Zweden/Noorwegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door suus1983, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Hebben hier mensen ervaringen met een (zomer)vakantie naar Zweden/Noorwegen?

    We hebben het wel een beetje gehad met de strandvakanties. Een hele dag bij het zwembad is echt niets meer voor ons.

    Dus op zoek naar wat actievers en vooral ook mooie landen. Nu leek Zweden mij wel wat, vanuit Groningen ook nog niet eens zo gek ver. Heb ook niet zoveel zin meer in 1600km in de auto namelijk.

    De kindjes zijn dan 6,8,10. Alleen de jongste heeft dan nog geen zwemdiploma, dan al wel een dik jaar zwemles. Is dat een beetje te doen daar qua kanotochten oid?
     
  2. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik heb wel ervaring met Zweden, heb er vakantie gevierd, maar ook een tijd gewoond. Ik vind het een heerlijk land! De campings zijn over het algemeen goed onderhouden en netjes. Eris erg veel te doen voor kinderen van die leeftijd, het is een kindvriendelijk land.
    Hoe het zit met kanotochten weet ik niet, maar ze zijn qua afspraken wel vaak streng, dus het kan best zijn dat je minimaal een zwemdiploma moet hebben.
    Ik weet niet wat je qua natuur wilt, maar hoe meer je richting Noorwegen gaat, hoe bergachteiger het wordt, hoe meer naar Finland, hoe platter.
    Rond de 2 grote meren Vanern en Vattern is het erg mooi, maar Stockholm vond ik ook een erg mooie stad. Veel plezier!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Als je ooit naar beide landen wikt gaan dan zou ik eerst Zweden doen. Dat is qua natuur iets rustiger en minder indrukwekkend dan Noorwegen. Schotland is trouwens ook fantastisch. Kan je ook goedkoop op vliegen.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie!

    Als de afspraken streng zijn is daar vast een reden voor, dus als hij dan nog geen zwemdiploma heeft, dan houdt het op. Mijn man twijfelt nog een beetje vanwege het weer, maar mij lijkt het wel erg mooi.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ja, we willen liever met de auto dan vliegen. Vind het altijd zo vervelend als je perse op tijd staat. Vakantie is voor ons ook weggaan wanneer het ons uitkomt. Denk ook eerst een keer naar Zweden inderdaad. We willen alle landen van Europa eens zien haha, dus wie weet ooit.
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zweden! Zelf vooral ervaring met zuid en midden.

    Het eiland Oland is prachtig! Natuur, aardbeien plukken en stranden met kastelen erop.

    Aan de andere kustlijn bij goteborg heb je van die prachtige dorpen in zee kliffen liggen. Marstrand is prachtig bijvoorbeeld.

    En ik ben fan van het Vatern meer. Eindeloos zwemmen, fietsen, kanoën, kamperen in het wild.

    Kampeer faciliteiten in Zweden zijn voor onze maatstaven erg luxe. Zo heb je naast sanitair gebouwen ook altijd keuken gebouwen met kook faciliteiten, ovens en bbq.

    Zo'n houten rode huisje met veranda huren is natuurlijk ook te gek. Zit vaak ook sauna bij.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Ik lees met je mee. Wij hebben afgelopen zomer 2 weken in Denemarken gestaan en zijn helemaal fan van scandinavië geworden.
    Willen dus ook een keer Zweden aandoen, wellicht doortrekken en dan weer over Denemarken terug.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ja, lijkt mij ook wat. Ik ben ook fan van Denemarken, maar mijn man helaas nog niet. Maar hij is er maar 1 keer geweest en dat was ook niet het mooiste stukje en vies weer.
     

Deel Deze Pagina