Vraagje over borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaLou, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Even een vraagje.

    Na de geboorte van mijn zoontje ben ik vol goede moed b.v. gaan geven.
    Na 4 weken ben ik overgestapt naar de fles omdat ik met elke voeding zo'n anderhalf uur bezig was en hij nooit tevreden leek, altijd onrustig bleef. Met de fles merkte ik meteen verbetering.

    Nu mijn vraag:
    Mijn 2e kindje zal in Januari geboren worden.
    Ik zie een beetje op tegen de b.v. ook omdat ik al een spruitjew rond heb lopen die straks ook zijn portie aandacht nodig heeft.
    Moet ik het gewoon weer gaan proberen, al is het mischien wel weer van korte duur?
    Of moet ik het niet op gang laten komen en meteen de fles gaan geven?

    Mijn moeder vind namelijk dat ik het gewoon moet proberen, ze zegt: elke b.v. die je kunt geven is er toch weer 1, zo geeft je hem toch wat mee....

    Ik weet het zelf eigenlijk niet zo..........er ging toen zo enorm veel tijd in zitten dat ik bijna van de ene voeding in de andere terrecht kwam.

    Wat vinden jullie? Ik hoor graag jullie mening!
     
  2. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik presoonlijk zouhet wel weer proberen elk kind is anders ookal zijn het zusjes of broertjes... borstvoeding is wel beter voor het kind dat gewone voeding.. ookal geef je het maar een week een week is een week toch plus misschien heeft dit beebje wel aan 15 min elke 2 uur genoeg
     
  3. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Ik heb 3 kids en alledrie de keren gaf ik borstvoeding.
    De oudste kreeg het 12 weken
    De middelste 5 weken
    De jongste 22,5 maand

    ik zou het proberen, voor het zelfde geld gaat het nu beter als de vorige keer en dan heeft de kleine toch weer iets goeds binnen.
     
  4. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat is wel een beetje optimistisch, zeker in het begin. Maar het kan idd deze keer wel sneller gaan.

    Ik ben het ook met je moeder eens. De overstap naar de fles is zo gemaakt, als je het weer niks vind. Stuwing krijg je toch. Jezelf goed voorbereiden, door bijv een borstvoedingscursus te doen, kan helpen.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben het ook eens met je moeder, elke keer borstvoeding is mooi meegenomen en elk kind is anders. Ik heb ook 2 kleintjes maar dat heeft de borstvoeding niet in de weg gestaan hoor. Kwestie van een beetje schipperren.

    De begin tijd kost idd veel tijd dat is heel normaal maar na een paar weken gaan ze beter drinken (dus ben je minder lang bezig) en drinken ze minder vaak
     
  6. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Dames, bedankt voor jullie reakties!
    We gaan dus gewoon weer borstvoeding proberen!
     
  7. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Je moet het gewoon proberen, als het niet lukt kun je altijd nog gaan kolven dan geef je je kindje toch een aantal borstvoedingen mee. Alles is meegenomen toch? Succes straks
     
  8. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Dank je wel! :)
     
  9. 00Marij

    00Marij Actief lid

    17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik zou het persoonlijk niet doen. ik heb bij mijn eerste 3 weken geklooit met kolven etc. tot uiteindelijk de voeding helemaal ophield. dat nooit weer. ik ben 3 weken continue bezig geweest met borstvoeding en nóg kwam er bijna niets uit. het heeft zoveel energie en tranen gekost dat ik nu zeker weet dat ik het bij de tweede mooi niet nog een keer ga proberen. deze krijgt gelijk de fles!


    als het makkelijker was geweest had ik het graag gedaan overigens. maar zelfs een lactatiedeskundige kon mijn niet helpen.

    ms is dat wel een idee voor jou? om eens naar zo'n lactatiekundige te gana van te voren? wie weet wat voor tips zij heeft?
     
  10. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik zou doen waar je je het fijnste bij voelt. Als jij niet 100% achter de borstvoeding staat, dan gaat het ook niet werken! (misschien is kolven dan een optie, krijgt je kindje toch de borstvoeding en ben je niet anderhalf uur aan t voeden)
     
  11. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook gewoon doen waar jij het prettigste bij voelt...

    Ik ging ook met volle moed beginnen met borstvoeding na de geboorte van Joris. Na de 1e dag had ik al bloedende kloven en na 1,5 week had ik borstonsteking aan beide borsten, terwijl ik ook op dat moment nog dagelijks begeleiding had (en zelfs 2,5 dag daarvan in het zkh). Als ik nu zwanger zou zijn van een 2e zou ik het niet doen. Eerst vond ik ook dat elke dag meegenomen was en dat is ook zo, maar als je er niet voor de volle 100% weer achterstaat is en blijft het moeilijk...

    Maar dat is mijn mening, als je met twijfels begint gaat het vaak sowieso mis, omdat je dan zelf misschien te bang bent om te falen... Het kan ineens heel goed gaan dan is het mooi meegenomen natuurlijk! Succes in ieder geval, als je ervoor gaat duim ik voor je dat het deze keer hartstikke goed gaat!
     
  12. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik zou er zeker weer voor gaan. Dat het bij deze niet gelukt is wil niet zeggen dat het bij een volgende ook zo zal gaan. Ik ken zat verhalen dat het bij de eerste niet og slechts met moeite lukte en bij een volgende perfect ging (en omgekeerd overigens ook).

    Maar... ik zou het niet zomaar proberen. De borstvoedingsorganisaties VBN en LLL hebben cursussen, erg leerzaam en leuk. En misschien kun je van tevoren al een lactatiekundige raadplegen.

    Euhhh... in het begin mag je wel zo'n 8-10x kolven per dag om de boel op gang te krijgen én een stabiele productie op te bouwen, vervolgens de fles geven en ook nog alles schoonhouden en de boel steriliseren...
    Ook is het moeilijker om je productie stabiel te houden door middel van kolven, dus kan je vaker regeldagen hebben. Enz. enz.

    Het is zeker niet te prefereren boven live voeden denk ik.
     
  13. DevilishJinx

    28 jan 2007
    20
    0
    0
    Ik zou het zeker nog eens proberen. Het kan ook heel anders gaan dit keer. Mijn zoontje kwam vanaf de geboorte om de 4 uur en dronk dan 8 minuten en maar aan een kant. Hij groeit als kool.

    Alle borstvoeding die je geeft is mooi meegenomen. Ook al is het alleen de eerste maand.

    Groetjes,
    Mirjam
     
  14. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Je moet niet luisteren naar anderen, maar naar jezelf.
    Er zijn zat kinderen groot geworden op volledige flesvoeding hoor.

    Ikzelf geef sinds de geboorte (nu al ruim 6 weken) borstvoeding en geniet daar enorm van! Soms denk ik ook wel eens; pfff.
    Maar het is bovenal genieten en het voelt voor mij goed.

    Denk je daar anders over, dan zou ik gewoon mijn eigen gevoel volgen en FV geven, anders houd je het namelijk toch niet vol en zit je alleen maar jezelf te pesten!
     

Deel Deze Pagina