zwitsal?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door babytje, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb eens gehoord dat zwitsal getest wordt op dieren! weet iemand of dit zo is?
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij is het verboden om tegenwoordig nog op dieren te testen.
    Maar hoe het precies zit geen idee.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Op www.proefdiervrij.nl kun je zien welke merken niet testen op dieren.
    Zwitsal stond er niet tussen, dus ik ben bang dat die nog wel test op dieren.
     
  4. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    nemo, het lukt me niet om je link te openen. Zou je hem nog een keer kunnen geven>?
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb mijn bericht even veranderd zo moet hij het wel doen.
     
  6. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja gelukt, dank je!
     
  7. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Dankjewel voor deze tip, en er is genoeg te krijgen dat niet op dieren is getest, dus nu ga ik vermoedelijk voor Weleda of volatile
     
  8. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja ik vind zwitsal wel heerlijk ruikn maar het testen op dieren zit me wel erg dwars. ik ga ook voor wat anders!bijvoorbeeld kruidvat ein maerk, ruikt bijna net zoals zwitsal en is ook nog goedkoper.
    Zelfs natusan staat niet in de lijst. Vind het wel raar dt zulke grote merken nog steeds op dieren testen.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Ik heb zelf bij Zwitsal gewerkt, wordt niet op dieren getest. Ze testen gewoon de crèmes etc. op proefpersonen en het personeel.
     
  10. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Zwitsal ruikt erg lekker, maar ik zelf vind het erg veel parfum voor een teer babyhuidje.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Inderdaad, ik vind het ook heerlijk ruiken, maar er zit wel veel parfum in. Zowaar reageer ik er zelf wel goed op, want ik kan tegen een hoop crèmes of douchegels niet, krijg er gelijk rode, pijnlijke plekken van. Nog even afwachten hoe de baby erop reageert. Heb ook niet erg veel Zwitsal producten, geloof 2 ofzo en een proefmonster.
     
  12. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht

    Voor het zo ver is denk ik dat het al wel op dieren getest is, dat gebeurt in een vroeg stadium. Dus het kan ook een paar losse ingredienten zijn die getest zijn zeg maar.

    Persoonlijk vind ik zwitsal veel te sterk ruiken, jammer dat natusan ook niet proefdiervrij is!
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ga denk ik voor de etos lijn. die geven ook duidelijk aan dat ook de leveranciers proefdiervrij werken.

    Jo79, op welke afdeling heb je gewerkt dan?
    zodra er namelijk alleen maar producten gebruikt worden die op dieren getest zijn, is het ook al niet meer proefdiervrij. en voordat er een creme is, worden losse bestandsdelen ook eerst getest.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Op de afdeling waar de producten allemaal ontwikkeld worden, samengesteld en gestetst. Er zijn mensen die zich opgeven als proefpersoon en om de zoveel tijd die producten gebruiken, vragenlijsten invoeren etc. Zwitsal is van Sara Lee waar bijv. Sanex, Odorex, Delial, Dobbelman, Ambi-Pur, Badedas, Pickwick, DE etc. allemaal onder vallen. Het onderdeel van Sara Lee waar alles ontwikkeld wordt zit in Den Haag.
    Ik heb zelf ook aan allerlei tests meegedaan, geurtest, kleurtest, crèmes smeren, noem maar op.
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    als er Dermatologisch getest op producten staat is het getest op vrijwilligers dieren worden hierbij niet uitgesloten of niet vermeld (hoezo vrijwillig:() het teste op dieren in nederland is verboden maar in de meeste andere landen wordt het dus gewoon gedaan. hieronder een stukje van het internet

    Cosmetica nog lang niet proefdiervrij
    In Nederland is het vanaf 1997 verboden dierproeven voor cosmetica uit te voeren. Toch zijn de meeste producten in de Nederlandse winkels op dieren getest. Veel cosmetica wordt geïmporteerd uit landen waar het doen van dierproeven voor cosmetica nog niet verboden is.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Misschien dat er inderdaad ingrediënten doorzitten die op dieren zijn getest, dat kan ik zo niet zeggen. Misschien ook dat er grondstoffen van uit het buitenland komen? Anders even bellen. Ik werk er ook al 7 jaar niet meer en deed geen werk in het lab daar, gewoon kantoorwerk. In ieder geval hebben ze daar bij het research-onderdeel geen dieren.
     

Deel Deze Pagina