Zwanger worden tweede kindje / cyclus vraagjes..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lauw1990, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

    Mijn man en ik zijn eruit. We gaan voor een tweede kindje! Hartstikke spannend natuurlijk ! Ons zoontje wordt begin september 2 jaar. Ik heb heel lang geroepen dat ik nog niet voor een tweede kindje wilde gaan, wellicht pas als hij naar de basisschool zou gaan, (als het aan mijn man had gelegen, hadden we rond zijn 1e verjaardag weer gestart voor een tweede), maar ineens begon het toch weer te kriebelen. Ik heb altijd gezegd dat ik ons gevoel bij een tweede van ons allebei het belangrijkste vind (dat we er allebei goed in staan). En het moet je ook gegeven zijn natuurlijk, nog een kindje.

    Nu zit ik dus een beetje te emmeren met mijn cyclus.. Ik slik al sinds een hele poos de pil niet meer ( sinds najaar 2016, vrij snel weer gestopt na beginnen na bevalling ) en hebben sindsdien altijd condooms gebruikt. Eerlijk gezegd heb ik nooit echt mijn cyclus tot op de dag bijgehouden.. Wel begon er een menstruatie bij mij op 14 / 15 april en op 17 / 18 mei. Dan zou ik dus den cyclus van zo'n 33 a 34 dagen hebben?.. Enfin, Ik merk dat ik het lastig vind om een specifieke berekening te maken en om te bepalen wanner mijn eisprong dan zou moeten zijn (ik wil nog geen ovulatietesten gebruiken, omdat ik merk dat ik er toch wel erg mee bezig ben, zwanger worden, en bang ben dat het dan een moetje wordt of helemaal een obsessie). Volgens een app die ik uiteindelijk maar even heb gedownload, zou mijn eisprong rond 7 juni geweest moeten zijn. We hebben tot zo'n 13 juni (vanaf 26 mei ongeveer) om de dag gevreeën en 2 dagen achter elkaar op 6 en 7 juni. De week erna ook nog wel zeker 2x intiem geweest.

    Nu heb ik dus vanmorgen, 20 juni, een zwangerschapstest gedaan. Deze (clearblue digital) sloeg negatief aan. Maar vroeg me ineens af of dit te vroeg geweest is? dit pas poging 1 hoor, dus verwacht er niet gelijk iets van..

    Kan iemand een beetje mee rekenen met de informatie hierboven? En wie weet zijn er anderen die ook begonnen zijn en er wat over kwijt willen?
     
  2. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Wat spannend, een tweede kindje! Als ik uit ga van alleswat je hierboven hebt geschreven dan zou je een dezer dagen ongesteld kunnen worden als je cyclus regelmatig is. Dan ben je nog niet écht overtijd. Het zou kunnen dat je te vroeg getest hebt en de test daarom negatief is... maar het zou toch ook kunnen dat het helaas nog niet gelukt is. Ik zou het nog een paar dagen geven denk ik...

    Wij hebben vorige maand ook besloten om te kijken of een tweede kindje ons (op de natuurlijke manier gegund is). Maar wij gaan nog niet alles op alles zetten, gewoon alles even op zijn beloop laten en het idee van een tweede kindje nog even een beetje laten landen :)
     
  3. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Als je eisprong effectief 7 juni was, dan verwacht je je menstruatie ongeveer morgen, het kan nog maar bij de meeste mensen is 1 dag voor NOD de test al wel positief als je zwanger bent, dus vrees ervoor voor deze ronde
    En nog een tipje, als je elke maand mer clearblue digital wilt testen nog voor je overtijd bent kan dit wel eens een hele dure hobby worden, online heb je hele goedkope dipsticks en de testen van de action(niet de gevoelige maar de gewone) zijn ook dik oké en even gevoelig als een digitale test en daar kan je er 20 van doen voor de prijs van 1 digitale haha

    En om je cyclus te berekenen, de eerste dag van je menstruatie is dag 1, de laatste dag is dus de dag voor je menstruatie, en ‘gemiddeld’ is je eisprong 14 dagen voor je laatste cyclus dag dus bij jou dag 19/20, dus om ‘safe’ te zitten kan je best vanaf dag 14 tot 23 om de dag vrijen, dan kan je je ei bijna niet missen
    Na je eisprong is het eigenlijk te laat dus de week voor je eisprong is belangrijker dan de week erna
    Nu die lutale fase (tijd tussen je ei en je menstruatie) is dan wel gemiddeld 14d maar kan ook 9d zijn of 18d dus pin je er niet te hard op vast wat de app zegt want die kan er dus flink naast zitten dus eig zou je om hem zeker niet te missen van dag 14-24 om de dag seks moeten hebben maar dat lijkt me dan evengoed een ‘moetje’ dan als je ovulatietesten doet, alleen dan van het intensievere soort in bed haha
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Duna, Ja, de kunst is ook om het een beetje los laten! Ook voor een tweede kindje dus, spannend!
    Ik zou dus vandaag mijn menstruatie wel een beetje verwachten, maar tot nu toe voel ik er vrij weinig van/ nog niks gebeurd. We wachten af.. wel al even pijnlijke borsten, zeurderige buikpijn en nog wat klachtjes, maar dat kan van alles zijn natuurlijk. Heb liever nu dat, als je dan niet zwanger bent, ook maar ongesteld wordt, dan zit je niet zo te wachten . Of te twijfelen. Wie weet hebben jullie op termijn dan ook mooi nieuws, ik duim mee! Bij mijn zoontje heb ik lang gewacht met de test, zeker een dag of 8 a 10 toen, omdat ik steeds dacht toch wel ongesteld te gaan worden. Nu dus eerder getest, maar die van clearblue digital geeft wel aan dat je al paar dagen voordat je denkt ongesteld te worden al zou kunnen testen (al wordt deze niet specifiek verkocht als vroege test. Dus 20 getest en verwacht vandaag beetje mn menstruatie dus. Maar goed, ik heb puur naar mijn afgelopen 2 cyclussen gekeken die ik hierboven noemde en naar mijn idee was ik daarvoor ook redelijk regelmatig. Thnx voor het meedenken.

