Zwangerschapsdepressie tijdens WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Welkerozewolk, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Welkerozewolk

    Welkerozewolk Nieuw lid

    13 jul 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb een vraagje. Ik ben nu 25 weken zwanger en zit in een WW uitkering. Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap last van depressie maar op zich was het wel te doen. Ik merk alleen dat het er niet beter op wordt en van mijn man moet ik hulp in gaan schakelen. Ik ben alleen bang dat ik een stempel krijg waar ik niet meer van af kom. Ik weet ook niet zo goed waar ik eventueel hulp in moet schakelen en wat mijn rechten en plichten zijn met een WW uitkering. Moet ik bij de huisarts zijn of de verloskundige? Wat gebeurt er wanneer ik me ziek zou moeten melden bij het UWV? En ben ik verplicht om naar de GGZ te gaan? Ik heb daar namelijk geen goede ervaringen mee. Hopelijk heeft u wat antwoorden voor mij. Een zwangere zonder roze wolk :(
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Welkerozewolk,

    Wat naar om te lezen dat er in deze periode donkere wolken voor je zijn in plaats van een roze wolk.

    Je wilt graag weten waar je hulp kan vragen en over ziek melden tijdens de WW.

    Ik raad je aan om dit te bespreken met je verloskundige. De verloskundige kan je dan doorverwijzen en je kan dan ook aangeven dat je geen goede ervaringen hebt met de GGZ. Je bent zeker niet de enige die in deze situatie zit of heeft gezeten.

    Ziek melden als je een WW-uitkering heb kan via Mijn UWV.

    Ik wens je heel veel sterkte in je situatie.

    Met vriendelijke groet,

    Viktoria
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina