Zwangerschap gaat steeds mis voor 5 weken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Krily, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Hè?? Nou dat vind ik echt bijzonder zeg. Ik kreeg al een onderzoek na 2 miskramen. Jeetje TS.. wat naar dat je telkens met lege handen wordt weggestuurd.
     
  2. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Ja heel naar, ga het nu maar proberen via de zorgverzekering, want lijkt me niet meer dan normaal dat er onderzoeken komen. Dit kan toch nooit vette pech zijn?
     
  3. Duimpje86

    Duimpje86 Niet meer actief

    Ik herken het bloedverlies steeds voor de 5e week. Bij mij zijn ze er in Düsseldorf achtergekomen dat mijn nk cellen te hoog zijn. Google het maar eens.
    Vandaag het eerste infuus gehad en zaterdag de terugplaatsing.
     
  4. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Heftig! En in Nederland wouden ze dat niet onderzoeken? Hopelijk werkt het voor jou!
     
  5. Duimpje86

    Duimpje86 Niet meer actief

    In Nederland zijn ze dit nog aan het onderzoeken. Volgens mij in Utrecht.
     
  6. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat stom zeg!
    Kijk, dat hij niet wil onderzoeken (schildklier/waarom miskraam) is 1 ding, waar ik helemaal niet eens zou zijn, maar, oke.
    Maar dat hij de waarde van je progesteron niet wil doorgeven?! Dit heb je toch al geprikt? Dit staat in jouw dossier, dat mag je toch inzien??! Hij mag toch geen informatie achter houden?
    Sterkte! Ik zou echt nul vertrouwen hebben in zulke artsen (die denken ws dat je te dom bent om iets met die info te doen, of ze zijn bang dat je erachter komt dat je het beter dan ze weet) bah! Ik zou kijken naar een nieuwe huisarts en een nieuwe gyn, ik meen idd dat een second opinion via de verzekering geregeld kan worden?
     
  7. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Dankje voor je reactie.
    Inderdaad ik vind het ook heel raar dat zowel de gyn als de huisarts het niet verteld. Dan denk ik echt van waarom? Begin haast te twijfelen of ze wel een uitslag hebben. Ja ik wil inderdaad naar een andere huisarts en een andere gyn. Het leek wel alsof ze beste vrienden waren. Ging echt twijfelen aan mezelf, van ben ik nou zo onredelijk?
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  8. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
  9. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik zou inderdaad bij de huisarts beginnen :thumup: Succes, meid!
     
    Krily vindt dit leuk.
  10. lavenderblush

    lavenderblush Actief lid

    19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Wat naar voor je zeg! Ik vind 3 miskramen ook wel veel hoor. Raar dat ze dan niet verder gaan kijken. En mijn gynaecoloog was heel soepel. Ook met voorschrijven van Utrogestan. Wel vaginaal inbrengen zei hij. Het lijkt me de moeite van het proberen waard..... Dus switchen van ziekenhuis/ huisarts kan je misschien wel helpen.

    Ik hoop dat je snel blijvend zwanger raakt en n wondertje in je armen mag sluiten!
     
  11. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Ja ga dat inderdaad proberen om te switchen. En dan daar de nadruk leggen dat het zwanger worden wel lukt maar het zwanger blijven niet.

    En dan hopen dat dat ziekenhuis wel wilt helpen met zwanger blijven.

    Dankjewel voor je tips :)
     
    lavenderblush vindt dit leuk.
  12. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Ik heb het met je te doen dat je zo tegen een muur van onbegrip aanloopt :( hopelijk kun je snel switchen!
     
    Krily vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou ook kritisch opnieuw in gesprek gaan met je gyn. En vragen waarom hij bewust afwijkt van de NVOG (beroepsgroep) richtlijnen. Die spreken over herhaalde miskramen bij 2 of meer miskramen en geven dan adviezen voor vervolgdiagnostiek. Hij ziet blijkbaar redenen om daar vanaf te wijken, laat hem dan ook maar verklaren waarom hij dat vindt.
     
  14. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Ah dat is een goede tip! Ik ga dit zeker aankaarten, ben benieuwd naar zijn verklaring.
    7 juni heb ik weer een gesprek met hem.
    Dankjewel voor de tip! :)
     
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend erg voor je... Ik denk zelf ook aan progesteron. En ik zou ook aan arts vragen of ze de baarmoederholte eens goed bekijken, dat er geen tussenschotje ofzo zit.
     
  16. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    M’n progesteron is afgelopen ronde geprikt en dit waa 31 32 34 ofzoiets alsdus de gyn. Kunnen ze dat tussenschotje zien met een hsg? Die heb ik namelijk dinsdag gehad. :)
     
  17. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ok, dus was progesteron goed?
    Ja ik denk dat ze zon tussenschot wel met een HSG hadden kunnen zien hoor! Dus dat is dan ook weer heel fijn dat je baarmoeder zelf in orde is. Misschien moet je hormonen slikken voor je baarmoederslijmvlies, om die mooi dik te maken?
    Hoop dat je snel een plakbeeb krijgt meid...!!
     
  18. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Waarschijnlijk omdat de gyn het woord miskraam anders definieert. In de NVOG spreken ze namelijk over "geobjectiveerde miskramen". Dus dan denk ik dat ze het hebben over vrouwen die een echo hebben gehad waarop een vruchtje of iets te zien is en dat het daarna misgaat.

    Maar dat vind ik stom. Een positieve bloedtest of zwtest lijkt mij objectief genoeg.
     
  19. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Ja volgens hem wel, de precieze waarde wou hij mij niet geven.
    Ja daar zit ik wel aan te denken, maar m’n gyn wilt/kan me niet echt verder helpen, dus ben al naar een ander ziekenhuis aan het kijken.

    Dankjewel! :)
     

Deel Deze Pagina