Bewust kinderlozen willen compensatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Bewust kinderlozen willen compensatie

    Een groot deel van de kinderloze werknemers vindt dat het compensatie moet krijgen in geld of vrije dagen omdat het niet in aanmerking komt voor zwangerschaps-, bevallings- of ouderschapsverlof.

    Dit blijkt uit onderzoek onder ruim 500 vrijwillig kinderloze mannen en vrouwen uitgevoerd in opdracht van het maandblad J/M.

    Een meerderheid van de kinderlozen (59 procent) vindt het niet logisch dat er met babybonussen, ouderschapsloon of andere financiële prikkels het geboortecijfer opgekrikt moet worden. Al denkt 40 procent wel dat kinderen nodig zijn om de vergrijzing tegen te gaan. Ook zijn ze tegen kabinetsplannen als het instellen van een kindgebonden budget per 1 januari 2009 (waarbij het bedrag toeneemt bij ieder volgend kind) en uitbreiding van het ouderschapsverlof van 13 naar 26 weken.

    Ze vinden eerder dat kinderloze werknemers gecompenseerd moeten worden omdat ze niet in aanmerking komen voor iets ’extra’s’. Als tegenhanger van de kinderbijslag ziet 44 procent wel iets in ’kindervrijslag’ voor kinderlozen, omdat ze heen milieuvervuilertjes op de wereld zetten. Anderen zijn weer voor kindvrije uren in de supermarkt (28 procent), kindvrije zones en voorzieningen in parken, restaurants en dergelijke (31%) of een gegarandeerd kindvrije woonomgeving (19%) wel zitten.
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het moet niet gekker worden. Kindervrije supermarkten. hahahahah!
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    belachelijk! alsof je van de kinderbijslag en weet ik veel welke toeslagen nog meer geld over houdt! wie "kiest" voor kinderen, heeft altijd meer kosten dan kinderlozen.
     
  4. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Vind er wel iets inzitten eigenlijk. Maar dat komt meer omdat het hele systeem van kinderbijslag en toeslag en weet ik het een heel duur broekzak - vestzak verhaal is.

    De helft van je inkomen betaal je aan belasting en de minister en de zijnen bepalen hoeveel je er van terugkrijgt. Van je 'eigen' geld.

    Laat men dat geld dan gewoon lekker houden, betaal ik mijn eigen kinderen wel. Hoeven mensen zonder kinderen zich ook niet achtergesteld te voelen. Vind dat de overheid zich niet moet bezighouden met hoeveel kinderen mensen krijgen en zeker niet moet proberen zich erin te mengen door het geld bij de een weg te halen en bij de ander neer te leggen.

    En trouwens, die kindvrije restaurants das ook wel lekker. Die over de grond dweilende schreeuwende monstertjes die om 9 uur nog met pa en ma mee uit eten moeten vind ik ook echt gruwelijk vervelend. Ga naar de Mac ofzo.

    Ik snap het eigenlijk wel. Maar ja, dan moeten die mensen later ook niet zeuren dat onze kinderen niet voor hun pensioen / aow / ziektekosten willen werken. Dat dan wel weer.
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hahaha, de kortzichtige kinderlozen. Echt Hollands hoor...
    Iemand anders krijgt iets en dat wordt dan als niet eerlijk gezien. Vergeten de mensen dan niet dat kinderen absoluut een hele grote kostenpost is? Ondanks de regelingen voor tegemoetkoming in opvangkosten of kinderbijslag, zien we aan het eind van de maand toch dat we de nodige honderden euro's hebben moeten bijdragen.

    Groet van Kiki
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje zeg... zitten we nog op de basisschool? Wat the fuck is dat dan voor instelling? 'ik wil 'iets' omdat zij ook 'iets' krijgen... :(
     
  7. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    En van mogen ze ook meer vrije dagen of meer geld krijgen
    Bedoel wij kiezen zelf voor kids maar krijgen wel extraatjes.
     
