Zwangerschap gaat steeds mis voor 5 weken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Krily, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Twee dagen geleden kwam ik erachter dat ik weer zwanger was, vandaag deed ik een testje en hij was iets opgelopen. Ik helemaal blij, even later was die vreugde al weer weg want het bloedverlies was gestart dus het is weer mis gegaan, dit keer met 4 weken en 2 dagen.
    Hiervoor is het ook al twee keer mis gegaan met 4 weken en 2 a 3 dagen.

    Vanmiddag heb ik weer een afspraak bij de gyn en ik wil graag weer aankaarten of er iets aan gedaan kan worden/ergens naar kan worden gekeken. Vorige keer toen ik dat zei kreeg ik als antwoord: "met zwanger worden kunnen we wel helpen, met zwanger blijven niet".

    Buiten het niet zwanger blijven, heb ik ook heel veel last van mijn menstruaties, ik kan de eerste dagen echt niet zonder pijnstillers en heb enorm veel last van groeipijn in mijn linker knie. Is dit normaal?

    Hopelijk zijn er vrouwen die mij een beetje vertrouwen kunnen geven in ooit een plakkertje/hulpmiddelen weten om wel zwanger te mogen blijven. Misschien is het inderdaad wel domme pech, maar 3 keer pech lijkt me wel erg veel?
     
  2. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Wat ongelofelijk naar.
    Ik ben op dit moment in afwachting van mijn 3e miskraam.
    Ik zit in de mmm en aan de hand van mijn bloed weet ik dat het niet goed is en het is wachten op de bloeding.
    Ik heb vanmorgen mijn gynaecoloog gesproken en die gaf aan dat ik recht heb op een stollingsonderzoek ivm de miskramen.
    Ik heb daar persoonlijk vanaf gezien omdat ik denk dat bij mij de oorzaak bij vervroegde overgang ligt(dat gaan ze nu onderzoeken), maar hier zou jij ook recht op moeten hebben lijkt mij.
     
  3. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Oh dat lijkt me ook heel heftig :(
    Oh dat is een goed idee ja kan ik wel eens gaan vragen, ik had het gevoel dat m’n gyn me niet serieus nam. Voor vervroegde overgang wou hij niet prikken omdat m’n cyclussen regelmatig zijn. Terwijl m’n moeder vroeg in de overgang was. Maar kan vervroegde overgang miskramen veroorzaken?
     
  4. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Ja want je eitjes zijn dan van oudere kwaliteit en hoe ouder je bent hoe groter de kans op een mk.
    Bij mij waren mijn tante en oma 34 en mijn moeder werd ziek op haar 45ste en moest toen stoppen met de pil en is nooit meer ongesteld geweest en is blijkbaar zonder dat ze het door heeft gehad in de overgang geweest.
    Het is zo verschillend de ene gyn wil het niet testen en de ander wel.
    Bij mij in het ziekenhuis verschillen ze onderling van mening.
    Mijn gyn had aangegeven dat ik hier op moest prikken en toen ik voor een echo een andere gyn had vroeg ik wanneer ik dat moest doen. Die reageerde nou ik zou het niet onderzoeken want we doen er toch niets mee. Nou schiet mij maar lek.
    Mijn cyclus is zo regelmatig als het maar kan, maar ik heb een vroege eisprong en ik reageer niet op de hormonen.
    Ik zou er op staan. Als de uitslag goed is dan weet je dat en dan hoef je je daar niet druk over te maken.
     
  5. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Wat ontzettend naar dat het steeds mis is gegaan. Is er al eens geprikt op progesteron? Wat is je luteale fase normaal gesproken? Progesteron tekort kan ook (vroege) miskramen veroorzaken (of ervoor zorgen dat je te vroeg ongesteld wordt waardoor een vruchtje minder kans heeft zich te nestelen). Maar goed ik ben geen arts.. Ik heb zelf wel een tekort en dat vul ik aan met Utrogestan sinds 1 jaar. Wij zijn nu ruim 2 jaar bezig (gebruik nu nog meer hormonen zitten in de MMM) en het heeft mij nog niet geholpen om zwanger te worden maar er zijn veel positieve verhalen over te vinden.
     
