zware baby en dus advies in ziekenhuis bevallen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mowtom, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ik ben van een 8 en 9 ponder bevallen in 3 uur...en van een 6 ponder in 13 uur...dus gewicht zegt echt niks over de bevalling hoor!
     
  2. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Mijn dochter woog maar 4 pond, en ik had echt een supersnelle (stuit)bevalling. Dus ik zeg naderhand tegen de gyn: "dat komt zeker omdat ze zo klein was."
    "Nee hoor", zei de gyn, "haar hoofd was wel normaal van grootte, en dat moet er toch uit. Je lichaam kan het gewoon goed aan. Al wordt een volgende kind 1 of 2 kilo zwaarder, je bevalling zal dan nog sneller gaan...."

    Vanwege deze ervaring vind ik het ook vreemd dat je in het ziekenhuis zou moeten bevallen vanwege een kind van 7 a 8 pond. Mijn vriendin heeft er 2 van 10 pond thuis gekregen...
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ja ik moet dan wel in het zh bevallen omdat ons meissie zwaar wordt, maar dat heeft te maken met zwangerschapssuiker.

    En het wordt aangeraden om dat in het zh te bevallen vanwege dat je kindje glucose probelemen kan hebben...(ze prikken dan een aantal keer tot het 3 keer goed is...en dan mag je pas naar huis, dit doen ze bij kindjes boven de 4000 gram ;)
     
  4. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou ik was vrijdag bij de vk geweest en zij gafaan dat als het aan hun lag mocht ik gewoon thuis aan de gang gaan en als het goed gaat ook bevallen. Wel gaf ze aan dat als het kindje nog niet was ingedaald en mijn vliezen breken dan moet ik wel naar het ziekenhuis. Dus nu maar hopen dat ik aan de gang ga met gewoon weeen en dat mijn vliezen wat later breken wanneer t kindje is ingedaald door de weeen...
    Goed nieuws dus! Ik ga gewoon thuis bevallen hihihi! Wel hopelijk over niet al te lange tijd want ik voel me zo langzamerhand een zware nijlpaard aan t worden en beweeg me ondertussen als een vrouw van 89...hahahaha
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    maar die waggelen niet zo sexy ;)
     
  6. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik had gister een echo, schatting gewicht baby op dit moment 3.6 kilogram. en het grootste van allemaal was nog wel het hoofd. ik ben 38.2 dagen zwanger, hoofd had grootte van 40.2 dagen... :confused:

    ik zag al sterretjes, en begon aan te sturen op een keizersnee, maar de gyneacoloog deed er zeer laconiek over. nee hoor mevrouw. u heeft goede baarheupen, komt allemaal goed. moest geen zorgen maken, hoefde ook niet minder te eten volgens haar, lekker genieten van de zwangerschap, baby komt er wel uit..

    dus... volgens haar kan ik wel gewooon bevallen, en is er niks aan het handje ;)
     
  7. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    sorry, geen 38.2 dagen, maar weken natuurlijk
     
  8. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    oh ja, mijn baby is ook niet ingedaald. maar volgens haar lag dat niet echt aan de grootte. sommige babys dalen gewoon tot op het laatste moment in. dus tijdens de bevalling.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.040
    4.230
    113
    Klopt Kylian is ook geprikt en er was (gelukkig) niets aan de hand. Het kindje van een collega van mijn man was 4600 gram werd ook geprikt en die had dus wel problemen met het op peil houden van zijn suiker. Die heeft dus een nacht op de kinderafdeling doorgebracht.

    Groetjes Anita
     
  10. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    7-8 pond is niet schrikbarend nee.
    Ik ben bevallen van een 9-ponder (voor de P-ers onder ons, ze viel in de P-98 ) en in het ziekenhuis. Het een had niets met het andere te maken, want ze was ook lang.

    Achteraf ben ik wel blij in het zh geboren te zijn, omdat ze P-98 was is ze door een kinderarts bekeken en is een aantal maal glucose geprikt. Daarnaast ben ik door een gyn weer professioneel in elkaar gezet 'daar beneden' en dat was thuis niet gelukt denk ik.
     
  11. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik hoefde niet in het ziekenhuis te bevallen, maar ik wilde zelf graag. Ik mocht al snel omdat luuk in het vruchtwater had gepoept. Luuk woog 4360 gram en wij moesten ook twee dagen blijven voor de suiker. Gelukkig was dit allemaal goed. De vk had het al gezegd, dat hij groot zou zijn en ik raakte daar ook lichtelijk van in paniek :)
    De vk zei toen dat hij al goed ingedaald zat en het was allemaal geen probleem en zeker geen rede om in te leiden. Ons mannetje was groot en gewoon klaar om geboren te worden met 39 weken en 1 dag zwanger te zijn geweest!

    Liefs
     
  12. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Onze kleine meid weegt nu, is gebleken afgelopen donderdag, al ruim 4 pond..Kortom dat zou ook wel een dikkertje worden, maar probeer toch echt wel thuis te bevallen...
     
  13. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi hoi

    Marki was 4650 gram en 56 cm en ik ben gewoon thuis bevallen en alles ging heel goed.
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    volgens mij is 4 pond met 34 weken keurig op schema hoor Claudia! volgens mij is daar niks 'dikkigs' aan.
     
  15. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Mischien verschild het ook per moeder? mijn moeder was 1,59 en 45 kg en mijn broer was 7,5 pond bij geboorte hij is met de tang gehaald omdat zijn hoofd zo groot was, ik was 8,5 pond bij geboorte en misschien vind men 10 pond pas wat je zwaar mag noemen maar voor zo'n klein tenger vrouwtje als mn moeder toen was , waren dat toch flinke kids om te baren lijkt mij zo. Dus misschien niet alleen blind staren op het gewicht van het kind, de verhouding is misschien ook wel van belang?
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    maar ook dat hoeft weer niet alles te zeggen. mijn moeder is ook klein, maar heeft hele brede heupen, echte baarheupen. we kwamen er allemaal met een floep en een zucht uit. het is dus eigenlijk echt een optelsommetje van verschillende factoren.
     

Deel Deze Pagina