Hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door busybusy, 3 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Afgelopen week bij de vk geweest. Mijn bloeddruk was aan de hoge kant zei ze (140/85). Wat kan ik er aan doen om deze te laten zakken? Sinds ik weet dat ik zwanger ben eet ik eigenlijk al heel gezond en gevarieerd. Ook ben ik toen direct gestopt met roken. Heeft iemand ideeen?
     
  2. Fibi

    Fibi Bekend lid

    9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Mmmmm, ik zit vanaf het begin af aan al op 135/75 of 140/80 (of een combi van beiden) en ze zegt tegen mij steeds dat het prima in orde is..... Zou het van nog meer factoren af kunnen hangen? Ben nu wel een beetje nieuwsgierig.
     
  3. jetteke

    jetteke Bekend lid

    21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik had hem de eerste keer ook aan de hoge kant.Mijn onderdruk was bij de eerste meting 90, een half uur later 83..
    Het gaat nl om de onderdruk. Die mag eigenlijk niet hoger zijn dan 90. Toen ik na het tweede bezoek aan de verloskundige weer op 85 zat heb ik zelf een bloeddrukmeter aangeschaft. Dan blijkt dat ik eigenlijk nooit boven de 90 zit. De laatste weken is mijn onderdruk aan het dalen (rond de 75, zowel thuis als bij VK) maar ik las dat dat bij 20 weken redelijk normaal is. Ik hoop dat het lang zo blijft..
    Echt er iets tegen doen kun je niet. Alleen drop laten staan...
     
  4. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    drop eet ik eigenlijk toch al niet. heb geen idee waar het aan kan liggen. heb pas over 4 weken weer een afspraak en hoopte het voor die tijd wel te kunnen laten zakken, maar heb echt geen idee hoe. Als er nog iemand een idee heeft......... ik hoor het graag!
     
  5. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    geen dropjes, bouillonetjes en zout nemen....
     
  6. Miza

    Miza Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Bij mij is tijdens de controle de bloeddruk ook wat aan de hoge kant. Waarschijnlijk stress en ze gebruiken bij mij vaak een te smalle band om dat ik wat steviger ben van mezelf. Met een bredere band is mijn bloeddruk anders.
    Ik loop nu bij een internist en moet geregeld aan de bloeddrukmachine en dan is er helemaal niets aan de hand. De bloeddruk is dan perfect. (121/75)
     
  7. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    Ik heb zowel bij mijn eerste zwangerschap als nu de laatste weken een te hoge bloeddruk.
    Het enige wat je eigenlijk kan doen (volgens mijn vk) is rust houden en verder niks.
    HEt moet alleen wel heel goed in de gaten worden gehouden omdat het kan wijzen op een zwangerschapsvergiftiging.
    Ik weet niet of je ook hoofdpijn hebt, sterretjes ziet of het idee hebt dat er een strakke band boven je buik zit?
     
  8. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Geen hoofdpijn, geen sterretjes en geen strakke band. Eet al weinig zout, geen dropjes en ook geen bouillon. Eet eigenlijk supergezond sinds ik weet dat ik zwanger ben. Veel fruit en groenten en drink anderhalve liter op een dag. Misschien dat het dan toch met stress te maken heeft. Ik maak me wel zorgen of wel alles goed gaat met de zwangerschap. Ik heb vrijwel nergens last meer van (alleen moe), maar moet zo lang wachten op bevestiging (echo/hartje horen). Hoop dat als alles goed is over anderhalve week mijn bloeddruk ook gelijk weer een beetje zakt.

    Indien nog meer mensen ideeen hebben hoor ik het nog graag. ik weet dat een hoge bloeddruk niet goed is voor de beeb en zou er graag wat aan doen........
     
  9. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    Tja, dan vrees ik dat rust op dit moment toch echt het enige is wat er aan te doen is.
    Stertke meid!
     
  10. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Anderhalve liter is helemaal niet zo veel...
    Dat behoor je minimaal binnen te krijgen zonder zwangerschap.
    Helemaal nu het weer warmer is, probeer meer te drinken.
    Misschien moeten we dan wel (nog) meer plassen, maar het is voor zoveel dingen beter!

    Groetjes, Mirelle. (Zit zelf al minimaal 3 liter.)
     
  11. marilyn

    marilyn Actief lid

    3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Rust nemen is de beste remedie volgens mijn vk...had er ook last van, maar sinds ik gestopt ben met sporten en middagdutjes doe is mijn bloeddruk weer 120/80 prima dus :D
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Veel rust nemen. Dit moest ik ook de laatste weken doen.. en dan bedoel ik ook echt rust ;) .
     
  13. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Je leeft nu dan al 10 weken gezond, maar je lichaam heeft even tijd nodig om zich aan de nieuwe situatie te wennen. Het stoppen met roken heeft niet direct effect op je bloeddruk. Gewoon op deze voet verdergaan en voldoende rust nemen. Niet teveel tillen, af en toe even liggen en voldoende nachtrust nemen. Over 1 a 2 controles zal je bloeddruk (vooral onderdruk) wel wat beter zijn.

    Groetjes Saskia
     
  14. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Mag over 3 weken weer naar de vk, dus dan zullen we zien of ie al wat minder is geworden. Schrok mezelf al een hoedje, want weet dat op het einde van de zwangerschap de bloeddruk nog toeneemt. Zag me al 2 maanden te vroeg met bedrust in een ziekenhuis liggen......
     
  15. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar op zich valt 85 wel mee hoor. Naar die 140 kijken ze niet.. Ik begon bij 60 en eindigde op 100 nl.. :confused: Als ie de volgende dag nog niet was gezakt moest ik naar t ziekenhuis. De vk kwam zelfs bij mij thuis omdat ik NIKS meer mocht doen. Op dat moment was ie weer gezakt naar 70. Toen heeft ze besloten me te strippen. Mn bloeddruk fluctueerde te veel..
     
  16. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Gisteren weer bij de vk geweest. Mijn bloeddruk was nu 145/80, dus de onderdruk was wel iets naar beneden, maar de bovendruk nu weer omhoog. Weet iemand waar dat door zou kunnen komen?

    Had trouwens gehoord dat peren goed zouden helpen bij een hoge bloeddruk. Weet niet of het waar is, maar heb deze afgelopen maand iedere dag een peer gegeten en hij was nu dus wel iets naar beneden :D
     
  17. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    bovendruk is mij ooit verteld dat dat meer met stress en spanning te maken heeft..
    Mijn bloeddruk is eigenlijk altijd zo rond de 145-75
     
  18. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Vandaag gelezen dat iedere dag 2 stukjes pure chocolade zouden moeten helpen om je bloeddruk laag te houden. Ga het maar eens uitproberen. Erg vervelend! :D :D
     
  19. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) En dan is t jammer dat t dan ook nog 2 grote stukken moeten zijn.. ;)
     
  20. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hoe gaat het nu?

    De bovendruk reageert snel op stress. Een echt te hoge bovendruk is 160. Meestal zit de bovendruk bij mij op 130 a 140.

    Verder heeft hier in ieder geval rust goed geholpen en is mijn bloeddruk gedaald van 160/100 naar 130/80.

    Was je bloeddruk trouwens eerst een stuk lager dan die 80 onderdruk? Ik krijg namelijk altijd te horen bij de gyn dat 80/85 juist een hele goede onderdruk is en dat boven de 90 er pas sprake is van een te hoge bloeddruk.
     

Deel Deze Pagina