  8. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Die kindvrije uren in de supermarkt en kindvrije restaurants (of kindvrije avonden!) ben ik wel helemaal voor trouwens!
    Rete-irritant, kleine monstertjes die verdacht veel op Chucky lijken en met die kleine rotkarretjes tegen je schenen rijden. Of oh zo leuk aan je tafel komen staan bij een etentje... wegwezen snotneus, ik probeer m´n man te verleiden ;)
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    welke extraatjes?
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb totaal al zo´n 15 kilo lijf en 3 wakkere uren per nacht extra. Die extraatjes? :)
     
  11. sim

    sim Niet meer actief

    dan zijn we zwaar onderbetaald ;)
     
  12. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou denk aan kinderbijslag bedoel ok een kind kost geld maar kies je wel voor en je krijgt toch geld van het rijk
    de kinderkorting
    vrije dagen als je kind ziek is
    er word toch vaak rekening op het werk met je gehouden omdat je kids hebt
    vrouwen zijn vaker ziek in hun zwangerschap en krijgen ook zwnagerschaps verlof

    bedoel er niks mee hoor maar het zijn toch de extra dingen die je krijgt en als je geen kids wilt dan mag je gewoon het hele jaar werken minuus je vakantie maar krijgt er geen toeslag voor of wat dan ook
     
  13. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Wat denken jullie van de ongewilt kinderlozen?
    Een collega van mij kan absoluut geen kids krijgen. Ze is nu 37 en paar weken terug is de gehele baarmoeder verwijderd.
    Vorig jaar heeft ze een tijdje vrij genomen (3 maanden)
    Ze zei: Iedereen krijgt maar kids, heeft dan verlof en gaat minder werken. Dat heb ik niet dus neem ik zelf een tijdje vrij. Maar om de hypotheek en andere kosten toch te kunnen betalen kon ze geen onbetaald verlof opnemen. Ze heeft dus het jaar ervoor zich helemaal uit de naad gewerkt zodat ze 3 maanden thuis kon zitten. Ze is oa door australie gaan reizen.

    Van die kindvrije tijden/zones vind ik echt onzin... Ga dan in een hutje op de hei.
     
  14. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Vrije dagen om voor je kind te zorgen krijg je inderdaad, maar je krijgt ook verlof om voor je partner/moeder/zus/oma te zorgen.
    Dat je ziek thuis mag blijven als je ziek bent: een sporter mag ook thuisblijven als hij z´n been gebroken heeft bij het ijshockey.
    Over dat minder werken: dat betekent dat ik ook minder salaris krijg. Dat heeft niets met kinderen te maken: ook zonder kinderenkun je kiezen om parttime te gaan werken.
    Ouderschapsverlof is bij ons niet vergoed. Ik vind het jammer, maar wel terecht.


    Enne... over die hutjes op de hei: wel eens met mooi weer op de hei geweest? ´t Stikt er dan van de gezinnen! :)
     
  15. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Haha san... Je hebt gelijk! Maar je snapt m'n punt.
    De maan is zo ver weg en zo moeilijk bereikbaar ;)
     
  16. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik snap je punt, en ik zal ook niet snel zeuren over kindjes aan de restauranttafel of in de supermarkt.
    Sterker nog, we maken er een leuk praatje mee, vragen of hij/zij lekker gegeten heeft, de visjes al bekeken heeft en bewonderen de gemaakte kleurplaat. Deel zelfs m´n patatjes met wildvreemde kindjes als ´t moet ;)
     
  17. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Die kinderloze zones vind ik echt een giller. Kinderen zijn ook gewòòn mensen hoor, hahaha. Kindervrije zones, het moet niet gekker worden. Dat is leeftijdsdiscriminatie.
     
  18. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het van de zotte....en waarom? je krijgt dan wel vrij omdat je kind ziek is maar dan loop je je toch uit de naad voor je kind, ouderschapverlof is vaak onbetaald.
    Ik vind het moederschap het mooiste wat er is maar ook meteen het moeilijkste, je moet altijd klaar staan en je kan niet zomaar weg of "vrij" nemen zonder oppas, kindervrije zone's....come on :rolleyes: :rolleyes:
     
  19. sim

    sim Niet meer actief

    inderdaad, alsof je in de zon gaat liggen als je kind ziek is of even lekker gaat feesten. nou ja, maar niet teveel overna denken, anders fok ik me helemaal op.
     
  20. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Voor sommige is het een bewuste keuze om geen kinderen te nemen. Maar deze mensen gaan wel steeds meer dingen eisen van de politiek.
    Ik vind het een beetje ver gaan om kinderloze buurten te gaan maken. Je kan er voor kiezen om niet in de buurt te gaan wonen van bijvoorbeeld een school.
    Verder vind ik het een beetje kinderachtig hoe deze groep mensen zich gaat opstellen.
    Er is in de maatschappij altijd wel iets te klagen over een bepaalde doelgroep.
     

Deel Deze Pagina