wel of geen miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Lieve meiden..

    Ik hoop dat iemand van jullie mijn verhaal herkent of mij kan helpen. Begin van dit jaar heb ik een spontane miskraam gehad. Erg heftig geweest qua pijn en bloedverlies (wat bijna 6 weken duurde..). Nu ben ik weer zwanger, maar is het waarschijnlijk niet goed.
    Bij de 7 weken begon ik weer bloed te verliezen en na een echo bleek er een heel klein iets te zitten, zonder hartactiviteit. Na vaginale echo bleek het inderdaad niets levensvatbaar te hebben. Week later moest ik terugkomen (en hadden we besloten te curreteren). Echter bij echo was er een embryo van 0.8mm met hartactiviteit?! Wat een wonder... Gyn. adviseerde 14 dagen te wachten, gezien aantal weken en te klein embryo. Na 2 dagen begon (voor mijn gevoel) de miskraam. Heftige krampen en veel bloedverlies. Toen naar verloskundige (die erg ongerust was), daar echo en wel een vrucht te zien van 1,2 cm?!, maar geen hartacitviteit. Gezien vele bloedstolsel en slecht zicht op de vrucht advies gekregen te wachten op afspraak in ziekenhuis voor weer echo. Volgende week is deze afspraak en tussentijds leven we tussen hoop en vrees. Afgelopen week heb ik me zo goed gevoeld, geen pijnen en geen bloedverlies meer.. wat moeten we nu geloven?? Houdt mijn lichaam ons voor de gek??? Ik hoop dat iemand dit verhaal herkent en dit met mij wilt delen.
    Liefs Mirakel :(
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nou zeg,
    het zit je ook niet mee he, die onzekerheid. Ik herken het wel een beetje, je hoopt zo dat alle dokters en experts het mis hebben en toch vrees je dat ze gelijk hebben, wat helaas vaak waar is. Ik weet wel dat een lichaam vreemd kan reageren op je psyche. Ik heb nu bijna 2 weken geleden een spontane miskraam gehad, het begon met heel licht bloedverlies dus ik ben meteen naar de huisarts gegaan. Tot die tijd was het nog steeds heel licht bloedverlies, maar toen ik een onderzoek kreeg was het net of ikzelf al geaccepteerd had dat het mis was want spontaan begon ik heftig te bloeden. Bij mij heeft dat ongeveer 8 dagen geduurd en ik had afgesproken met de huisarts dat, wanneer het bloeden na 10 dagen niet over was, dat er dan verder onderzoek nodig zou zijn. Dat is dus gelukkig niet aan de orde.
    Hoefde jij helemaal niet op nacontrole bij je eerste miskraam? 6 weken vind ik nogal een tijd nabloeden.

    nou ja, daar schiet je nu ook niets mee op he, zeg meid, heel veel sterkte de komende tijd en zoek ook steun bij je partner, voor hem is het ook moeilijk.

    liefs van Kiki.
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Hoi M.
    Wat vervelend zeg!
    Bij mij is het iets anders gegaan. Met 11 wk (vorig jaar maart) ging ik voor de eerste echo, toen bleek dat er dus een lege vrucht zat. Ik had al zo'n voorgevoel, want ik ging met tegenzin naar deze echo. Ik heb toen gewacht op een natuurlijke miskraam, maar die kwam maar niet. Ik ben er nog bijna een maand mee rondgelopen en heb daarna een curretage gehad. Na de curretage, kreeg ik emotioneel pas problemen. Ik ben nogal hard voor mezelf, dus ik negeerde die gevoelens. Ik heb toen nog een poosje niet gewerkt, om mijn gevoelens weer een beetje op een rijtje te krijgen. Later kon ik daar weer wat beter mee omgaan. Pas een jaar later werd ik weer zwanger, het gaat nu goed, maar bij de eerste echo had ik toch wel een beetje de zenuwen, vooral omdat het de vorige keer dus foute boel was. Maar deze keer had ik er een goed gevoel bij, heel anders dan de vorige keer. Hoe zit dat met jou? Wat voor gevoel heb je bij deze zwangerschap? Vaak voel je in je onderbewustzijn of je wel of niet gerust kunt zijn.
    Het lijkt me heel vervelend om dit twee keer achter elkaar te moeten meemaken. Ook al die goedbedoelde adviezen uit je omgeving kunnen heel kwetsend zijn. Ik hoop dat het goedkomt met je. Is het niet deze zwangerschap, dan hoop ik dat je de moed niet verliest en dat het een volgende keer goed gaat. Heel veel sterkte de komende tijd!!!
    Liefs Mirna.
     
  4. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi, jeeeh wat een verhaal zeg. Ik herken het niet, maar wil wel laren weten dat ik met je meeleef. Ik weet drie weken dat het bij mij niet goed zit. Morgen wordt het weggehaald. Nu ik het zo hoor ben ik wel blij dat ik drie echos heb gehad en zeker weet dat het niet goed zit. Ik wens je heel veel sterkte, als je erover wil praten dan moet je dat zeker doen. Liefs Jenny
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi Mirakel,

    Ik kan me goed voorstellen dat je het nu even niet meer weet! Je hoort wel vaker dat een vrouw minder lang zwanger is dan ze zelf denk, maar eerst wel en dan geen hartactiviteit... Heel vreemd.
    Ik wens jou en je partner veel sterkte toe en hoop dat je ons volgende week heel mooi nieuws gaat vertellen.

