Tips om dochter alleen te leren spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi meiden,

    Mijn dochter is nu 1 jaar geweest en heeft zichzelf nooit echt kunnen vermaken. Ik had gehoopt dat het na verloop van tijd iets beter zou worden, maar daar is voorlopig nog geen zicht op :p

    Ze heeft ook totaal geen rust in haar kleine kontje; Voor haar verjaardag heeft ze bijvoorbeeld een lanceerbaan met ballen gekregen. Soms loopt ze erheen om ermee te spelen, dus dan zet ik hem voor haar aan, maar zodra ik de knop om heb gezet is ze alweer pleite ;) En zo gaat het met alles. Vandaag heb ik er eens op gelet en ze kan werkelijk haar aandacht maar een paar seconden ergens bij houden.

    Het liefst wil ze dat ik de hele dag met haar speel (maar ook dat gaat bijna niet), en zodra ze ook maar denkt dat ik iets voor mezelf ga doen, hangt ze aan mijn broek.

    Ik heb van alles geprobeerd; samen spelen, haar mij laten helpen, haar hang-gedrag negeren, maar het werkt allemaal niet.

    Ze hoeft van mij echt niet een half uur lang alleen te spelen, ik zou al blij zijn met een paar minuutjes..

    Hebben jullie misschien nog tips?

    Alvast heel erg bedankt!
     
  2. babyke

    babyke Bekend lid

    30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Zet je haar wel een in de box om alleen te spelen?
    Mijn dochter wil ook het liefst constant vermaakt worden door mij maar uiteindelijk als ze merkt dat ik niet reageer gaat ze toch zelf spelen.
    Bij ons in de woonkamer heb ik een eigen plekje voor dr gemaakt.Een kleurrijk kleed met allerlei spulletjes voor haar.Ik ga daar heel vaak met haar zitten spelen,maar loop tijdens het spelen ook regelmatig weg om zelf iets te doen.In het begin kwam ze dan snel achter me aan maar inmiddels kan ze behoorlijk lang zelf spelen.
     
  3. Nisa

    Nisa Fanatiek lid

    17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    jou dochter zou het goed kunnen vinden met mijn zoon :)
    hier ook speelgoed vind ie niks aan maar aan hangers en afstandbediening of keukengerei nou daar kan hij ontzettend goed mee spelen :))) miss. dat jou meid ook andere dingen interessant vind dan de dingen die je haar geeft ?
    (tis maar een idee hoor)
    hier bv. muziekdoosjes en alles wat geluid maakt vinden we leuk.
    ow waar we hier ons ook goed mee bezig kunnen houden is kastjes leeghalen maar dat vind mama weer niet leuk :))

    kruipt ze nog of kan ze al lopen?
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft dit ook heel erg gehad, tot ongeveer een week geleden. Nu speelt ze heerlijk alleen in het keukentje of maakt een puzzel.

    Nu hebben wij hier het voordeel dat er ook een grote zus is die het super vindt om haar kleine zusje te vermaken en Lisa vindt het ook gewoon leuk om te kijken wat Eva aan het doen is. En met knutselen, waar je normaal gesproken bij moet blijven om te helpen bij zo'n kleintje, hebben we nu grote zus die graag helpt.

    Maar nog hangt Lisa best aan mij, maar ik betrek haar gewoon bij van alles, al is dat met net 1 jaar nog wel lastig.
    Ik ben wel blij dat Lisa nu wat beter zelf kan spelen, over een paar maanden gaat Eva naar school en kan zij dus niet constant haar zusje vermaken ;)
     
  5. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Haha, ja mijn dochter vindt afstandsbedieningen, telefoons en alles waar ze eigenlijk niet aan mag komen geweldig! Soms laat ik de stofzuiger even in de woonkamer staan als ik klaar ben, en daar is ze dan tijden zoet mee :D

    Ze loopt sinds een paar weken en merk wel dat dat al een verademing voor haar is. Maar nu loopt ze dus met alles naar mij toe en moet ik met haar spelen. Dat doe ik dan ook regelmatig, maar ik heb natuurlijk geen tijd om elke minuut van de dag met haar te spelen.

    Op de dagen dat ik werk is ze bij mijn moeder, en zij is de hele dag met haar in de weer. Heb al gezegd dat ze haar ook alleen moet laten leren spelen, dat zal ook wel helpen denk ik.
     
  6. misa

    misa Niet meer actief

    Zo heel gek is dat niet hoor. De spanningsboog is nog erg kort. Tuurlijk zijn er altijd kinderen die het wel kunnen, maar ja... zo zijn er vele verschillen tussen kinderen!
    Het is wel lastig, hier ook eentje hoor!

    Ik zet Simon vooral sochtends bij het uit bed komen in de box. Ik veeg dan door de kamer met een soort swiffer (ivm katten haar), maar een boterham voor ons en dan mag hij er met een minuut of 10/20 weer uit. Soms is het brullen, dan valt me altijd zwaar. Maar toch doe ik het. Ik leg hem uit dat en waarom hij erin moet zitten en ga dan mijn ding doen.

    Spelen met andere dingen dan speelgoed vind hij ook geweldig. Maar met sleutels en afstandsbedieningen en telefoons mag dat van mij niet. Maar denk ook eens aan pollepels, (water)flesjes met pasta/rijst/water erin, folders. Werkt hier ook goed (soms)...!

    Ik denk niet dat je het kunt afdwingen, jammer genoeg..! ;)
     
  7. Paddington

    Paddington Niet meer actief

    Ik heb precies het zelfde hij speelt niet echt ergens mee in de box kan hij zich wel prima vermaken maar zodra hij er uit is loop in constant achterhem aan iver al aan zitten wat niet mag weet echt niet wat ik daar aan kan doen bij de oppas speelt hij wel maar daar heeft hij andere kindjes om mee tespelen het breekt me nu soms echt.op
     
  8. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Misschien kun je zelf wat pakken en dan naast haar gaan zitten en samen gaan spelen? Als ze in haar spel zit haar alleen laten spelen? sommige kinderen zijn even wat hulp nodig om op te starten. Emma kan zich nu wel goed vermaken, maar soms merk ik dat ze wat gaat dwalen. Niet heel goed een keuze kan maken in wat ze wil doen. Dan pak ik wat en gaan we even samen spelen
     

Deel Deze Pagina