Zwanger worden vanaf zomer 2018 ♡!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flamingooo, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Vanaf zomer 2018 willen wij gaan voor een broertje of zusje. Onze dochter is van najaar 2017.

    Wie gaat er ook voor een kindje deze zomer en heeft er zin om mee te kletsen?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Upje :)

    Nog helemaal niemand die al zo ver vooruit denkt? Wat voorpret heeft, fictieve aftellijstjes maakt en niet kan wachten tot die ellendige condooms de deur weer uit kunnen :rolleyes:? Ben ik dan echt de enige :oops:?
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik blijf hier gewoon lekker tegen mezelf aanpraten tot er iemand aansluit :p.

    Ik heb drie maanden borstvoeding gegeven en heb mijn eerste ongesteldheid nog niet gehad, ben benieuwd wanneer die gaat komen en wat mijn cyclus daarna gaat doen. We zullen toch een eisprong nodig hebben willen we het weer gaan proberen.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Alsof ik het over mezelf heb afgeroepen... vanochtend ongesteld geworden :o:
     
  5. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.410
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Wat leuk :) hier nog in twijfel om voor een derde kindje te gaan. Ik wil wel heel graag, manlief is nog een beetje in twijfel, maar gaf gisteren aan om dan tegen mei het te gaan proberen. We hebben al 2 dochters van 8 en 4 jaar.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Jeej! Niet meer alleen :D.

    Leuk dat jullie waarschijnlijk voor een derde gaan. Twijfelt je man over überhaupt een derde of over wanneer? En wat zijn zijn twijfels? En leuk twee meiden!

    Mijn vriend houdt nu vast aan 9 maanden op 9 maanden af. Dus dat zou betekenen pas eind juli/begin augustus. Maar ik hoop er stiekem nog wel iets vanaf te kunnen krijgen en dat we in juni gaan beginnen met proberen ;).

    Maar voor nu eerst maar eens kijken wat mijn cyclus gaat doen. Wat doen jullie nu qua anticonceptie?
     
  7. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.410
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Wij hebben een dochter met autisme en hij is bang dat het erg zwaar wordt met een derde.

    Ja 2 meiden maar zijn soms ook echt hekjes haha.

    Ben zelf nog gewoon aan de pil, we gaan zien hoe het gaat lopen.

    Voor jullie dus ook een spannende periode. En leuk voor de kleine meid. Hopelijk vlot achter elkaar.

    Hoe oud zijn jullie? Ik ben 31 en mijn man is 29
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Klinkt als nog een klein beetje koudwatervrees bij je man ;) hopelijk wil hij er in mei echt voor gaan!

    Ja lijkt mij super leuk als ze dicht bij elkaar zitten! En als het toch wat langer duurt dan zitten ze nog niet heel ver uit elkaar. Bij jullie zit er wat meer tussen zie ik, is dat een bewuste keus.

    Hier zijn we 31 en 34. Niet echt oud natuurlijk maar voor mij wel ook een reden dat ik geen jaren meer wil wachten.
     
  9. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.410
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Mijn 1ste dochter is van een andere papa. Van haar heb ik een heftige bevalling gehad waardoor ik in eerste instantie heb gezegt voor mij geen tweede kindje meer. In 2012 mijn huidige man leren kennen. En samen toch besloten om voor een tweede kindje te gaan. Vandaar leeftijdsverschil.

    En nu gaan het toch weer erg kriebelen hihi.

    Het komt wanneer het komt. Maar stiekem zit ik overal al weer te neuzen
     
  10. Meisje2

    Meisje2 Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ook ik meld me hier aan, wij willen vanaf juli/augustus voor een 2e kindje gaan..
    nu ons dochtertje steeds makkelijker wordt (net 2 jaar) durf ik het opnieuw aan, al blijf ik het spannend vinden.. vond zelf de baby tijd echt niet leuk helaas..
    Vind altijd knap wanneer stellen zo gauw weer aan een 2e willen beginnen, maar iedereen is weer anders gelukkig. Ik was het 1e jaar gewoon echt zooo gestresst dus weet ook wel dat het heel erg ligt aan hoe jezelf bent en erin staat☺️
    Flamingootje, lees dat je cyclus weer op gang begint te komen, fijn! Dat betekent dus dat jullie van de zomer ook echt aan de slag kunnen was het gauw raak bij jullie dochter?
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Leuk dat je ook mee komt schrijven @Meisje2! Wat vond je niet leuk aan de babytijd? Kan me voorstellen dat het dan spannend is om er weer voor te gaan.

    Hier had ik me ingesteld op een hele heftige tijd maar het valt me zo ontzettend mee. Ondanks dat we niet perse een hele makkelijke baby hebben. Ze had refluxklachten en slaapt “nog” niet door. Maar het voelt gewoon allemaal goed :). Tuurlijk heb ik ook mijn onzekere momentjes en dipjes maar had me ingesteld op erger haha.

    Helaas heeft het even geduurd voordat onze dochter er was. Pas na ruim 1,5 jaar was ik zwanger van haar en in die tijd is het ook een keer mis gegaan. We houden er dus rekening mee dat het ook nu langer zou kunnen duren maar hopen natuurlijk van niet ;).

    Dat gaat ongemerkt toch vanzelf hè als het eenmaal (bijna) zover is ;).
     
  12. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.410
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    @Meisje2 welkom. Leuk dat je ook een komt schrijven.
    Hier vindt ik juist de baby tijd erg leuk en mooi. Merk nu de meiden wat ouder worden het soms best pittig is. Ook mede door de autisme van de oudste.

    De oudste heeft tot 2,5 niet door geslapen kwam snachts minimaal 3 keer. De jongste slaapt nu nog niet door.

    Hier vrij snel zwanger bij allebei. Binnen 3 maand. Tussen de oudste en jongste nog een miskraam gehad.
     
  13. Meisje2

    Meisje2 Niet meer actief

    #13 Meisje2, 1 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2018
    .
     
  14. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ik klets ook graag mee! Wij hebben een zoontje geboren in sep 2017 en willen rond de zomer ook gaan proberen voor een broertje of zusje. Het kriebelt bij mij al heel erg... zou dat nog door de hormonen komen?!
     
    2009lisanne vindt dit leuk.
  15. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.410
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Welkom @Orangeapple gezellig dat je ook mee wilt kletsen. Dat zou inderdaad best ook nog door de hormonen komen.

    Maar ook wel leuk dat er dan niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit.

    Hier is de jongste 4 wordt in augustus 5.
    Eigenlijk wou ik het laten bij 2 kindjes. Maar mijn hele lijf schreeuwt om nog een kleine ukkepuk. Waar dat weg komt geen idee.
     
  16. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ja het lijkt ons heel leuk als ze dicht op elkaar zitten. Het is natuurlijk afwachten of dat ook daadwerkelijk lukt, maar we gaan het in ieder geval proberen ;)

    Wij zijn 32 en 33 en dat is ook wel een reden voor ons om niet heel lang te wachten.

    Zouden jouw kindjes nog een broertje of zusje leuk vinden of zijn ze daar niet mee bezig @2009lisanne?
     
  17. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.410
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Ja iedere keer zeggen ze mama je hebt een baby in je buik haha.
    Het lijkt ze wel erg leuk.

    Mijn man vindt het alleen van dan begint alles weer opnieuw, de nachten, nog niet zelfstandig enz. Aan de ene kant wil hij wel graag..

    Ik ben ook 31 en wil ook niet te lang meer wachten.
     
  18. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gezellig dat je ook mee komt kletsen @Orangeapple :D!

    Ik vraag me ook steeds af of het de hormonen zijn dat ik nu al kriebels heb voor een tweede ;). Maar het gevoel was er eigenlijk direct en is niet weg gegaan of minder geworden. Ik heb vrijwel geen last gehad van hormonen (tijdens de zwangerschap niet en in de kraamtijd ook niet, tijdens het zwanger worden wel hihi) en mijn vriend wil ook graag snel een tweede dus ik denk toch dat de wens er echt is bij ons.

    Is jouw cyclus al weer helemaal genormaliseerd?
     
  19. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Bij mij net zo! Ook weinig last van hormonen. Mijn man zei dat hij eigenlijk weinig verschil merkte tussen zwanger en niet zwanger. Ik merk dat ik ietsje emotioneler ben nu, maar verder voel ik me nog steeds hetzelfde/mezelf. Maar omdat ik de kriebels al zo snel heb vermoed ik toch wel wat hormonen :rolleyes:

    Dat is nog even afwachten. Ik zit nu in de derde cyclus na de bevalling. De eerste duurde heel lang een de tweede was wel weer normaal.. Wel voelt het anders. Waar ik voorheen mijn eisprong niet voelde een flink wat buikpijn had tijdens ongesteldheid is het nu omgedraaid.. flink wat eipijn en tijdens ongesteldheid helemaal niks! Is dat bij jullie ook anders?
     
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb 3 mndn borstvoeding gegeven en ben vorige week voor het eerst ongesteld geworden dus kan er nog weinig over zeggen. Ongesteldheid was wel maar licht en goed te doen! Maar voor de zwangerschap was het ook nooit heel heftig bij mij.
     

Deel Deze Pagina