Hoe drukte vermijden op Zwarte zaterdag?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mindy26, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    hoi hoi

    Wij vertrekken 4 augustus richting de Eifel(naast Luxemburg) en dat is niet heel lang rijden maar het is dan zwarte zaterdag! Ik was liever op de maandag vertrokken maar dat kon niet..

    Hebben jullie nog tips om zoveel mogelijk drukte te vermijden?

    Ik houd gewoon niet van in drukte te rijden:p
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Een dag eerder gaan en een extra nachtje in een hotel, of vroeg weggaan en dan die dag alvast een leuk uitje doen, voordat je in jullie accomodatie terecht kunnen.
    Of juist pas eind van de middag vertrekken, dan zijn misschien het meeste van de files weer weg. Als je sochtends vertrekt de tijd neemt met ergens koffie en lunch dan is het ook oke toch. Hoe ver is het rijden, 4 uurtjes?
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Ik zou als je kan een dag eerder gaan. Of een toeristische route zoeken die wellicht iets langer is maar wel rustiger..

    Heel vroeg wegrijden doen meer mensen dus daar haal je denk ik niet heel veel mee uit..
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  4. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij hebben vorige zomer op zwarte zaterdag gereden (route du soleil) en geen last van file gehad. Wel heel vroeg vertrokken.
    Ik denk niet dat je naar de Eiffel er last van hebt.
    Wij rijden altijd via Luxemburg naar Frankrijk en daar nog nooit stil gestaan.
    De echte zwarte zaterdag ellende is voornamelijk rond de grote steden en op de route du soleil.
    Ik zou me dus geen zorgen maken en gewoon vroeg vertrekken.
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  5. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Wij gaan nu al 5 jaar op rij op zwarte zaterdag richting de eifel.
    En echt nog nooit file of drukte gehad . Maar wij vertrekken half 6 en zijn dan echt alles voor.
    Dus dat is echt een aanrader.
    We zijn dan wel rond half 10 op bestemming en mogen accommodatie nog niet in maar gaan dan altijd even lekker boodschappen doen daar en even dorp in lunchen
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  6. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw

    Dit is misschien wel een oplossing!
    We mogen inderdaad pas 3 uur in het huisje! Goed idee:thumup:
     
  7. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Gaan denk ik extra vroeg weg!
    Wij komen uit Groningen dus rond de 5 uurtjes ongeveer.
     
  8. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Vanuit Groningen ga je waarschijnlijk eerst de 31 af. En dan miss roergebied. Daar is het altijd druk zwarte zaterdag of blauwe maandag ;) .meeste files in Duitsland zijn op het monent doir wewegwerkzaamhedenIk zou dus tegrn die tijd dat vooral in de gaten houden.
     
  9. Manque

    Manque Niet meer actief

    Laat op de dag pas vertrekken, i.p.v. vroeg. Je hoeft helemaal niet zo ver, vertrek gewoon rond een uur of 17:00 van huis.
     
  10. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Niet per se zo laat, maar ik zou ook niet te vroeg gaan. De meeste mensen moeten verder, dus gaan vroeg weg. Jullie hoeven niet zo ver, hoeven ook geen tent op te zetten of dergelijke, dus ik zou lekker de tijd nemen.
     
  11. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Niet te druk om maken! In de Eiffel verwacht ik weinig problemen. Ik persoonlijk zou wel Duitsland mijden, maar dat is omdat ik een bloedhekel aan Duitse Autobahn heb en je oponthoud hebt door alle baustelle.
    Ik zou gewoon in de middag vertrekken en rustig rijden. De echte zwarte zaterdag problemen zijn rond Parijs/Lyon etc.
     

Deel Deze Pagina