Teveel bijkomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liesje25, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje25

    Liesje25 Actief lid

    26 apr 2006
    125
    0
    0
    secretaresse
    belgië
    Hoi

    Ik ben al 13 kilo bijgekomen sinds het begin van de zwangerschap. Het meeste gewicht zit uiteraard op mijn buik én verder op mijn billen en in mijn gezicht.
    Ik heb nog steeds mijn oude kledingmaat, alleen krijg ik de knop niet meer toe.

    Weeg ik nu teveel?
    Ik snoep evenveel als vroeger, zelfs wat minder.

    Of hangt dat van persoon tot persoon af?

    grtjes
    een bezorgde belgische mama
     
  2. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dit is inderdaad niet erg weinig, vin dik. Ik ben nu 41 weken zwanger en ben 12 kg aangekomen. Maar als je niet meer eet dan daarvoor, dan hoort het waarschijnlijk bij jou! Als je verloskundige/gyn er niets van zegt dan zal het wel goed zijn hoor. Anders kun je het even navragen bij ze. Iedereen is anders!
     
  3. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben ook al zoveel aangekomen, maar ik maak me er eigenlijk niet druk om.
    Ik ben gestopt met roken en met bewegen (door een hernia) dus dat zet ook lekker aan. Volgend jaar veel achter de kinderwagen naar buiten om het er weer af te lopen. :)
     
  4. Puck70

    Puck70 Bekend lid

    6 jan 2008
    759
    0
    0
    Bij controles letten ze niet op mijn gewicht. Ben net voor het eerst in maanden weer eens op de weegschaal gaan staan omdat ik eigenlijk ook wel benieuwd was: 20 kilo aangekomen. En volgens mij zit het alleen in mijn buik, terwijl die niet eens dik toont. Mijn benen, billen, borsten, alles is nog steeds in de normale omvang. Dus misschien is het toch in mijn botten gaan zitten? :) :) In mijn hersenen is het in ieder geval niet gaan zitten, volgens mij heb ik daar nog maar 1 of 2 cellen over. :) :)

    Volgens mij verschilt het van vrouw tot vrouw. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Dadelijk ga ik (als het lukt) borstvoeding geven en lekker buiten lopen met de wagen. En dan zie ik wel weer verder.
     
  5. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    De een komt 8 kilo aan, de ander 28! Dat verschilt per vrouw en hangt af van je startgewicht, verhoudingen, eetgewoontes. vocht, beweging, kindje, etc etc. Dit is een van de redenen waarom veel verloskundigen gestopt zijn met wegen: het zegt namelijk helemaal niets.
    Als je voor je zwangerschap 45 kilo woog en je komt in het totaal 12 kilo aan dat is dat (ondanks het gemiddelde) best wel veel (25% toename). Kom je hetzelfde aan maar woog je al 90 kilo en ben je 1.85 dan is het natuurlijk een heel andere zaak.
    Jij weet wat je eet en hoe je beweegt. Als je verloskundige / gyn zich geen zorgen maakt: dan geen zorgen maken!

    Elle
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Zolang jij je goed voelt is er niks aan de hand.
    De eerste X was ik 30 kilo bij gekomen en nu ondertussen al 17.
    De ene komt meer aan als de ander.
     
  7. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik ben in 7 maanden 16 kilo bijgekomen. Ik heb geen weegschaal, kijk in de spiegel en hou in de gaten hoe mijn kleren zitten. Vorige week dacht ik voor de fun: laat ik me eens wegen :p Ben me toen echt rot geschrokken #-o Maar ik pas nog steeds in bijna al mijn zwangerschapsspullen, en ik zie in de spiegel behalve mijn buik (die is echt giga!) en mijn borsten weinig verschil. Maar ik begin nu ook behoorlijk wat vocht vast te houden, dus dat speelt ook mee. Ik vraag iedere keer aan mijn Vk of alles ok is, maar die vind dat ik er goed uitzie en prima op schema lig, dus dan gaan we er maar vanuit dat het goed is! :)
     
