zwangerschapstest van Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Followyourdreams, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik heb een vraag over het testen door moeders voor
    Moeders .

    Altijd word hier geadviseerd rond de 6 weken zwangerschap niet meer te testen ivm hook - effect .

    Treed dit effect niet op bij de testen van moeders voor moeders ?
     
  2. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik ben niet bekend met het ‘hook effect’ maar heb tot 3 maal toe meegedaan met moeders voor moeders en altijd normale positieve testen gehad rond de 6 weken.
     
  3. Piraat

    Piraat Actief lid

    30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Die 2x dat ik het gedaan heb ook gewoon dikke positieve testen
     
  4. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hier waren mijn testen ook gewoon knalpositief!
     
  5. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Hier ook 2x knal testen en pas meegedaan vanaf de 7wkn
     
  6. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Eerste keer was mijn test inderdaad erg licht (9 weken), tweede keer knalpositief (10 weken).
     
  7. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Was even ook Google gaan zoeken , maar het schijnt dat die testen pas vanaf een hogere hcg reageren ..
    blijf wel twijfelen om het te doen , nog even over nadenken haha
     
  8. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Waar twijfel je nu nog over? Ben je bang voor een lichtere test? Een streep is een streep hoe licht of hoe donker ook. En MvM weet echt wat ze doen. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
  9. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Nee hoor , ik twijfel gewoon of ik me wel wil aanmelden ;)
    De hele dag plassen in zo fles , weet niet of ik dat wel wat vind
     
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Je kan het altijd proberen :) Ikzelf heb het niet als heel vervelend ervaren.
     
  11. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik deed het alleen 's ochtends en 's avonds thuis. Dat vond ik prima te doen. Ik nam die flessen niet mee naar mijn werk ofzo. En als je de hele dag thuis bent, is een fles zo vol, dus hoef je ook niet de hele dag op te vangen.

    Ik ben gestart in week 8, en de test was toen wel ietsje lichter dan mijn eigen knaltesten, maar als nog duidelijk positief! De dame van mvm die langskwam zei ook van te voren dat hij wat lichter kon zijn omdat ik al 8 weken was.
     
  12. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Ik doe mee met MvM en inderdaad, soms is plassen in die kan niet het meest leuke om te doen. Maar als ik dan denk aan de vrouwen die dankzij onze urine een kans hebben op een zwangerschap zet ik me makkelijk over mijn “ongemak” heen :)
     
    Salvatore, Roos12, Boterbabbelaar en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    +1. Geen veroordeling, maar ik vond het wel belangrijk om mee te doen. Mijn ongemak van het plassen in de kannen valt in het niet bij het ongemak van de vrouwen die niet zomaar zwanger worden :)
     
    maansneeuw, Riverdale87, Lafelife en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Amen voor deze post. Ik ben zelf zo'n vrouw geweest en plas met liefde de kannetjes vol voor mijn medestrijders nu die nog niet zoveel geluk hebben gehad als ik. Het is zo'n klein offer om te brengen voor al die vrouwen.

    Ik heb zelf moeite om goed uit te plassen met zo'n kannetje door de houding om het kannetje daar te houden en plas dus ook niet alles in die kannen. Maar alles wat er in gaat kan weer een extra spuit zijn die al die dames op weg helpt.
     
  15. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik heb het tijdens mijn 1e zwangerschap niet vol kunnen houden ivm 2 ziekenhuisopnames tussendoor (en zelf uitgedroogd en kotsend in bed liggen). Dus deze keer wilde ik heel graag wél de weken volmaken.
    Maar ik heb een bloedtransfusie gehad na de bevalling, dus ik mocht niet. Heel jammer. :( Des te meer omdat ik echt veel moet plassen deze zwangerschap. :$
     
  16. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    En ik - en super veel anderen zijn je daar onbeschrijfelijk dankbaar voor!
    Ik plas nu ook met liefde een paar weken voor anderen in een kan, ondanks dat ik m’n adem in moet houden zo misselijk word ik van de geur.
     
  17. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik doe ook mee. Vanaf 10e week. Dit omdat ik eerst wilde weten of alles goed zou gaan en ik een goed gevoel had over mijn zwangerschap.
    Nu plas ik met liefde 6 weken lang van die bussen vol.
    Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn als je niet zwanger kan worden. Maar omdat ik wel weet hoe het voelt om zwanger te zijn en kindjes te mogen hebben gun ik dit geluk en rijkdom elke vrouw!
     
  18. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Het enige negatieve wat ik over MvM kan zeggen is dat je gelijk een cadeautje krijg. Dat is erg confronterend als je op een later moment hoort dat je zwangerschap niet goed is. Zoals bij mij met 8 weken. Zit je met dat cadeau. Ik kon het niet oppakken en het stond naast de bank. Mijn moeder heeft het uiteindelijk in huis ergens weggelegd.

    Voor de rest, ik zou als ik over een paar maanden weer zwanger mag raken gelijk weer meedoen denk ik. Je kan er zoveel vrouwen mee helpen.
     
  19. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Om die reden (nouja niet specifiek het cadeautje maar gewoon dat het zo vroeg is) heb ik idd ook nog een tijdje gewacht en pas met 11 weken mijn intake gehad. Kan me goed voorstellen dat dit dubbel voelt in jou geval. Nog heel veel sterkte.
     
  20. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ik ben de vrouwen erg dankbaar dat ze een paar weken in een kannetje hebben geplas! Dit heeft mij geholpen mijn diepste wens in vervulling te laten gaan.
    Voor mij zit mvm er bijna op, en dat is ergens ook wel fijn, maar de weken zijn zo voorbij en heb het met liefde gedaan.
     
    Palmpje en Littlegirl1989 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina