Zwanger worden na vroege miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roodborstje2, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb op 23-6 een miskraam gehad bij 4+6 weken. Mijn man en ik twijfelen nu of we meteen deze maand alweer willen proberen zwanger te worden, of de maand erna. Wat zijn jullie ervaringen mee? Ik weet dat je lichaam wat tijd nodig heeft om te herstellen, maar ik was zo kort zwanger dat ik niet weet of het echt nodig is om een maand af te wachten. Mijn man wil vooral graag meteen er weer voor gaan, ik twijfel hierover.

    Mochten we deze maand er alweer voor willen gaan:
    Wanneer kan ik mijn ovulatie en daarna NOD ongeveer weer verwachten? Ik heb 8 dagen gebloed waarvan 5 dagen hevig. Ik had op 27 of 28 juni (weet het niet meer zeker) een compleet negatieve test, dus ik denk dat het HcG toen wel weg was. De dag dat de miskraam begon stond er nog een mini streepje. Kan ik de ovulatie verwachten ong twee weken na begin miskraam, of twee weken nadat het bloeden is gestopt, of twee weken nadat de test negatief was? Ik wil liever geen ovulatietesten gebruiken, omdat ik onregelmatig werk en dat vind ik heel onhandig. Ook werd ik de vorige ronde meteen in ronde 1 zwanger. Ik kan redelijk goed uitgaan op mijn baarmoederslijmvlies maar ik wil wel ongeveer weten wanneer ik wat kan verwachten.
     
  2. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Na mijn laatste miskraam heb ik eerst m'n menstruatie afgewacht voor ik weer zwanger werd zodat ik wist of m'n cyclus op orde was. Ik heb zelf ook geen ovulatietesten gebruikt. Ik kwam er achter bij de nacontrole van de curretage dat m'n ei echt op springen stond.

    Je moet er zelf uiteraard ook achter staan om voor een nieuwe zwangerschap te gaan. Ben je er echt klaar voor of moet je je mk echt nog een plekje geven? Ik had zelf die dwang om weer zwanger te worden, werd steeds groter na de mk.

    De rest op je antwoorden kan ik je helaas geen antwoord op geven ben daar zelf niet echt ervaren in.

    Misschien dat @RoGiJuLi je hiermee kab informeren?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas kan niemand een antwoord geven op je laatste vragen.
    De een heeft een mk met 10 weken en na 2-3 weken weer een ei, terwijl een ander een mk heeft met 5 weken en pas een eisprong na 2 mnd heeft.

    Je weet helaas niet hoe je lichaam reageert qua hormoon huishouding na deze mk.

    Eigenlijk hetzelfde als met ontpillen. De een heeft direct een regelmatige cyclus, terwijl een ander pas na een half jaar een goeie cyclus heeft.

    Ik zou zelf eerst een ronde wachten en na je ongi met ovutesten aan de slag gaan.
     
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Je lichaam kan pas weer zwanger worden wanneer het daar klaar voor is, dus voor je lichaam hoef je geen maandje rust te nemen. Jullie moeten er zelf wel natuurlijk achter staan.
    Ik heb maar 1x een maand 'rust' genomen, toen ik 2 miskramen achter elkaar had gekregen. Verder zijn wij er altijd meteen weer voor gegaan, we wilden zo graag dat ik weer zwanger werd.

    Als ik geen miskraam resten had, was mijn cyclus na een miskraam meestal wel ongeveer hetzelfde als daarvoor.

    Je hebt trouwens ook ovulatietesten die je met je 1e ochtendurine kan doen: Clearblue met smileys. Ze zijn wel erg duur (ik gebruikte ze dus alleen toen ik IUI kreeg omdat dit van het ziekenhuis moest, verder altijd goedkope stickjes) , maar dan heb je misschien wel een tijdstip die altijd ongeveer hetzelfde is.
     
  5. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Bedankt voor de reacties. Ik ben er op zich wel weer klaar voor om zwanger te worden. Ik wist alleen niet hoe handig dat nou ging zijn omdat ik liever geen ovutesten gebruik.. Ontpillen deed ik jaren geleden en toen had ik meteen weer een normale cyclus, ik weet niet of dat een indicatie kan zijn voor mijn cyclus na een miskraam. Ik ga er nog even over nadenken, als ik weer regelmatig ben verwacht ik mijn ovulatie over een week ongeveer. Nog even goed met mijn man over praten.
     
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik had na mijn opgewekte miskraam meteen weer een cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. En ik persoonlijk zou er meteen weer voor gaan, maar dat is meer omdat het bij ons daarna nog anderhalf jaar geduurd heeft voordat ik weer zwanger raakte, dus ja. Dat het de vorige keer in één keer raak was, geeft helaas geen garantie voor de toekomst. Succes! :)
     
  7. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    We hebben besloten er toch weer voor te gaan. Mocht het lukken is dat hartstikke leuk en zo niet dan volgende keer beter :)
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb pas geleden ook een vmk gehad rond die periode. Ik merkte er verder niet veel van, dus gelijk weer doorgegaan. Ik ben daarna niet meer ongesteld geworden en was gelijk weer zwanger. Helaas is dst vorige week mis gegaan rond 8 weken.
    Ook nu wil ik gelijk weer door, maar omdat deze mk wel een stuk heftiger was, weet ik ook niet wat me te wachten staat qua cyclus. Gister voor t eerst weer geklust na de mk, dus we gaan het wel zien....
    Volgende week heb ik nog een nacontrole echo, ik hoop dat ze dan ook kunnen zien om mn ei er misschien aan gaat komen ;)
    Succes meid!! Hopelijk zijn we snel weer zwanger!
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina