Zwangerschapssymptomen variëren per dag?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Animous, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Animous

    Animous Lid

    23 jul 2016
    45
    0
    6
    NULL
    Den Haag
    Hoi mede zwangeren

    Ik ben nu 4 weken zwanger, de ene dag heb ik zo erg rommelende buik en lichte steekjes en de andere dag is heel wat rustig met bijna geen steekjes, rustig gerommelend. En de ene dag ruik ik een ijsje op 10 km afstand en de andere dag lijk ik soort van droogverkouden te zijn en ruik ik minder. Herkennen jullie dit ook?
     
  2. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ja ik herken het ook. Maakt ook onzeker.
    Soms dag nergens last van. Volgende dag erg misselijk, moe en last van m'n onderbuik. Hormonsters zijn het;)
     
    Animous vindt dit leuk.
  3. Animous

    Animous Lid

    23 jul 2016
    45
    0
    6
    NULL
    Den Haag
    Het zijn zeker hormonsters
    Vond het al zo raar dat je ene dag zo erg het kan boelen en de andere dag totaal niet.
    Heb jij het ook met geuren? Dat je ene dag het wel ruikt en de andere dag niet?
     
  4. Pitaa91

    Pitaa91 Fanatiek lid

    6 jun 2017
    1.349
    813
    113
    Vrouw
    Hier ook met vlaggetjes maar de enige aantal kwaaltjes zijn wel blijvend iig; vermoeidheid, ruiken, raar smaken in mijn tong/keel en een beetje misselijkheid/maagzuur/hongergevoel.
     
    Animous vindt dit leuk.
  5. Animous

    Animous Lid

    23 jul 2016
    45
    0
    6
    NULL
    Den Haag
    Wauw een hartslag gezien dat lijkt mij echt een mooi moment, ook al moet ik nog 4 weken wachten. Maar vermoeidheid ken ik ook moet gewoon elke dag een uutje of 2 slapen om uberhüber tot 11 uur wakker te blijven. Ah heb afgelopen 2 dagen ook enorm last gehad van maagzuur gelijk na het eten wat echt wel een half uurtje tot uurtje aanbleef :(
     
  6. ninijedi

    ninijedi Lid

    25 jun 2018
    49
    124
    33
    Vrouw
    Het wisselt bij mij wel van dag tot dag. Tot nu toe gelukkig nog niet misselijk geweest. Wel last van maagzuur maar dat is niet elke dag. En steekjes in de buik onder in. De steekjes worden nu minder. Maar heb verder ook de ene dag mega honger en de andere dag heb ik de hele tijd een vol gevoel in mijn maag:$ het is nu 03:24 en zit stokbrood te eten omdat ik honger heb hahah. Hormonen doen rare dingen met je:oops:
     
    Animous vindt dit leuk.
  7. Animous

    Animous Lid

    23 jul 2016
    45
    0
    6
    NULL
    Den Haag
    Dat scheelt wel enorm dat je niet misselijk bent geweest. Ik heb het soms dat ik misselijk ben maar heb ook alleen trek in gefrituurd eten zo slecht :(
    Hahaha mooie tijdstip om te eten, gelukkig is het maar voor 9 maanden (hoop ik:roflmao:)
     
  8. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp

    Ik vandaag wat minder last helaas:confused:
    Maar kwaaltjes zijn vaak in de middag.
    Vaak aan mn borsten voelen of ze nog pijn doen...
    Wel hongergevoel maar geen eetlusto_O heel raar

    Bij mijn vorige zwangerschap at ik om 2uur 's nachts rijstwafels met kaas:roflmao: (rare craving...)
     
  9. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Hoi allemaal,

    Dat wisselende heb ik ook inderdaad. De ene dag last van misselijkheid en vermoeidheid en de andere dag valt het reuze mee. Dat maakt je echt onzeker. Of het allemaal nog wel in orde is. Ook is het krampende gevoel laag in mijn buik niet de hele tijd aanwezig. Daarvan ben ik juist bang dat als het er is het mis gaat. In een ander topic zag ik de term ‘broekloeren’ voorbij komen. Ik ga dan inderdaad naar de wc om te kijken of er geen bloed is.
     
  10. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Hahaha 'broekloeren'... die had ik nog niet gehoord! Maar dat doe ik ook inderdaad. Zeker met dat wat zeurende gevoel in mijn buik. Vandaag minder misselijk en moe en minder pijnlijke borsten. Ik hoop dat het morgen weer terug is, want dat geeft gevoelsmatig zekerheid dat er nog wat gebeurt hahaha
     
  11. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    @Juudje1501 als het verdwijnt maakt dat je heel onzeker ja. Tot nu toe is alles bij mij nog goed (althans zo lijkt he) en de ‘klachten’ zijn veel minder dan 1,5 week geleden. Vooral in de week voor nod had ik flinke last van misselijkheid en vermoeidheid. Nu is dat veel minder. Als dat zo blijft en de zwangerschap blijft goed gaan dan teken ik daar uiteraard voor Maar aan de andere kant gevel de klachten wel een gevoel van zekerheid.
     
  12. ninijedi

    ninijedi Lid

    25 jun 2018
    49
    124
    33
    Vrouw
    Hahah, ja dat voelen doe ik ook een paar keer per dag.. En aparte combinatie ook lijkt me:p
    Kaas zie je mij echt nooit eten hahah zo niet mijn ding.. zelfs nu nog niet hahah
     
  13. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Wat herkenbaar allemaal! Soms heb ik van die felle steken dat ik me echt afvraag of dat wel hoort...? Is dit normaal? Gisteren voelde ik me super en toen dacht ik nou vraag ik me af of het wel goed gaat. Vandaag voel ik me echt weer beroerd:roflmao: Geeft toch wel meer rust maar aan de andere kant komt er nu echt niets uit mn handen. Het is ook nooit goed haha.

    Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop!
     
  14. Sylvie866

    Sylvie866 Lid

    17 apr 2018
    82
    71
    18
    Vrouw
    hahaha.. herkenbaar! ik voel ook op tijd en stond aan mijn borsten of die nog pijn doen.
    Vandaag niet nodig om te voelen,ze wegen als lood vandaag !! Eens op en neer springen.. dan voel je die wel :D

    Maar alles is herkenbaar, als iets minder gevoelig word slaat de paniek toe..Heel bang dat het opnieuw zou mis gaan. :confused:
     
  15. ninijedi

    ninijedi Lid

    25 jun 2018
    49
    124
    33
    Vrouw
    Ik zit nu in de fase dat mijn buik helemaal opgeblazen is hahah, mijn buik is zowat net zo groot als die van mijn schoonzusje en zij is 19 weken:roflmao: verder nog steeds heel erg honger maar wel dat mijn eerlust wat minder is. En zo nu en dan een beetje hoofdpijn. En gisteren totaal geen last gehad van mijn borsten en werd vanochtend wakker en dacht ahhhh ze zitten er nog toen voelde ik ze weer:rolleyes:
     
  16. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Vandaag weer helemaal niets:oops::rolleyes:
    Borsten niet meer gevoelig. Overdag wel nog wag maar niet. Niet meer misselijk. Niet meer zo bizar moe als ik de afgelopen 2 weken voelde.
    Ben nu 5+6
    Maandag intake MvM maar ben bang...stel nou dat die test niet meer positief is of niet knalt?
    Ppppffff nog 10 lange dagen tot 1e echo.

    Wat zal ik blij zijn als ik morgen weer heerlijk misselijk ben. Dan zit er ieg nog hcg in mn lijf;)

    Hoe zijn jullie kwaaltjes?
     
  17. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Hier ook heel wisselend. Vannacht alleen mega buikpijn steken gehad, onwijs duizelig en over moeten geven. Ik denk dat mijn darmen erg veel last hebben van obstipatie:( Ik let er echt op dat ik vezels binnen krijg. Denk dat ik toch maar even fles Roosvicee lactose haal. Iemand ervaring ermee of dit werkt? Of nog andere tips?

    Wel erg moe ene dag meer dan se ander. Wij kunnen ook niet wachten op de eerste echo! Duurt zo lang....
     
  18. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Hoe gaat het nu @Juudje1501? Heb je weer klachten gekregen?

    En voel jij je weer wat beter @Eikeboompje?

    Ik heb iedere dag wel klachten, alleen wisselt de ‘ernst’ daarvan per dag. De ene dag ben ik misselijker dan de andere. Gisteren kreeg ik alleen ineens buikpijn. Ik stond ermee op en het werd in de loop vd dag erger. Uiteindelijk heb ik de hap beeld en kon ik om 18:30 uur terecht. De pijn zat onderin aan de rechterkant. Ik was dus heel bang dat het helemaal niet goed zat en had de zwangerschap al een soort van opgegeven. De ha stuurde me door naar de SEH. Na een echo bleek dat het vruchtje mooi in de baarmoeder zit (was ook al hartactie), maar er zit wel een cyste op mijn eierstok van ongeveer 7.3 bij 5,2 cm. Daar kwam de pijn vandaan. Vandaag gaat het weer beter, de pijn is gezakt. Toen ik eenmaal zag dat het vruchtje mooi in de baarmoeder zit kon de rest me eigenlijk gestolen worden haha
     
  19. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    @Nainen Wat een verhaal zeg! Wat een spanning ook. En wat ontzettend fijn dat je het hartje hebt gezien (ik moet nog weekje wachten). Krijg je nog follow up wat betreft die cyste?

    Ik ben gister ontzettend moemoemoe geweest, misselijk, opgeblazen buik (mn eind vd dag) en ik mn borsten deden weer flink zeer. Hoe naar ook, ik was blij dat het er was.
    Vandaag ook wat misselijk en gevoelige borsten.
    Morgen intake MvM.
     
  20. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    @Eikeboompje Wat naar die obstipatie. Het is echt zo'n bekende kwaal. Bij mijn vorige zwangerschap was het op een gegeven moment zó erg dat de echoscopiste er last van had bij het maken van de 20wk GUO...
    Tips?
    - Roosvicee laxo kan zeker ondersteunen. Let op dat je niet te veel gebruikt ivm veel suiker!
    - elke ochtend 1 a 2 glazen lauwwarm water op je nuchtere maag.
    - elke ochtend een stuk of 4 gedroogde pruimen. Deze even kwartiertje (of hele nacht) latrn wellen in lauw water.
    - sommigen nemen eetlepel olijfolie op nuchtere maag, maar dat heb ik nooit gedaan

    Bij de apotheek en drogist kan je Lactulose kopen. Dit mag je veilig tijdens de zwangerschap gebruiken.

    Via de huisarts kan je, als geen baat meer hebt bij bovenstaande, een recept Macrogol zakjes krijgen. Dit mag veilig in de zwangerschap gebruikt worden. Dit heeft mij ontzettend geholpen na die 20wk echo.

    Veel succes!
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina