Zwangerschaps-ischias

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maansneeuw, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Heeft iemand toevallig ook last van zwangerschapsischias (gehad)? En nog tips hoe de klachten te verlichten of hoe juist niet? Voor ik naar de huisarts of fysio stap terwijl dat weinig effect heeft..

    Vreselijk die pijn in mijn bil en been, tijdens mijn (staande/lopende) werk ook echt niet fijn, ik moet me af en toe echt inhouden om geen 'au' te roepen. Vooral aan het eind van de dag.

    Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die er last van hadden of hebben. En ook al zo vroeg.. Ik ben nog maar 9 weken nu.
     
  2. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik heb helaas ook zwangerschap-ischias. Zo irritant!

    Ik werk nu halve dagen, maar zelfs dan heb ik veel pijn.

    Ik ga 1x per week naar de fysio om het los te masseren, als ik niet ga heb ik nog meer pijn. Het beste is voor mij om om de paar uur helemaal ontspannen plat te liggen op bed. Alleen het overeind komen is dan heel erg pijnlijk..
     
  3. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Precies dit. Bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 24 last tot bijna 40. Door de fysio werd het wel beter en kon ik in ieder geval een beetje bewegen. Maar ik moest tussendoor echt even liggen. Hoop dat het mij deze keer bespaard gaat blijven.
    Mijn tip: zoek een goede zwangerschaps fysio/ bekken therapeute.
     
  4. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Ik heb het maar kort gehad, zo rond week 36. Kon nauwelijks lopen van de pijn, en dat natuurlijk vlak voordat mijn verlof begon...
    Mijn kindje lag toen in stuit, en na een (mislukte) draaipoging was de pijn in mijn bil binnen een paar dagen weg. Toeval, maar ik denk dus dat massage/fysiotherapie echt wel effect kan hebben :)
     
  5. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ja zeker, heb er gelukkig maar bijna 2 weken last van gehad... Ik ben naar een bekkenfysiotherapeut gegaan en heb massage en oefeningen gehad. Ik moest vooral leren om mijzelf wat meer rust te geven en niet de hele dag door te 'rennen' maar regelmatig te gaan zitten en liggen.
    Zou zeker even een goede bekkenfysiotherapeut zoeken
     
  6. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oooh ja gehad van week 17 tm 19 vorige zwangerschap. Maar zo erg dat ik niet meer kon lopen en echt letterlijk moest huilen van de pijn bij zo ongeveer alle bewegingen.
    Fysiotherapie hielp bij mij goed. Doet vreselijk pijn, bil helemaal los masseren, de dag daarna is het nog 3 keer erger maar daarna wordt t langzaam minder.
    Warme kruik op je bil wil ook nog wel iets helpen.

    Succes!!!!!!!!!!!
     
  7. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Had last van me bil onderrug. Ben naar cesar therapie geweest en bowen therapie.
    rost moves mamas app gedownload op advies cesar therapie..
    Is wel een aanrader. Laat je zien hoe je het best kan bewegen bij bepaalde activiteiten
     
  8. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik had het de vorige zwangerschap ook al zo vroeg, vanaf week 7 en heb tot de bevalling last ervan gehad. Ik ging wekelijks naar de fysio.
     

Deel Deze Pagina