  6. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik heb zojuist een gesprek gehad met mn gyn. Hij zei je progesteron is goed. Dus ik vroeg naar de waarde zei hij: uhm 31 of 33 of 34 ofzo. Voel me totaal niet serieus genomen. Hij wil niet verder gaan kijken met die miskramen. Maar me nog een jaar aan laten modderen na de hsg. Utrogestan wilt hij niet geven want hij zegt dat de nederlandse artsen dat niet geloven.
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    overweeg een overstap. ook in Nederland zijn er wel ziekenhuizen die dingen controleren. denk ook aan je schildklier, als die te traag werkt krijg je ook miskramen. die waarde kan je zelfs via de huisarts laten checken :)
     
  8. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ja ik ga zoieso overstappen, oh zal eens vragen of m’n huisarts daar ook op wil laten prikken. Ga hem morgen toch bellen om te vragen naar een doorverwijzing naar een ander ziekenhuis :) Thanx voor de tip!
     
  9. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb het 1keer gehad in een ICSI traject. Meteen de volgende cyclus cryo kreeg ik utrogestan, wel omdat ik er zelf om vroeg... Ik zou als ik jou was ook meer dingen uit willen laten zoeken, dus toch voet bij stuk houden. Waarom loop je bij een gyn, vanwege de pijn? Ik had ook altijd heel veel pijn, tot na mijn eerste zwangerschap, nu zonder pijnstillers. Hoop dat het bij jou ook goed raak gaat zijn!
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Is er al eens gekeken naar endometriose? Bij mij was op de echo’s niks te zien, maar bij een kijkoperatie wel.

    Verder kan je kijken of je huisarts misschien een recept voor utrogestan wilt voorschrijven?
     
  11. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik had er aan de gyn om gevraagd, en hij zegt dat ze er niet meer in geloven omdat het nooit heeft bewezen dat het werkt. Ik loop bij de gyn omdat ik bij de kennismaking van huisarts had verteld over onze kinderwens, pijn tijdens menstruatie en vroege overgang van m’n moeder. Dus m’n huisarts wou het graag laten onderzoeken, helaas doet die gyn alleen standaard onderzoeken en luistert hij totaal niet naar wat ik hem zeg.
     
  12. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Nee nog niet, heb het vandaag wel aangekaart, maar hij kon m’n pijn in.mn knie niet koppelen aan endomitriose. Hij zei dat het “toevallig” zeer doet. Nou dat geloof ik absoluut niet. Ben ook zeer ontevreden over hem.

    Ja dat wil ik morgen ook aan m’n huisarts vragen, tot nu toe is hij onze enige uitweg, bij deze gyn zie ik geen oplossingen komen helaas.
     
  13. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Niet alleen schildklier prikken, ook b12 en vit D zijn belangrijk voor zwanger worden/blijven
     
  14. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Dat zal ik ook op het lijstje zetten Thanx! :) dit kan allemaal wel via huisarts denk ik?
     
  15. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ja hoor, ik kwam jaren geleden erachter door de huisarts
     
  16. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik zou zeker vragen of je kan switchen van gynaecoloog. Al is het maar omdat je je niet serieus genomen voelt. Ik heb zo'n lieve gynaecoloog, dat voelt tenminste als een samenwerking ipv een strijd.
     
  17. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Dat moet via de huisarts denk ik? Ja een samenwerking moet het inderdaad zijn, en niet een strijd.
     
  18. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Bij mij zou dat via het ziekenhuis gaan. Maar ik loop inmiddels al een langere tijd daar, niets gaat meer via huisarts. Dus ik weet het ook niet zeker, eerlijk gezegd.
    Succes ermee en sterkte voor de komende periode.
     
  19. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Aah oke, bij dit ziekenhuis hebben ze niet veel gynaecologen dacht ik. Kan wel eens vragen aan de huisarts, misschien moet het wel via het ziekenhuis zelf. Maar dan kom ik hem alsnog constant tegen, dan is een andere locatie misschien een optie. Zal het morgen even aan de huisarts vragen. Vraag ik gelijk om de precieze uitslag van progesteron, en om utrogestan.
     
  20. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Net de huisarts gesproken, die wilt ons ook niet verder helpen. Heb verteld over de herhaalde miskramen, en zijn antwoord was dat ze pas na 5 keer verder gaan kijken. Schildklier wou hij niet prikken, en de progesteron waarde wou hij me ook niet geven.
     

Deel Deze Pagina