Zwangerschap en katten!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje13, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wij hebben zelf 2 katten en ben bijna 35wk zwanger.
    Moet er niet aan denken om ze weg te doen.

    Wat we hier gedaan hebben om ze manieren te leren is zo'n bolletje sokken gooien als ze ergens aan zaten. Dat is zacht en ze hadden geen idee waar het vandaan kwam, maar ze bleven wel van de spullen af op een gegeven moment. Dat werkte niet met alles want 2 stoelen (die we hadden voor de katten kwamen) zijn vervangen door stoelen met een "catproof" stofje.

    Qua kattenbak, hier hebben we er 2 beide gevuld met biokat fresh, dat kan 3-4 weken blijven zitten zonder dat je ze ruikt. Je moet natuurlijk wel dagelijks de klonnten en poep eruit scheppen.

    En qua haren, hier borstel ik ze wekelijks met een furminator en in het voorjaar een stuk vaker (langharige katten). Daarmee heb je veel haren al te pakken voor ze in huis dwarrelen.

    En misschien kleedjes en mandjes voor de katten neer zetten. Fleece is een drama want dat trekt juist enorm kattenharen aan.
     
  2. moi89

    moi89 Bekend lid

    14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heel goed werkt om de haren van je bank te halen is met een rubberen handschoen over je bank (of waar de haren dan ook zitten) te wrijven. Werkt echt super goed! Alle haren wrijf je zo uit de bank.
     
  3. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb alle andere reacties niet gelezen, maargoed hier komt die van mij. Daarna ga ik de rest wel lezen, al zullen er echt wel dezelfde soort reacties tussen zitten denk ik.

    Vlooien: lekker als je daar pas achter komt als je hele huis volzit! Dan heb je de afgelopen tijd goed opgelet, want voordat je een plaag hebt krabben je katten zich nog net niet open. Eigen verantwoordelijkheid dus, niet die van de katten.

    Verharen: wist je niet dat niet toen je ze aanschafte?

    Slopen: heb je ze opgevoed? Hebben ze geleerd wat wel en niet mag? Kunnen ze de tuin in om hun energie kwijt te kunnen (neem aan van wel, anders hadden ze waarschijnlijk geen vlooien).

    Kattenbak: iedere dag uitscheppen? En als je openstaat voor tips, ik weet niet welk grit je hebt, maar Biokat fresh werkt als een trein.

    Als je mijn eerlijke mening wilt weten, misschien moet je ze wel herplaatsen. Ik denk dat dit niet iets van hormonen is, ik denk dat je eerlijk gezegd een keer twee lieve katjes hebt aangeschaft en er nu achter bent gekomen dat die ook aandacht en verzorging nodig hebben.

    Ik weet dat ik heel hard klink, maar ik heb nou eenmaal een beetje een hekel aan het feit dat de schuld altijd op de dieren wordt geschoven in dit soort gevallen, alsof die zichzelf hebben aangeschaft ofzo.
     
  4. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nu wel alle reacties gelezen, zie dat de Biokat al voorbij is gekomen. Dus goede tip..

    Verder besef ik me echt wel dat mijn reactie niet aardig is, maar ik vind het toch echt zoals ik het zeg....
     
  5. jolyn30

    jolyn30 Lid

    29 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou Sallie, als je die van mij gelezen hebt, dan weet je dat ik er 100% mee eens ben want jij hier neergezet hebt.

    mensen schaffen leuke lieve en schattige dieren aan, en dan passen ze opeens niet meer in hun straatje omdat er een baby aankomt.

    Hier vliegt de kat ook wel eens door de kamer, maar dan weet ze ook gelijk wat wel en niet mag!

    maar goed, ik heb hier meerdere reacties geplaatst, dus ik neem aan dat het nu voldoende is en dat ze weet hoe ik erover denk.

    succes!;)
     
  6. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Jeetje wat hebben hier veel meiden problemen met hun katten :(. Hoewel ik het er uiteraard helemaal mee eens ben dat je je van te voren heel goed moet realiseren wat je in huis haalt als je een dier neemt, lijkt het me voor de katten ook niet fijn om ergens te wonen waar ze niet of minder geliefd zijn. Gedragdproblemen bij katten komen bijna altijd voort uit psychologische problemen, dus in die zin kunnen "wildplassen" en krabben alleen maar erger worden als je ze eigenlijk zat bent en ze dit merken. Ik zou overwegen of je alle voordelen (liefde, knuffeltjes, gezelligheid) nog wel vindt opwegen tegen de nadelen en zo niet toch overwegen om een goed nieuw onderkomen voor je beestjes te regelen. Ik zou dan wel echt moeite doen om te kijken of de nieuwe eigenaren wel met de "problemen" om kunnen gaan en ze alleen meegeven aan iemand waarvan je er zeker van bent dat hij/zij lief voor ze gaat zijn.
    Succes!

