Zware buikpijn, is dit erg?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ukki, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukki

    ukki Lid

    30 aug 2008
    12
    0
    0
    Mijn vrouw is nu bijna 6 weken zwanger, 's nachts wordt ze wakker van de buikpijn en overdag moet ze ook af en toe weg voor de klas om haar buikpijn onder controle te krijgen. (erg vervelend) Daarnaast heeft ze nu ook last van haar onderrug! Ze heeft geen bloedverlies wat positief is.
    Zijn er lezers die weten of dit gezond is of juist niet. De dokter en gynacoloog zeggen tot 7 weken niets te kunnen doen. Is er iemand die dit ook heeft gehad, hoe lang dit door kan gaan etc etc heb jij info voor ons laat het ons dan weten. Alvast bedankt voor je hulp.....vriendelijke groet hele verse beginnende ouders! :p
     
  2. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hoor het vaker, en meestal krijg je dan daarna van de Vk of gyna, toch te horen dat het komt doordat de uk groeit, en de heleboel meerekt.
    WAt misschien een beetje kan helpen is voor het slapen een warme kruik onder de rug, dat ze even wat pijnverlichting heeft. En gewoon rustig aan doen.
    Denk niet dat het cht ernstig is.
     
  3. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik had ook heel last van me buik, nu wordt het minder gelukkig wel. Ik was/ben bang dat het misgaat, maar ze zeggen zolang er geen bloedverlies is het goed....

    Grt Jeanney
     
  4. ukki

    ukki Lid

    30 aug 2008
    12
    0
    0
    Klinkt geruststellend, zodra we meer weten laat ik het weten.

    bedankt voor jullie reacties
     
  5. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik heb dit ook gehad zo rond de 6,5 week. Het deed zo'n pijn dat ik niet meer kon lopen. Gelukkig heeft het niet al te lang geduurd en sindsdien geen pijn meer gehad. Gelukkig was alles goed met de 7 weken echo en nu nog steeds. Ik denk dat het idd groeipijnen zijn of het nog extra innestelen van de vrucht dat het echt goed vast zit. Je schrikt er wel erg van.
     
  6. ukki

    ukki Lid

    30 aug 2008
    12
    0
    0
    bedankt tinkerbel, hopenlijk heeft mijn vrouw dit ook ... groet ons
     
  7. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hopelijk stelt dit je gerust: volgens mijn hisarts heeft 9 op de 10 vrouwen buikpijn( ene wat erger dan de andere)
     
  8. Indy1973

    Indy1973 Actief lid

    22 aug 2008
    369
    0
    0
    Hoi Ukki,

    ik herken het....ben zelf nu ruim 7 weken zwanger en heb ook behoorlijk last van buikpijn. Ik dacht zelf bijna meteen het ergste en onmiddellijk de huisarts gebeld. Die gaf doodleuk aan dat ik er maar rekening mee moest houden dat 't mis was of mis zou gaan. De hele dag jankend doorgebracht. Na 't weekend meteen contact opgenomen met de VK en die heeft me enigszins gerust weten te stellen....het hoort er gewoon bij :) organen die bijv aan de kant worden geduwd. Zolang er geen bloedverlies is, lijkt alles gewoon normaal gaf ze aan. Ik vertrouw daar maar op en ga van 't positieve uit. Nog 1 weekje wachten en dan mogen we voor de eerste echo, enorm spannend dus!
    Al lezende op internet kom ik er dus achter dat dit hele normale verschijnselen zijn....

    Veel plezier met jullie zwangerschap!
     
  9. ukki

    ukki Lid

    30 aug 2008
    12
    0
    0
    Prettig al die gersutstellende berichten. Bedankt
    A.s. vrijdag mogen we voor onze eerste echo en over twee weken de intake bij de vp. Ben benieuwd (en zenuwachtig haha) Ik heb inmiddels ook geleerd dat tussen de 6e en 7e week er veel gebeurd in de buik en dat je lichaam hier behoorlijk op kan reageren, zolang je geen bloedverlies hebt, blijkt het een"gezonde zwangerschap te zijn. Dus genieten maar en zorgen bewaren voor later....
     

Deel Deze Pagina