Zwkwaaltjes, groeiende buik, maar ongi+negatief testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Andi, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hallo dames.

    Ik had even een objectieve mening van jullie nodig dus hier mijn verhaal. :)

    Afgelopen 10 juli zijn we gestopt met de pil, na 3 maanden gebruik. Dit was de Microgynon 50. 14 juli werd ik normaal ongesteld. De weken erna hebben wij regelmatig geklust op en rond de dagen dat ik mijn eisprong zou moeten hebben, maar we hebben het wel veel gedaan. 8-[ Zo'n 10 dagen voor mijn NOD kreeg ik last van echte zwangerschapskwaaltjes. Duizeligheid, grotere borsten, gevoelige borsten, grotere tepelhof, vergeetachtig, onhandig(dit had ik ook met mijn eerste zwangerschap), bultjes rond de tepel, heel snel moe(sindsdien moet ik echt iedere dag slapen anders ben ik na een paar dagen gesloopt), jeukende ogen en gevoelig tandvlees. Op mijn NOD getest, maar negatief, maar nog niet ongesteld(uitgegaan van een cyclus van 28 dagen), 3 dagen erna weer, nog niet, kwalen houden aan. Bij de huisarts was de urinetest ook negatief. Op dag 34 van de cyclus(6 dagen na mijn NOD) werd ik ongesteld, maar mijns inziens was het geen normale ongesteldheid. Het was veel helderder rood bloed wat ik verloor.(Sorry voor de details ;)) Maar wel de gewone aantal dagen, 6.

    Okay, goed, volgende ronde beter, maar...
    De kwalen houden nog steeds aan, mijn borsten groeien nog steeds en nu sinds een week begint mijn buik echt te groeien. Ik zie eruit alsof ik 2 maanden zwanger ben. Hij is strak en voelt echt aan als een zwangerschapsbuik, maar de testen blijven negatief.
    Mensen beginnen nu ook aan me te vragen of ik zwanger ben...
    Mijn man wordt er gek van als hij al naar me kijkt. Meest gezegde commentaar: Die buik!

    Ik ga maandag wel een afspraak maken bij de huisarts, maar nu vroeg ik mij af wat jullie hiervan denken.
     
  2. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Iemand? Of weten jullie het ook niet?
     
  3. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Andi,

    Na je eisprong komen er hormonen vrij. Een van die hormonen zorgt ervoor dat je darmen het wat rustiger aandoen en je buik dikker wordt. Echt, ik lijk wel 4 maanden zwanger af en toe.

    Ik lees dat je de pil hebt geslikt. Ook al was het maar voor 3 maanden, je lichaam moet er toch weer aan wennen. De zogenaamde zwangerschapsverschijnselen kunnen daarom ook goed passen bij ontpillen. Dit kan zelfs optreden na zo'n kort pilgebruik. De eerste maanden dat ik was gestopt met de pil, dacht ik ook dat ik zwanger was. Maar dat was niet zo. Je ongesteldheid is ook anders bij de pil, dan ben je nl niet echt ongesteld, daarom noemen ze dit een ontrekkingsbloeding.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met zwanger worden, maar...wees geduldig!
     
  4. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    Mijn buik wordt ook dik zo rond mn NOD. Echt last van mn darmen dan ook.
    En idd je ongesteldheid is ook anders als je zonder pil bent.
    Heb geduld:) het is moeilijk maar je bent net begonnen misschien nog wat aan het ontpillen.
    Heel veel succes met zwanger worden ik hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt.
     
  5. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Nou, ik vond het dus zo vreemd dat rond mijn NOD mijn buik al wat gespannener was en dat dus de afgelopen twee weken alleen maar meer gegroeid is.
    Wat is je lijf toch maar een vreemd ding eigenlijk. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.
    't Stomme is.. Ik sta hier heel nuchter in. We zijn net begonnen, dus het kan wel even duren eer het raak is, geduldig ben ik dus zeker wel, maar ik baal er gewoon van dat mijn lijf me voor de gek houdt...
     
  6. dana26

    dana26 Actief lid

    18 mrt 2008
    192
    0
    0
    beste andi,

    ik heb ook mycrogynon 50 geslikt, alleen voor wat langer tijd. idd t weer ontpillen zorgt voor veel zwangersschapssymptomen ( iedergeval bij mij dan he;) ) vorige maand had ik t zelfde met de bloeding tijdens menstruatie. zo helder rood bloed had ik ook nooit eerder gehad. Ik dacht echt iedere maand dat ik zwanger was, omdat ik zo veel symptomen had.
    Maar het lijkt mij idd ook een goed idee om naar de huisarts te gaan. ( ik had t denk ik ook gedaan)
    Ben zelf nu 2 dagen overtijd, verder geen klachten, behalve ongikrampen. maar heb t gevoel dat elk moment echt de duivels door komen ;-(

    meis, ik hoop voor je dat t toch raak is, maar ik weet t, je lichaam kan je erg voor de gek houden!

    zal voor je duimen!

    liefs dana
     
  7. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ja klinkt mij zo bekend. Ik had hetzelfde. Ik werd precies een week na NOD ongesteld. Ook heel helderrood bloed en het ruikte ook echt naar bloed.

