zwangerschapskleding :s

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cyntje78, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo allemaal!

    Een hele vroege vraag... maar ik heb eens zitten neuzen op het internet voor zwangerschapskleding.
    Ik heb normaal maatje xs van broeken (en dan moeten ze klein vallen :oops: ) Ik ben 1.60 erg smal gebouwd. Hoe ga ik dat straks toch doen? Ik heb nu al zo'n problemen met een goed passende broek vinden. Hoe doe ik dat straks als mijn buik groeiende is? Of moet ik toch iets in xs zoeken en lost de band alles op? Hebben ze in alle winkels waar positiekleding wordt verkocht ook zo'n voorbind buik? Byvoorbeeld H&M? Ik heb namelijk geen zin in hele dure boetiekjes... of zijn die juist handig voor het bepalen van je maat (en dan niets kopen hahahaha)

    Ze hebben bij de H&M trouwens wel schattige voedingsbh's voor een leuk prijsje :D

    Een boel vragen dus.... maar ik weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken... en voor je het weet sta ik te huilen in de winkel omdat het niet lukt :oops: :)

    Groetjes Cynthia
     
  2. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    Allereerst natuurlijk van harte met je zwangerschap.
    De zwangerschapskleding die je koopt, koop je in je normale kleding maat, in jouw geval dus gewoon maat xs.
    Succes straks met shoppen, erg leuk :D
     
  3. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik kocht ze altijd een maat kleiner, omdat het anders niet paste. Maar gewone hele lage broeken werken hier ook prima hoor! En op het laatst kan je dan gewoon leggings dragen met rokjes of jurkjes.
    Ik had geen positiekleding (behalve wat hempjes en een paar shirtjes) hoeven te kopen. En een paar wat langere shirts, je hebt nu wel steeds langere shirtjes in de collectie van merken als only enzo. Dat kan ook prima.
     
  4. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Hoi Cynthia,

    Volgens mij hebben ze bij de prenatal ook voorbindbuiken, dus dan kan je daar gewoon passen. En de kleding die ze daar hebben is ook niet zo heel erg duur. Ze hebben bovendien veel keuze in spijkerbroeken.
    Bij de H&M hebben ze ook kleine maten. En inderdaad, de band lost alles op. Alleen als je buik nog niet zo groot is, dan is de band wel te wijd. Dus als je die band nodig hebt om de broek op te houden, moet je er maar even een riem omheen doen ofzo. Trouwens, je kan waarschijnlijk nog best een tijdje je eigen broeken aanhouden, met een elastiekje in je knoopsgat knopen en dan om je knoop heenslaan. Zo heb ik het tot week 16 zeker volgehouden.

    Oja, draag je vaak rokjes? Want je kan vaak je gewone rokjes als ze een beetje van zo'n los stofje zijn, gewoon aanhouden. Die kan je namelijk onder je buik doen.

    Trouwens, misschien kan je wel bij de H&M gewoon zelf een voorbindbuik maken door een kledingstuk uit het rek te pakken en onder die band te proppen.

    Nou, succes!
     
  5. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank je wel Anietje :D

    @Lindangel... ik heb maar zo'n 13 broeken liggen nu... verzameling door de jaren heen :oops: Al jaren niet meer gegroeid in lengte en breedte. Ik heb er genoeg die ik voorlopig echt nog wel aan kan, zo ver is het nog niet ;) Maar ik was gewoon benieuwd.

    Nu maar hopen dat ik rondom mijn benen en kont of wat aan ga komen dus... ik heb normaal alleen geluk met Only broeken, en dan maar sommige modellen HELP!

    Toevallig waren mijn zus en ik in januari in Eindhoven en liepen we over H&M positie afdeling... mijn zus natuurlijk meteen oeh en ahhh.... ze weet dat we bezig zijn ;) Maar normaal zijn de broeken van H&M al te groot :( Het zal dus een hele zoektocht worden... Dan maar tot november in huispakken en jurkjes ronddartelen, en misschien 1 of 2 duurdere broeken?

    Groetjes Cynthia
     
  6. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Oja, gefeliciteerd nog he!
     
  7. ilona24

    ilona24 Actief lid

    11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    Ik zou broeken in de maat s kopen
    Ik heb normaal gesproken ook xs en ben 1.56
    Ik heb ookzwangerschapsbroeken van xs maar nu met 27 weken zijn mijn benen ook wat voller en krijg ik ze nog niet meer zo gemakkelijk aan eigenlijk.
    Dus daar zou ik wel rekening mee houden het scheelt zich niet zoveel tussen xs en s of maatje 36 .
    Je hebt ook zwangerschaps broeken die je kan verstellen
     
  8. Vlindertje86

    Vlindertje86 Actief lid

    17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Je hebt het geluk dat je een tijdje 'dik' bent in de zomer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar eén zwangerschaps broek heb en voor de rest gewoon leggings met leuke jurkjes/tuniekjes draag. Eigenlijk nouwelijks zwangerschapskleding dus.
    Maar heb helaas geen ervaring met maatje xs, dus kan je wat dat betreft niet verder helpen. Mijn enigste tip is dus: Staar je niet dood op zwangerschapskleding, je hebt echt veel meer keuze dan alleen dat.
    Succes
     
  9. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Met jurkjes en een paar duurdere broeken kom je een heel eind hoor! Oh, en wat ik ook wel eens heb gehoord, is dat vrouwen hun eigen broeken laten vermaken tot zwangerschapsbroek. Dan gaat er denk ik aan de zijkant een stukje tussen en maak je aan de bovenkant een band. Misschien is dat een idee?
     
  10. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oja... tuniekjes en jurkjes heb ik ook. Ik heb ze alleen niet zo vaak aan omdat ik gewoon geen "model" heb. Geen mooie heup rondingen zeg maar ;)

    Misschien dat ik het met 1 broek ook wel rond kan breien... En ik vertik het om een rete dure broek te kopen.

    Groetjes Cynthia
     
  11. syboena

    syboena Fanatiek lid

    21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    een vriendin van mij heeft ook maat xs
    en toen zij zwanger was heeft ze gewoon jogging broeken
    en dat hielp ook goed
    het is maar net wat je zelf fijn vind
     
  12. Vlindertje86

    Vlindertje86 Actief lid

    17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    die soort tuniekjes die ik bedoel heb je juist helemaal geen figuur in, haha. Van die dingen die wat strakker zitten bij de borsten en dan recht naar beneden lopen... Maar ze hebben vaak leuke printjes en met een legging en ballerina´s of laarzen ziet het er heel leuk uit!
     
  13. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    De zwangerschapskleding van H&M kun je waarschijnlijk wel uit je hoofd zetten.
    Ik ben zelf 1.65 en draag normaal maat 34/36. Ook ik heb al problemen met het vinden van een passende zwangerschapsbroek. Het enige merk dat past is Noppies, en dan maat XS. Ze hebben ook XXS, maar dan zul je vooraf even naar de winkel moeten bellen want die maat is niet altijd op voorraad. Verder draag ik veel jurkjes, ik ben van plan dat te blijven doen met de zomer in aantocht.
    Succes!
     
  14. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik ben zó blij dat ik 1 retedure broek heb gekocht! Ik heb een noppies spijkerbroek gekocht, maar wel tijdens de mama-mazzel-dagen van Prenatal (dat scheelt 20%). Die heeft een lage broeksband en een elastische buikband. (de broek zelf is van elastische spijkerstof). Ik kon hem al vrij snel aan (met een heel klein buikje. Gewoon riem erom en klaar. En hij zit heerlijk! Ik woon bijna in die broek. Ben nu 37 weken en hij past nog steeds en blijft mijn favoriet. Ik denk dat ik hem de eerste weken (of maanden) na de bevalling ook nog makkelijk kan dragen. Desnoods sloop ik die elastische band er dan af. Ik kan je zo'n broek echt aanraden!
     
