zwangerschapsuitkering en reiskostenvergoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Aroma34, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aroma34

    Aroma34 Actief lid

    3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Goedeavond,

    Ik heb een vraag mbt de zwangerschapsuitkering die ik ga krijgen straks.
    Ik krijg flink reiskostenvergoeding, op mijn loonstrookje staat het vermeld onder: woon-werk onb en reiskosten wkr.
    Dit is bij elkaar ruim €330,-
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het tijdens mijn verlof doorbetaald gekregen.
    Nu heb ik er een nieuwe werkgever bij (ik werk voor 2 huisartsen) en ik vraag me af of ik het nu ook doorbetaald ga krijgen?
    Hoort dat bedrag bij mijn loon of heb ik er tijdens mijn verlof geen recht op?
    En mocht ik er geen recht op hebben, krijg ik het dan meteen niet meer vanaf de maand dat ik met verlof ga? En krijg ik het dan weer in de maand dat ik werk?

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Aroma34,

    Je wilt graag hoe de hoogte van je WAZO-uitkering wordt berekend en of je recht hebt op meerdere uitkeringen als je meerdere werkgevers hebt. Je hebt per werkgever recht op een WAZO-uitkering. Elke werkgever vraagt deze bij ons aan. Meestal is het zo dat de werkgever je doorbetaalt en wij de WAZO-uitkering aan de werkgever betalen.

    De hoogte van je WAZO-uitkering wordt gebaseerd op het sv-loon wat je hebt verdiend in de referteperiode.
    Wat ik je aanraad om te doen is bij je werkgever na te vragen of je reiskostenvergoeding onder sv-loon valt.

    Voor jou geldt dat er twee aanvragen voor een WAZO-uitkering worden gedaan. Elke werkgever een. Er wordt ook per werkgever de hoogte van je WAZO-uitkering bepaald. Per aanvraag krijg jij ook bericht over de toekenning.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Viktoria
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina