Hoe weet je het....

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Remember, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remember

    Remember Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik heb alle vragen gelezen mbt tot voeding zowel kv als bv.. en toch vraag ik me wat af....

    Ik geef bv en ik kolf regelmatig zodat mijn man ook soms de kleine de fles kan geven.... vooral de laatste voeding dan he ;)
    Als zij uit de fles drinkt dan drinkt ze tussen de 110cc en 125cc, dit haal ik dan uit twee borsten zeg maar.
    (Ik kolf niet meer dan 130 omdat ze tot nu toe steeds wat laat staan en anders vind ik het zonde)
    Maar wanneer ze gewoon uit de borst drinkt drinkt ze maar 1 leeg en heeeeel soms nog wat slokjes uit de 2e.
    Hoe komt het dat daar zo'n verschil tussen zit??

    Ik las net namelijk dat het zou kunnen komen omdat ze gulziger drinkt uit de fles en niet voldaan is maar wel vol (ze drinkt de fles met max 10min leeg bv doet ze een half uur ong. over) want ze lijkt ook eerder te weer te komen voor de volgende voeding dan wanneer ze uit de borst drinkt.
    Ik las dat een andere speen zou kunnen helpen.... ze heeft nu gewoon een aventfles/speen.....
    Welke spenen zijn dan beter, waardoor ze minder snel de fles leeg trekt??

    Groetjes,
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Daar kunnen verschillende redenen voor zijn.
    Uit de borst drinken kan meer energie kosten dan uit de fles.

    Het kan maar zo zijn dat ze uit één borst 100cc drinkt, terwijl je daar minder uit kolft.

    Het zuigen aan de borst (kracht) is heel anders dan aan de fles.

    Wat betreft de spenen...probeer een kleinere speen eens uit waardoor de kleine meid langer over de fles doet. Ik geloof dat de dirax speen een kleine heeft.

    Ilja
     
  3. Remember

    Remember Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Bedankt,.... ik zal eens opzoek gaan naar een andere speen.
    Ik geef nu zo min mogelijk de fles (vooral de laatste voeding niet meer) want ze is dan duidelijk minder verzadigd.

    Maar verder doet ze het heeeeeel goed en heb ik helemaal niks te klagen ;)
     

Deel Deze Pagina