  15. adi

    adi Niet meer actief

    Ik heb normaal ook broekmaat xs/ 34.
    Nu ben ik zwanger van een drieling, en kon met 10 weken mijn eigen broeken echt niet meer aan. Met die elastiekjes leek de buik nog groter dan ie al is.

    Ik heb ook veel moeite gehad om de juiste zwangerschapsbroek te vinden. Omdat ik weinig heupen en kont heb kon ik bij Prenetal, H&M, en Promiss (positiekleding) echt helemaal niks vinden. Maat S is daar echt giga.
    Ik ben toen wel naar een spciaal boetikje geweest. Wel wat duurder, maar echt geweldige kleding. Ik heb 1 broek gekocht in maat 34 en die past perfect. Als ie straks te strak wordt op mijn heupen mag ik terugkomen, en dan gaan ze hem verstellen voor me.
    Voor de rest draag ik veel leggings en jurkjes. Op mijn werk heb ik het namelijk nog niet eens verteld, terwijl mijn buikje echt moeilijk te verbergen is nu. Daarom een leuke legging, jurkje overheen (zo'n losvallend model vanaf borsten) en een jasje eroverheen.

    Succes!
     
  16. rce86

    rce86 Bekend lid

    19 sep 2008
    605
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    Ik heb ook maat xs, maar positiebroeken van de h&m maat XS paste ik niet.. te strak!
    Klinkt misschien gek, maar ik heb joggingsbroeken (lijken net leggings) van de kinderafdeling. Ze hebben een band die je eigenlijk hoort om te slaan, maar ik doe dat niet en dan heb je hetzelfde effect als een positiebroek/buikband. zitten zelfs nog lekkerder dan een positiebroek;)
     
  17. Ella79

    Ella79 Lid

    18 dec 2008
    68
    0
    0
    Ligt ook aan je werk natuurlijk. Ik moet voor mijn werk vaak naar klanten en daarom heb ik wel wat meer kleren gekocht en ook de wat duurdere merken omdat die wat chiquere dingen hadden. Maar dan wel in de outlet. Want er zijn verschillende outlets online waar je kleding van bv noppies, of mamalicious ook in kleine maten kunt bestellen.
    paskamer.com bv of belle-belly (maar die zijn bijna dicht omdat die dame zelf gaat bevallen.) Ik heb laats vijf dingen voor in totaal 40 euro gekocht... dus het hoeft echt niet duur te zijn.
    Succes!
     
  18. onsfrumpie

    onsfrumpie Actief lid

    29 okt 2008
    183
    0
    0
    ik denk dat het per winkel verschilt welke maat je hebt. Ik was gisteren nl bij H&M, normaal heb ik een S maar ik kwam er mooi niet in! Ik moest een M nemen (ik heb het over broeken trouwens). Bij Miss Etam zakt die juist weer van mijn kont af! Zelfde met voedings-/ zwangerschapsbeha's. De maat van Prenatal zit als gegoten, die van de hema is net te groot! Gewoon passen dus! En je kunt ook langere tuniekjes/jurkjes aan van gewone kleding hoor! Ik heb een jurkje gekocht bij de hema en die kan ik aan als tuniekje, super leuk met legging eronder en bolero erop!
     
  19. loeloe

    loeloe Actief lid

    25 nov 2008
    228
    0
    0
    Hoi, ik ben ook aan de kleine kant en nu ben ik helemaal veel afgevallen dus ik heb ook een redelijk kleine maat.. Ik heb pas de site sonneschijn.nl ontdekt, daar hebben ze oudere collecties van noppies enz. dus redelijk normale prijzen... suc6!
     
  20. valentijn1980

    valentijn1980 Actief lid

    13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb van die spijkerleggings van pieces en vero moda.
    Die zitten ook lekker voor je buik. Ook heel veel leggings met lange truien enzo gedragen. Die draag ik nu als trui.
     

Deel Deze Pagina