  8. Hope123

    Hope123 Actief lid

    9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Zal wel redelijk normaal zijn want verschilt denk ik idd van persoon tot persoon. Ik was bij 29/30 weken 12 kilo aangekomen ongeveer. Gewoon genieten ervan, het gaat er grotendeels toch weer zo af! ;)
     
  9. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik ben inmiddels al 21 kilo aangkomen met 34 weken zwaqngerschap. De VK en Gyn maken zich iet druk ik eet normaal snoep weinig. Heb wel veel last van vocht en ben met ondergewicht (door clomid) begonnen aan de zwangerschap. Het is zo verschillend per persoon dat ze daarom tegenwoordig vaak al niet meer wegen.
     
  10. napje

    napje Actief lid

    14 jan 2008
    194
    0
    0
    ik ben nu 17 weken en een paar dagen en ben al 5 kilo aangekomen, vind dat ook veel.
    Ben denk ik zoveel aangekomen omdat ik heel erg veel slaap (dus weinig beweging) en toch de hele dag zin blijven hebben in eten.
    Ach, ik kan me er wel druk om gaan maken maar het belangrijkste is dat de kleintjes goed groeien en van alles dat ze nodig hebben, genoeg binnenkrijgen. Ben wel benieuwd met welk gewicht ik ga eindigen als ik het geluk heb om mijn tweelingzwangerschap 40 weken te kunnen voldragen (of in ieder geval week 37 halen).
     
  11. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    geen zorgen maken hoor. kan zoveel redenen zijn en zolang jou vk er geen probleem van maakt en je kindje het goed doet is er niks aan de hand. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 28 kilo gegroeid bij mijn 2e 25 en zat met 20 weken al over de 10 kilo heen.
    nu ben ik 27 week en zit nog maar op 4 kilo vanaf de start. maakte ik me ook zorgen om, maar kindje weegt al om en nabij de kilo dus doet t goed.
     
  12. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hier 29 kg :)
    En veel vocht :(
     
  13. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik was 25 kilo aangekomen en moet er nu nog 6 kwijt.
     
  14. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Zit nu op 27 weken en ben 10 kg aangekomen, voor iemand van 1.84m en een normaal gewicht van 70 kg. Ik maak me er persoonlijk niet druk om. Ik heb een gezonde eetlust, zeg maar gerust typetje bouwvakker en dat had ik ook voor mijn zwangerschap. Ik eet niet overdreven vet, ben ook vegetarier en oke ik houd wel van een chocolaatje tussendoor maar dat is niet de gehele dag! En denk eens aan al het bier wat ik laat staan, haha daar zou je pas van aan moeten komen. Neehoor, ik vind het prima zo. Ik zie in de spiegel wel dat ik extra vet rond mijn heupen heb opgeslagen. Draag ook heel erg rond en laag dan toont het al snel wat dikker ook. En niet te vergeten mijn borsten, volgens mij waren die met 20 weken al een cupmaat gegroeid.

    Omdat ik rond en laag draag, heb ik ook een bescheiden buikje voor 27 wkn.
     
  15. Liesje25

    Liesje25 Actief lid

    26 apr 2006
    125
    0
    0
    secretaresse
    belgië
    Ja meiden!

    Dus ik maak me geen zorgen meer.
    Zolang de testen van mijn urine én zwangerschapsdiabetes in orde zijn, is het goed, niet?

    Hoeveel kg's zou men gemiddeld nog bijkomen de laatste maanden?


    Liesje
     
  16. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Als iets de bovenstaande berichten wel duidelijk maakt is dat er niet zo iets is als een gemiddelde... Voor iedereen werkt dit anders. Zolang je testen goed zijn... niet druk maken!
     
  17. Nijlpaardje

    22 jun 2008
    32
    0
    0
    Ik kom altijd veel aan tijdens mijn zwangerschappen. resp 19, 21 en nu op 22kg. Ben het gelukkig ook altijd meteen weer kwijt!
     

Deel Deze Pagina