    Liefs,
    Lotte
     
  6. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ook ik wens je veel sterkte, hou ons op de hoogte

    agnes
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Veel sterkte toegewenst!

    xxx
     
  8. Niet meer actief

    Meiden,

    ontzettend bedankt voor jullie reactie. Voel me erg gesterkt na zoveel berichten. Fijn! Een van jullie vragen was hoe ik me nu voel t.o.v. vorige zwangerschap.
    Net zoals M voelde ik bij de eerste keer dat het niet goed zat. Het verbaasde me toen niet dat ik bij de 8 weken te horen kreeg dat er een leeg vruchtzakje zat. Paar dagen later begonnen de heftige bloedingen, wat uiteindelijk een miskraam werd. Wel was ik er erg emotioneel onder, door de onzekerheid die het met zich meebracht. Vooral onzekerheid over de toekomst (zou het ooit nog lukken??).
    Nu ben ik, heel erg vreemd, niet overtuigd dat het NIET goed is. Kan niet met de volle 100% zeggen dat het goed voelt, maar ook niet dat het niet goed zit. Ik voel me nl. nog steeds wel zwanger. Ook zit in mijn achterhoofd het feit dat ik na heftige krampen 2 weken geleden en bloedingen er niets is losgekomen en zelfs het vruchtje daarna nog is gezien (zij het zonder hartactiviteit). Morgen word een hele zware en bijzondere dag, wat de uitkomst ook zal mogen zijn. Mijn omgeving is overtuigd dat het goed zit, maar ik wil eerst zien en dan geloven.
    M, ik ben na miskraam wel nog onder controle geweest. Heb in totaal 3 vaginale echo's gehad, gezien ik niet na eerste keer helemaal schoon was. Het totale proces van de miskraam duurde dan ook een week lang en inderdaad 6 weken vloeien daarna is niet mis. Heb alleen niet aan de bel getrokken.. misschien niet al te slim geweest van me...

    Nogmaals dank voor jullie medeleven en reacties. Jullie horen zsm wat de uitslag is geworden.
    Liefs Mirakel
     
  9. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen

    Ontzettend veel sterkte...
    Ik duim voor jullie dat alles goed is!!!

    Liefs Bianca
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik hoop voor je dat alles goed is! Heel veel liefs jenny
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Heel veel sterkte Mirakel, ik zal voor jullie duimen!
     
  12. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    sterkte meid

    groetjes marjon
     
  13. Niet meer actief

    Het wonder heeft niet geschied. Sterker nog, het was een enorme domper. Er zat niets meer... mijn baarmoeder was al leeg. Zoveel vragen nog en zoveel verdriet.

    Volgens gyn. heeft verlosk. slechts groot bloedstolsel gezien en is er toen al geen vrucht meer geweest. Die 3 dagen waarop ik heftige krampen had en enorm bloedverlies is toch de definitieve miskraam geweest. Echter na de ervaring eerste keer heb ik dat besef gewoon niet. Toen 5 dagen heftige pijnen gehad en daarna tot 6 weken gevloeid. Nu had ik na die paar dagen nergens geen last meer van. En de wetenschap dat verloskundige toch een vruchtje had gezien, bracht ons heel veel hoop.
    Deze was echter in een keer vervlogen. Niks geen zwangerschap meer, geen curretage, maar wel nog alle lichamelijke zwangerschapsverschijnselen.

    Life sucks...

    Sorry, dat moest ik even kwijt. Ons rouwproces is nu begonnen en wederom moeten we proberen dit een plaatsje te geven. Het hoofdstuk af te sluiten en daarna proberen de draad weer op te pakken. We hopen dat we het vertrouwen kunnen krijgen/behouden voor een volgende zwangerschap. Als die ons nog gegund wordt....

    Nogmaals dank voor al jullie medeleven en reacties. Dit betekende heel veel voor mij! Voor allen die (net) zwanger zijn en/of een miskraam hebben gehad, wil ik het volgende meegeven.
    Hoop is als een vlinder. Als je 'm zoekt kan je 'm nergens vinden, maar op het moment dat je het niet (meer) verwacht zit hij plots op je schouder!
    Liefs Mirakel
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Wat een verhaal zeg, mirakel. Ik wens je veel sterkte toe en hopelijk ben je vlug weer zwanger!

    xxx
     
  15. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi

    meid het zit je niet mee
    Wens je heel veel sterkte toe.
    En hoop dat je het een plaatsje kan geven.

    liefs marjon
     
  16. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Meid, verdorie wat rot om te horen, het was jullie zo gegund! Wat mooi over die vlinder, ik hoop dat je dat voor ogen kan houden in deze moeilijke tijd, ik wens je heel veel sterkte!
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wat erg, heel veel sterkte

    agnes
     
  18. Niet meer actief

    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    xx Mirakel
     
  19. Niet meer actief

    Wat vreemd zeg eerst een vrucht van 0.8 mm met hartactiviteit en, later een vrucht van 1.2 mm zonder hartactiviteit?

    Hoe kan een vrucht groeien zonder dat het hart werkt? :(:

    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe... :(
     

Deel Deze Pagina