Harde buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loncocacola, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Wat is eigenlijk een harde buik en waardoor krijg je dat? En hoe voelt het aan?

    Gisteravond lag ik in bed om te gaan slapen en ik draaide op mijn rechterzij. Voelde een beetje ongemakkelijk, ben toen weer op mijn rug gaan liggen en toen voelde mijn buik zo hard en gespannen aan. Vooral het middenstuk. Het deed niet echt pijn, maar was ook geen prettig gevoel. Dat hield een aantal seconden aan en toen werd het weer normaal. Is dit nou een harde buik? Ik dacht dat je dat alleen kreeg als je flink hebt ingespand en hele dag druk bezig ben geweest. Maar ik was de hele dag rustig.

    Dus kan dit toch een harde buik zijn, ondanks dat ik niet actief ben geweest?
     
  2. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    dat is wel een teken van een harde buik. Je baarmoeder verkrampt waardoor het een harde bal lijkt. na een paar minuten is dit meestal weer over en soms komt hij erna ook weer terug. Bij mij komen de harde buiken ook op de gekste momenten, ook regelamtig als ik juist rustig zit of lig. Ik geloof dat je r zo'n 8 op een dag hebt en alles wat meer is is rustig aan doen.
     
  3. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Volgens mij heb ik nog helemaal geen harde buiken gehad... is dat dan ook niet vreemd of hoeft dat nu nog niet?
     
  4. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik weet eigenlijk niet of dat je ze moet hebben maar hoorde dat je er zo'n 8 op een dag hebt en als het er meer zijn je rustiger aan moet doen. Maargoed als je ze niet hebt lijkt me dat nou niet iets om je zorgenover te maken. Eerder iets om blij om te zijn.
     
  5. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    ja dat is mss ook wel zo... maar omdat ik het toch wel veel lees en hoor van zwangeren, vond ik het zo raar dat ik het (nog niet) gehad heb. Maar goed, kan nog komen natuurlijk. Vraag het sowieso volgende week wel ff aan de vlos.
     

Deel Deze Pagina