Zwanger worden na Implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kim11, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hallo allemaal!

    Wij zijn nieuw hier op het forum. De afgelopen weken veel gelezen, en nu eindelijk ook maar een account aangemaakt.

    1 maart is de implanon verwijderd, sindsdien test ik met ovulatietesten. Aanvankelijk om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus, maar het ging toch anders:

    2 maal volgens de ovulatietesten een eisprong gehad. Ook het cervixslijm klopte.

    Van de eerste eisprong zou ik ongesteld moeten zijn geweest: Niet geworden, en ook niet zwanger.

    Van de tweede eisprong zou ik over een week ongesteld moeten worden. Dus positief testen is nog niet mogelijk.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Star82

    Star82 Lid

    27 feb 2011
    14
    0
    0
    Ik heb zelf ook 3 keer achter elkaar een implanon gehad en wij zijn nu ook bezig om zwanger te worden.. Bij mij is de implanon begin november eruitgegaan en vanaf begin januari zijn we aan het proberen. Tot nu toe nog geen resultaat. Wel heel verschillende cyclussen!
    Eerst 35dgn, daarna 26, daarna 42!! en nu afwachten..
    Weet jij iets over ont-implanonnen? (weet niet hoe ik het anders moet noemen)
     
  3. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hoi Star,

    Ik heb geen idee, zelf heb ik besloten om maar gewoon erg veel ovulatietesten te gaan doen om een inzicht te krijgen.

    De eerste cyclus na de implanon was heel vreemd, volgens de testjes 2 eisprongen, met ruim een week ertussen. Dat kan volgens mij helemaal niet. Als ik tel vanaf de tweede eisprong, klopt het wel, gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden, dus dat scheelt maar 1 dag.
     
  4. Star82

    Star82 Lid

    27 feb 2011
    14
    0
    0
    Hoi Kim,

    Ik had dat ook, na eruit halen al na 17dagen iets van bloed, niet echt ongesteld. Daarna pas 35 dagen later weer echt ongesteld.
    Nu nog steeds heel vage cyclus..wisselt erg.
    Nu ben ik weer aan het wachten op NOD, maar dat is wel lastig als je zo'n wisselende cyclus hebt.
    Ik heb wel op internet gevonden dat de periode om te
    'ont-implanonnen' :) net zo lang is als die van de pil.. Wel gek ik dacht altijd dat je na implanon sneller weer zwanger kon worden
     
  5. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat dacht ik ook, maar dat was dus fout gedacht.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk een hele normale "cyclus" had sinds de verwijdering van de implanon,.. Als ik over een dag of 14 weer ongesteld ben, dan weet ik mijn cyclus, zo niet: dan moet ik nog wat langer puzzelen.
     
  6. Star82

    Star82 Lid

    27 feb 2011
    14
    0
    0
    het zal wel liggen aan hoe het voor plaatsing was. Ik had vroeger ook nooit een regelmatige cyclus, daarom ben ik juist begonnen met de pil toen ik 16 was..
    Jij dus ook nu op het wachtbankje? Spannend!!
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Mijn eisprong moet over twee dagen komen en dan twaalf dagen later mn periode. Volgens de eerste pendel ben ik in juni zover :)
     

Deel Deze Pagina