Zwangerschap wel of niet aan een collega vertellen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Meis28, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben pas zwanger en heb het nog niet op mijn werk verteld (zie ander topic hier). Ik twijfel nu of ik t al die tijd helemaal geheim zal houden tot ik de eerste echo met 12 weken heb gehad of dat ik het al aan een collega vertel met wie ik wel een goede band heb (werk er nog niet zo lang en zij ook niet). Zij heeft zelf ook twee jonge kinderen. Aan de ene kant denk ik: beter geen 'risico' lopen en niks zeggen. Maar vind het ook wel moeilijk. Ik rij soms met haar mee etc..
     
  2. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Ik zou nog lekker niets zeggen. Je kent haar blijkbaar nog niet zo lang, dus je weet niet wat ze er mee doet.

    En of je het wel of niet vertelt aan haar, schiet je niets mee op toch?

    Ennehhh gefeliciteerd natuurlijk!
     
  3. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Gefeliciteerd! Ik zou ook nog niets zeggen. Ik heb het zelf verteld aan directe collega's na de eerste echo en dat was ook alleen maar omdat ik toen elke ochtend zo misselijk was dat ik vaak pas een uur later op werk kon verschijnen. Als ik dat niet was geweest dan had ik nog langer gewacht, minimaal tot de 12 weken.
     
  4. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik hou het idd ook gewoon nog even lekker voor me.. hier is de eerste echo bij 12 weken en dan wil ik t wel gaan vertellen aan m'n baas.. vind het vervelend om het zo lang als t ware geheim te houden, en dan weet je ook meteen of alles goed zit
     
  5. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Zou het nog even voor jezelf houden. Lekker die echo afwachten. En als je eerder al wat bevestiging wilt, kun je zelf ook een pret echo inplannen natuurlijk.

    Zelf heb ik het wel met 9 weken op mijn werk verteld. Was zo ontzettend misselijk de hele dag en al eens ziek thuis gebleven (terwijl ik nooit ziek ben). Vond het fijner dat ze er vanaf wisten en ik gewoon kon komen werken maar af en toe naar de wc rende, haha.
     
    Meis28 vindt dit leuk.
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh wat vervelend, snap dat je het dan kwijt moet.. Hier is dat niet het geval dus kan het nog wel voor me houden, alleen begin ik echt een buikje te krijgen dus dat is vervelend! Aan wie hebben jullie het eerst verteld, aan jullie directe baas neem ik aan? Ik twijfel of aan mn directe baas of aan zijn assistente (dat is een vrouw en heb ik wel een goede band mee, al heb ik dat met mijn baas ook!)
     

Deel Deze Pagina