    @Doornroosje94 , ik ben ook verder van plan goedkopere testen te gebruiken hoor! Dacht haal ook een x de clearblue , n maar voor de rest 2 voor € 5,- in huis. Anders betaal je je inderdaad scheel aan testen!! thnx ook voor de tips en het meedenken. We hebben inderdaad een beetje om de dag aangehouden 1e en 2e week en vorige week iets minder frequent dan. Kan me ook niet voorstellen dat elke vrouw 14 dagen voor de verwachte menstruatie ook precies dan de eisprong heeft. Hoor best vaak dat iemand uiteindelijk veel eerder of later blijkt bevrucht. Nou, wacht nu maar even af of ik ongesteld wordt.. ik heb ook zelf het gevoel (qua klachten) dat ik mijn eisprong rond 8 a 9 juni heb gehad.
    Zo'n app neemt inderdaad het gemiddelde natuurlijk. Ben toen bij ons zoontje ook wat terug gezet, dacht toen ook dat ik al wat langer was.

    Weet alleen niet wat handig is qua testen als het uitblijft. Wil toch niet voor niets testen, maarja , je hebt natuurlijk pas zekerheid als je test. Maar gewoon wat extra dagen aankijken? Pff.. zei al tegen mn man, ga het de volgende periode wat maar wat meer proberenlos telaten..
     
  5. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Loslaten van iets wat je heel graag wilt is wel heel erg moeilijk... echt lastig als je niet weet waar je aan toe bent, he. Je kunt beter óf gewoon ongesteld worden óf een duidelijk positieve test. Maar ja... zo simpel is het niet altijd
     
  6. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Duna , ja precies! Of een positieve test en zo niet, dan maar snel ongesteld, liefst een beetje regelmatig en weer door. Had echt verwacht vandaag wel ongesteld te worden. Zo zie je maar weer dat je idee niet altijd klopt. Nu wellicht morgen of anders van het weekend. Wil ook niet gelijk weer een test doen. Beste is nu denk even dit weekend afwachten en dan nog niet, nogmaals een test ?
     
  7. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Nog niet ongesteld. Zal ik nog even afwachten?
     
  8. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Je zou morgenochtend met je tweede urine nog een test kunnen doen.
     
  9. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Dinpin, zit er wel aan te denken ja. Aan de andere kant natuurlijk altijd een mogelijkheid dat ik dit weekend gewoon nog ongesteld wordt, dus iets later. Dat maakt dan weer dat ik wil wachten.. Maak me ook geen illusies, omdat dit de eerste poging is die we doen en ik ook wel realistisch genoeg ben dat het wel even kan duren. Aan de andere kant is onbeschermd natuurlijk onbeschermd. Lekkere twijfelkont ben ik ..
     
  10. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen,na afgelopen woensdag, opnieuw getest. Negatief.. Zit nu op dag 37. Heb in de periode van 10 juni tot halverwege de week erna wel een blaasontsteking gehad. Vanaf 11 juni een antibioticakuur gehad. Wel 1 die kan als je zwanger zou zijn (huisarts toen uitgelegd dat we daarmee bezig zijn). Zou dit nog invloed op mijn cyclusduur kunnen hebben? Heb nu echt zo iets van laat mij maar lekker ongesteld worden. Die onzekerheid is ook niks (je zit er nu toch op te wachten). Zijn er nog meer die nu net bezig zijn met zwanger raken? Misschien toch wel fijn om beetje te sparren / te kletsen af en toe. Vanmorgen mn frustratie over late menstruatie en 2 negatieve testen aan mijn man verteld, maar die heeft zo iets van: joh, niet teveel aan twijfelen, komt wel goed. Kon ik maar zo nuchter denken, hihi
     
  11. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Dit is mijn tweede ronde. Eerste ronde cyclus van 40 dagen waar geen end aan leek te komen. Nu ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren. Afgelopen zondag had ik ongeveer mijn ei en zit nu braaf op het wachtbankje mijn testdrang te onderdrukken. Ik voel vanalles en beeld me vanalles in.... Ik vind het wachten op momenten dat je niks kan doen om de boel te bevorderen echt vreselijk. En ik heb gister zelfs een broodje filet op omdat ik daar zoooooooo trek in had en nu super schuldig aan het voelen.
    Zo bedankt voor je luisterend oor

    Mannen zijn er heel nuchter in. Ik vertel de mijne niet eens als ik ga testen. Ik wil hem zo graag verrassen. Ik ga hem alleen verrassen met de test, niet met de hele zwangerschap. We zijn er allebei mee bezig om nog een keer ouders te worden
    Mijn dochter kan ook niet wachten op een brusje. Ik heb een tekening op de kast met pappa mamma Quinn en een kinderwagen met een baby erin ❤
     
  12. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Dinpin, oh allemaal zo herkenbaar !