    Ook moet je goed in je achterhoofd houden dat als je kindje er straks is je de katten wel minstens zoveel (positieve) aandacht moet geven als je nu doet, anders kunnen ze alleen maar vervelender worden.
     
  7. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Zoals Ghandi ooit zei "er zijn geen problemen, alleen oplossingen"
    En met een beetje moeite kun je ook het gedrag van een kat veranderen.
    Een dier heeft teslotte rechten en zodra je het in huis haalt worden die rechten jouw plichten.

    En ik denk eerlijk gezegd het nu ook hormonaal is bij TS.
    Althans ik merk het bij mezelf ook hoor.
    Erger me soms rot aan een kat maar bedenk me dan snel dat ik het simpel kan oplossen en dat het voor hun ook een hele verandering is en dan krijgt ons poeske even een lekkere knuffel :)
    Even tot 10 tellen helpt dan wel eens.
     
  8. whitesaber

    whitesaber Niet meer actief

    Oke...Wat moeten we hier weer van denken

    Maar goed wij hebben nu 6 katten 4 volwassene poezen (geholpen) en 2 kittens allemaal tussen 10 jaar en 7 weken oud
    Ik had precies hetzelfde toen ik zwanger was van mijn zoon
    En ook had ik het hier op zp gezet
    (Mensen waren hatelijker tegen mij dan tegen jou,maar daar gaat het ook niet om )
    Het gaat erom wat ook al eerder is gezegt : Hormonen hormonen nesteldrang nesteldrang :D:D

    Geeft allemaal niks :p
     
  9. jolyn30

    jolyn30 Lid

    29 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar bedoel ik mee te zeggen dat ik me ook wel eens irriteer aan dat beestje, maar k zet dr niet op marktplaats.:(

    zoals iemand hierboven heel mooi benoemde,...


    Die beestjes hebben rechten, en als jij ze in huis neemt worden die rechten jou plichten...


    meer ga ik er nu niet over zeggen.

    ik wens dr succes..

    en die hormonen kan dat beest ook niks aan doen!:p
     
  10. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    kattenbakken ergens anders zetten, kattenbak"deo" en ander grid? (bio kat fresh bv)
    plaits op de bank leggen snachts
    zorgen dat er niets blijft staan snachts wat de katten kapot kunnen maken
    vlooienspul in je agenda zetten dat je ze het geeft
    de katten nu al afleren op plekken te komen waar straks de baby ligt

    Ik heb zelf katten, hiervoor had ik 3 binnenkatten nu 2 buitenkatten, maar om jouw redenen nooit gedacht de katten weg te doen. Dat zijn dingen die je van te voren wel weet toch?
     
  11. me83

    me83 Niet meer actief

    hoop dat de hormonen weer wat onder controle zijn.. en je leuke tips hebt gevonden.. want weet wel dat als je een kindje hebt het er niet beter op word als die gaat groeien(lees:dingen omgooien,luier volpoepen,vette vingers overal)

    dus schoonmaken moet je toch al een hoop doen..

    gelukkig houden we allemaal genoeg van diertjes en kindjes om het vol te houden!:D

    succes
     
  12. disney1986

    disney1986 Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beesten??!! je bedoeld vast dieren:D

    hou je vast, ik heb momenteel 16 katten en een dochter van 1.5 :D
    oke, ik moet veel poetsen, en binnen nu en 5 weken gaan er 11 kittens verhuizen.

    ik word ook wel eens gestoord hoor, maar hun misschien ook wel van mij. Onze dochter zal gemiddeld zo'n 100 katten haren eten om een dag, goed voor de weerstand:D

    meid, maak je niet zo druk, want een peuter van 1.5 jaar maakt meer troep en vuil.
     
  13. Eef5

    Eef5 Actief lid

    28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou eens een furminator kattenborstel kunnen kopen. Wij hebben ook 2 katten, die niet in de huiskamer komen als wij er niet zijn. En die borstel werkt echt super goed!! Scheelt enorm veel. Hij is wel behoorlijk prijzig (ik geloof 37,50) maar ik ben er heel blij mee!

    Succes,

    Groetjes Eefje
     

Deel Deze Pagina