genieten en schuldig voelen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wennepen, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    #1 wennepen, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
    Hallo,

    Om maar met de deur in huis te vallen, ik voel me met de zwangerschap niet helemaal fijn en kan er nog niet echt van genieten. Ik heb de eerste 6 weken nergens last van gehad. Toen begonnen de klachten van misselijkheid, overgeven, gevoelige borsten etc. Allemaal nog goed te doen eigenlijk. Met 12 weken waren deze klachten bijna verdwenen. Met week 15 heb ik erge hoofdpijn/migraine gekregen en heb ik 1 1/2 week plat op bed gelegen. Nu ben ik 17 weken en is de hoofdpijn minder, maar nog altijd flink aanwezig. Ook ben ik met 15 weken vreselijk moe gaan worden. Ik merk echt dat ik mijn rust moet nemen. Na een dag werken moet ik eigenlijk niks meer doen. Hierdoor ervaar ik mijn zwangerschap niet als de makkelijkste.

    Mijn buik groeit nog helemaal niet en ik voel het kindje nog niet bewegen. Hierdoor is mijn zwangerschap nog erg onwerkelijk.

    Ik krijg ook van iedereen opmerkingen te horen over mijn buik die niet groeit en of het allemaal wel goed zit waardoor ik erg onzeker wordt. Iedereen beweert dat ik moet genieten van de zwangerschap, want het is zo over.

    Op dit moment kan ik dus nog niet echt genieten van de zwangerschap omdat ik vreselijke hoofdpijn heb, van iedereen opmerkingen over mijn buik krijg of goed bedoelde adviezen. Ik denk dat ik meer van mijn zwangerschap ga genieten als mijn buikje wat gaat groeien en ik het kindje ga voelen. Op dit moment vind ik het nog erg moeilijk, maar voel ik me gelijk schuldig dat ik zo denk.

    Wat moet ik hiermee?

    Voor alle duidelijkheid: Het kindje is zeer welkom, want we hebben er 1 1/2 jaar op moeten wachten voordat het raak was.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi wennepen,

    Heb al een deel van je vraag bij je vorige vraag beantwoord. Je moet echt meer vocht binnen gaan krijgen! Je zal zien dat je daar al van opknapt.
    Dat je nog niets ziet is heel normaal! Een buikje ontstaat vaak pas na de 20wkn. Mensen hebben altijd wel iets te zeggen, dit is heel lastig maar weet de beste stuurlui staan aan wal! Ene oor in en de andere weer uit! Je zal zien dat diezelfde mensen aan het einde van de zwangerschap aan je gaan vragen of je zeker weet dat het er geen twee zijn en of je niet al overtijd bent.
    Je kindje voelen bewegen is vaak pas tussen de 18 en 22 wkn, ook afhankelijk van waar je placenta ligt. Als je het gaat voelen bewegen zal het een stuk werkelijker voor je worden! Je mag ook al bijna voor je 20 wkn echo dat is ook een realiticheck, je zal het heel bijzonder vinden!
    Meid komt goed!

    Imke
     
  3. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Dank je wel voor je lieve reactie, dat doet me goed.

    Ik denk ook dat als ik het kindje ga voelen dat ik dan echt kan gaan genieten. Nog even geduld hebben dus!
     

Deel Deze Pagina