    Ik voelde nu ook al van alles en nog wat. De week dat je je ongesteldheid verwacht is echt letterlijk afwachten en hopen op een positieve test.

    Ik ben dus vanmiddag ongesteld geworden.. 18 mei dus laatst en nu 23 juni.. Ik dacht altijd dat je geen eisprong had als je over de 35 ging of niet zeker? Maar dus blijkbaar wel?

    Pff.. ga voortaan maar pas testen als ik over die 36 a 37 dagen heen ben. Wordt wel inhouden.

    Op naar ronde 2 voor mij. Hoop dat je dit keer een positieve test hebt !
    Gebruik jij ovulatietesten?
     
  13. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ja van die dipsticks van 2beshure. En als die dokter is en ik pijn in mijn onderbuik een clear blue. Die de twee rondes dat ik ze gebruik twee keer meteen bij de eerste test een smiley gaf.

    Ik had me voorgenomen niet te vroeg te testen maar nu op 7 dpo toch al 2 eary testen van predictor verspilt. Pfff had het me nog zo voor genomen niet te doen pffffff nu wil ik op zijn vroegst donderdag op mij NOD testen. Ik hoop dat ik het red!
     
  14. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Dinpin , ah oké! Wellicht iets om te onthouden voor me ! Wil eerst even kijken hoever we komen met een beetje om de dag.

    Ah jeetje, ja snap ik hoor! Hoop dat je dan positief test. Ik had het ook direct vanaf de 1e ronde al.. Terwijl ik ook wel weet dat het even kan duren. Maar je, Is je een kindje wikt, dan ga je er gelijk voor natuurlijk !
     
  15. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Dat is het hem nou precies. Je wilt een tweede kindje. Niet over een jaar, nee, het liefst deze maand nog want je moet ook nog 9 maanden wachten.
    Ik heb ook ovulatietesten van de action gebruikt. Was ook niet verkeerd. En maar 2,49 per 5. En de clear blue heb ik van marktplaats. Dan zijn ze niet de hoofdprijs. Wel wat korter houdbaar. Maar ik gebruik ze toch elke maand.

    Je zei dat je dacht dat als je cyclus over de 35 dagen gaat je geen ei meer kreeg. Mijn eerste ronde was 40 dagen. En op dag 28 had ik mijn ei en mijn lf was 12 dagen en toen werd ik ongesteld. 4 dagen gemenstrueerd en toen op dag 21 weer mijn ei.
    Als mijn lichaam niet zulke duidelijke signalen had gegeven betreft ovulatie dan had ik zo laat in mijn cyclus niet meer getest. Lang leven de testen!
    Met de pil was mijn menstruatie trouwens ruim 6 dagen. En veel heftiger. Ik had het andersom verwacht.
     
  16. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Dinpin , thnx voor het delen!

    Ja precies, op het moment dat je graag wilt, dan kan het niet snel genoeg gaan natuurlijk.. ik heb dat ook hoor en ik denk iedereen wel...!

    Ja dacht dat dat zo was, ben weet gerust gesteld! Dacht jeetje, dit heeft lang geduurd, m'n cyclus :/..

    Wat zijn jou symptomen rondom eisprong?
     
  17. Lauw1990

    Lauw1990 Actief lid

    19 jan 2016
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag ook op kraamvisite geweest en dan gaat het helemaal kriebelen.
     
  18. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik merk het aan mijn afscheiding als eerste. Dan worden mijn tepels zeer overgevoelig. Net of er een dag ervoor veeeeel te hard in geknepen is en ze gaar zijn. En ik krijg echt een mega sexdrive. Wat dat betreft zou ik het in een milde versie wel de hele maand willen
     
  19. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Kraam visite doet het inderdaad nog meer aanwakkeren. Ik heb een nichtje van 1. Zo heerlijk!
     
  20. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Volgens mij kun je wel gewoon een eisprong hebben met een cyclus van 36 dagen... als ze voorbij de 40 gaan dan is de kans geloof ik wel een stuk kleiner, maar wel aanwezig. Al moet ik zeggen dat ik geen eisprong heb als mijn cycleus langer is dan 35 dagen... (en die heb ik vaak gehad bij de eerste).

    Ik zit nu ook in de tweede ronde, maar de eerste ronde nog niet super serieus geprobeerd. Gaat deze ronde anders zijn denk ik!
     

Deel Deze Pagina