omdat hij niet wil dat mensen weten dat we voor een derde gaan, maar goed met hem erover praten gaat ook niet dus hij doet het er maar mee:rolleyes:
     
  18. Niki2014

    Niki2014 Bekend lid

    21 apr 2014
    656
    163
    43

    Ja je moet het toch ook met iemand over kunnen hebben. Met mijn man kan ik er ook niet goed over praten, maar gelukkig vindt hij het niet erg als ik dan anderen inlicht om erover te kunnen praten.

    Hopelijk snel ook weer een plakker voor jou!
     
    Kinderwens87 vindt dit leuk.
  19. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dat hoop ik ook!!
     
  20. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hadden het nog aan niemand verteld.
    Toen het mis ging heb ik het alleen aan mijn 2 beste vriendinnen verteld. Zij waren ook de enigen die wisten dat we nog een kindje wilden.

    We wachten nu ook met vertellen tot de 12 weken. Met name omdat mijn schoonvader zijn mond niet kan houden. Ik heb niet zoveel zin om aan allemaal vage mensen te vertellen dat ik zwanger ben en al helemaal niet dat het mis is gegaan ;)
     

Deel Deze Pagina