vraagje over echo formulier

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MB2005, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik heb een vraagje.
    Omdat ik vorige keer een m.a heb gehad, heb ik deze zwangerschap al wat echo's gehad ( mede door een klein beetje bloedverlies en omdat ik geen menstruatie heb gehad om uit te sluiten of het een baarmoederlijke zwangerschap is ).
    Gelukkig is alles goed.
    Nu heeft de gyn bij zes en een halve week het vruchtje opgemeten op 6 weken en 2 dagen, en de uitgerekende datum dus op 8 april.
    Vandaag mocht ik voor mijn geruststelling nog even naar de echoscopist.
    Nu tikte zij van tevoren al ( formulier wordt uitgeprint tegenwoordig ) dat de datum 8 april was en de zwangerschap nu dus 7 weken en 5 dagen.
    Maar nu staat eronder bij conclusie intacte intra-uteriene zwangerschap conform 8w+3d. Vgb gezien.
    CRL is 19,1 mm.

    Nu ben ik dus even de draad kwijt :( ;)
    Ben ik nu 7 weken en 5 dagen of 8 weken en 3 dagen?

    Kunnen jullie het misschien uitleggen?

    Alvast bedankt :D
    MB2005.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI MB2005,

    Dit is voor mij nu lastig om te zeggen maar een hele goede vraag voor bij je eerste controle!
    Daar zetten ze even alles op een rijtje en naast elkaar en bepalen zo je utigerekende datum.De vroegste echo is het betrouwbaarst. dus waarschijnlijk zal 8 april worden aangehouden.

    Gefelciteerd Imke
     
  3. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ho,
    Oke bedankt.
    Alleen wel apart dan dat het vruchtje qua maat nu precies overeenkomt met die 8 weken.
    De eerste meting is ook gedaan met 6 weken, dus wellicht dat het dan toch niet helemaal goed opgemeten is.
    Ik zou dan namelijk ook met 3 weken en 2 dagen positief getest moeten hebben, en anders met 4 weken.
    Ook bewoog het kindje al een beetje.

    Nou ja, het komt begin april, haha.

    Groetjes MB2005.
     

Deel Deze Pagina