rode striemen onder borsten.. door snelle groei.. JEUK!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nakapaio, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nakapaio

    nakapaio Lid

    14 jan 2009
    26
    0
    0
    Netherlands
    hallo,

    mijn borsten zijn in de 1e 6 weken al een cupmaat gegroeid, paste geen bh meer, dus meegroeibh's en voedingsbh's gekocht, maar ik heb nu echt rode strepen aan de onderkant, die ontzettend jeuken! :cry:
    iemand hier ook last van en eventueel tips hoe hier mee om te gaan?

    groeten Jenda
     
  2. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid

    ik heb hier ook last van ook onderaan mijn buik heb ik last van jeuk. wel irritant dus ik lees even mee voor eventuele tips ;)
     
  3. Trotsemama1986

    Trotsemama1986 Fanatiek lid

    10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    De jeuk komt omdat je huid aan het oprekken is.
    En hierdoor heb je helaas striae ontwikkeld bij je borsten.
    Wat je eraan kan doen... volgens mij kan de jeuk minder worden als je het goed invet.. insmeerd dus.
    Je voorkomt striae er zeker niet mee, maar voelt allemaal even iets lekkerder aan (alsof het beter mee lijkt te rekken).
     
  4. Maia

    Maia Niet meer actief

    bij mij zijn ze ook redelijk snel gegroeid en jeuken ook, ik smeer ze gewoon heel veel in.
     
  5. fluffie

    fluffie Lid

    26 jun 2008
    30
    0
    0
    arbeidster
    tot hiertoe heb ik hier nog geen last van .... en toch al enige kilo's aangekomen!
    ik smeer elke ochtend, en soms ook s'avonds, mijn buik goed in met amandelolie ... is heel goed naar het schijndt!
    mss kan je dit is proberen? om het niet erger te maken ?
     
  6. nakapaio

    nakapaio Lid

    14 jan 2009
    26
    0
    0
    Netherlands
    ik smeer me iedere avond al in met zwangerschapsolie van weleda.. en mijn vriend raadde me ook al aan om met uierzalf te gaan smeren.. (of dat nou met de plek van de rode striemen te maken heeft weet ik niet..;)) uierzalf schijnt ook ontstekingsremmend te werken, dus denk dat ik dat maar eens ga proberen..

    als dit inderdaad striae is.. gaat dat dan na de zwangerschap wel weer weg?
    :rolleyes:
     
  7. Charisma83

    Charisma83 Actief lid

    25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    hoi hoi
    striae kan je niet voorkomen je kan er wel voor zorgen dat het minder gaat jeuken door het goed in te smeren.
    ik werk zelf in een parfumerie drogist en smeer echt al vanaf het begin van mijn zwangerschap allerlei hele goeie striae cremes maar nu heb ik het toch gekregen aan de binnenkant van mijn dijen.
    het komt gewoon doordat je huid in een hele korte periode heel snel uitrekt en het zit onderhuids.
    amandel olie of olijf olie helpt wel om de trekkerig heid en jeuk te voorkomen.
    de striae gaat helaas niet meer weg na je zwangerschap maar het word wel veel lichter van kleur bijna wit de roodheid verdwijnt ook. maar het blijft helaas wel maar wel minder zichtbaar. :(

    grt charisma83
     

Deel Deze Pagina