zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door flipmans, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipmans

    flipmans Nieuw lid

    3 apr 2018
    1
    0
    1
    beste,

    misschien een rare vraag maar 3 dagen geleden hebben we een miskraam gehad
    bij 9 weken nu willen wij eigenlijk zo snel mogelijk weer zwanger worden
    hoelang duurt het ongeveer wanneer je weer zwanger kan worden?
     
  2. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Als je baarmoeder helemaal schoon is je bloedverlies gestopt is en je eisprong weer komt/ geweest is :D
     
  3. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Sorry , ik bedoelde het positief , ik heb zelf 1 februari het zelfde meegemaakt ... maar ik was nog niet helemaal schoon ik heb volgende week weer controle . Hopen dat alles goed is maar dat zal vast wel ben nu voor de 2e keer ongesteld helaas... maar wel goed!

    Wel vervelend van je miskraam maar het komt vast en zeker goed!! Goed van je dat je zo snel al weer de keus maakt om t weer te proberen! Zolang jij je er goed bij voelt moet je het zeker niet laten!!

    Ik duim voor ons dat alles goed komt , en dat we maar een mooi kindje mogen krijgen!!!
     
  4. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    In principe kun je de eerste ronde na je miskraam gewoon weer zwanger worden. Helaas is er niet echt een "richtlijn" wanneer je je eisprong of menstruatie hebt na een miskraam, het kan alle kanten op.

    Zelf is het voor mij bijna 4 weken geleden.. ben nu aan het wachten op m'n eerste menstruatie (of juist niet door nieuwe zwangerschap) maar het kan maar zo zijn dat je hele cyclus overhoop ligt.. Is helaas geen peil op te trekken.

    Ik wens je veel sterkte toe met de miskraam en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!
     
  5. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wat naar dat je een miskraam hebt gehad.
    Bij mij was het 20 maart los gekomen bij 12,5 week (vruchtje van 9 weken). Op 26 maart bij de controle echo was er nog iets te zien, dat kwam 28 maart (een week geleden) los. Het bloeden was afgelopen zaterdag (31 maart) over. Ik had daarna deze maandag alweer een positieve ovulatietest. Zondag en gister was deze negatief. Mijn cyclus is dus waarschijnlijk snel weer op gang gekomen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo mag zijn.
     
  6. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Het is inderdaad echt afhankelijk van hoe je lichaam ea gaat verwerken! Ik heb een spontane miskraam gehad bij 7,3 weken maar heb tot 4 weken gebloed zonder verklaarbare reden. Alles was schoon (4 x gecontroleerd, laatste keer door gynaecoloog). Uiteindelijk na zo'n 7 weken weer een eisprong en in ronde 4 weer zwanger geraakt. Gelukkig lees ik dat de meeste dames sneller herstellen want je wil gewoon door! Succes en sterkte met het verwerken en het herstel! X
     
  7. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Het zou ook nog kunnen zijn dat de ovulatie test reageerde op de HCG wat je nog in je lichaam had. Ik weet niet of je tussendoor ook HCG heb getest en of je een witte test heb gehad. Ovulatie testen reageren ook op HCG namelijk.

    Bij mij was alles zo goed als schoon na twee weken verliezen van. Ze hebben ook gelijk gekeken of er iets aan zat te komen en dat was zo. Bij mij is het zo goed als direct 'normale' cyclus.
     
  8. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Jolicoeur Ik had een tuurstreep op hcg test en vruchtbaar slijm. Die dag ben ik de ovulatietest gaan doen.
    De ovulatietesten staan hieronder.
    Ik ga er door de toename en afname bij de ovulatieteststreep in 3 dagen en vruchtbaar slijm maar op hopen dat de cyclus op gang is. Het blijft spannend!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Wat naar dat je dit ook mee hebt moeten maken...

    Mijn baarmoeder was na de natuurlijke miskraam nog niet schoon (stolsels) dus zwanger worden zou vermoedelijk de eerste mnd nog niet lukken. Dat kwam er met de eerst volgende menstruatie uit. Daarna was ik schoon. Cyclus was meteen regelmatig.
    Nu in ronde 5. In principe zou het gewoon moeten lukken..
    Zijn ook dames die weer meteen zwanger zijn.
    Valt dus niks van te zeggen...
     
  10. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste miskraam is het na 2 weken (na de termijnecho) ook losgekomen. Heb 2 weken lang gevloeid. Daarna heeft het bij mij 8 maanden geduurd voor ik zwanger werd.. nadat we weer gestopt zijn met de pil om voor de 2e te gaan was ik weer na 3rondes zwanger dit is ook een miskraam geworden alleen dit x had ik voor tabletten gekozen, helaas zonder resultaat en alsnog een curettage.. ik bloed nu nog na 1,5 week dus hoop zodra het gestopt is ook snel weer zwanger te raken
     

Deel Deze Pagina