    Ik dacht ook echt dat ik zwanger was, en de blauwe aders staan nog steeds op mijn borsten. Verder had ik ook de symptomen die jij omschrijft.

    Maar wat nu anders is met vorige maar is dat ik vorige maand bijna de hele maand hoofdpijn heb gehad. Misschien dat dat ook bij ontpillen hoort. Hoop van dat ontpillen af te zijn zeg. Rotzooi die pil. En een vrouwen lichaam is idd een raar ding.
     
  8. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ja, het kan heel goed ontpillen zijn. Wel belachelijk dat mijn lijf dan zó zou kunnen reageren op het ontpillen. Ik ga sowieso voor de zekerheid naar de huisarts om gewoon te kijken of alles in orde is en of het niks anders kan zijn. Ik wil wel eens van al die ***kwalen af, want ik word er niet goed van. Laat me dan zwanger zijn óf gewoon helemaal niet, maar niet vaag gaan doen met kwalen die niet echte zwkwalen zijn terwijl ze er wel op lijken, maar er alleen zijn omdat je lijf dat nou eenmaal doet.
    Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Deze maand zijn we er ook weer voor gegaan, dat wel.
    Ik heb trouwens nu sinds een dag of twee last van pijn in mijn onderbuik, van rechts naar links, als een soort band. Afgelopen nacht moest ik echt met een kussentje onder mijn buik slapen, anders deed het te veel zeer, omdat het geen ondersteuning had..
    Enig idee wat dat kan zijn?

    Bedankt vooralsnog voor jullie antwoorden.
     
  9. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hallo, ik ben net naar de huisarts geweest en ik heb bloed laten prikken en ze gaan kijken of er hcg in zit. Zo niet, dan ben ik gewoon heftig aan het ontpillen, want ik ben er nu gewoon ziek van...
     
  10. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Jeetje spannend zeg weet je al meer?
     
  11. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    dat is een heleboel en het is niet fijn nee allemaal die kwaaltjes had ik ook voor ik mijn NOD moest krijgen hier een steekje daar eden krampje om gek van te worden maar nu moet er trouwens vandaag of morgen weer vanaf zijn heb ik nergens last van behalve beetje gevoelige borsten maar voel het al bijna niet meer en dat vanaf de ei sprong tot mijn mestruatie door kwam maar schijnt idd bij het ontpillen te horen 1e maand was nog erger om te huilen en dat ook letterlijk hoop dat het nu wat minder word met het ontpillen of dat ik zwanger word natuurlijk :D .
    liefs Brit
     
  12. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    en trouwens duim voor je ..wie weet wat de bloed test zegt :)
     
  13. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Helaas weet ik nog niks meer, want het is nu zo dat onze huisarts geen telefoondienst op dinsdag heeft.. En dat zeggen ze dan ook even niet he...
    Dus nu bel ik morgen om 8 uur meteen en laat ik het hier zo snel mogelijk weten.
    Ik verwacht niet zwanger te zijn, maar dat ik gewoon heftig aan het ontpillen ben, maar het is meer de zekerheid dat het zo is..
    Ik heb nog steeds alle kwaaltjes en dat maakt het zo vervelend.. Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn óf zwanger zijn en niet iets vaags er tussen in.
     
  14. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ben benieuwd naar je bloedtest. Ik hoop natuurlijk voor je op positief nieuws, dan ben je van die stress en onzekerheid af.

    Weet precies hoe je je voelt, blauwe aderen zijn weer aan de groei gegaan en heb nu nog meer links onder van me buik :(. Alleen heb nog geen eisprong gehad dus ben niet zwanger, rot lichaam.

    Duim voor jou!
     
  15. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Naja, zoals verwacht.. Negatief. Maar nu heb ik tenminste wel zekerheid.. Volgende ronde beter :)
     
  16. Andi

    Andi Fanatiek lid

    30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Wel stom dat een lijf zó heftig kan reageren op maar 3 maanden pilgebruik... :s
     
  17. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heel herkenbaar. heb deze digen ook maar had ze ook toen ik cyste had en daarom ga ik nu ook naar arts morgen
     
  18. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Jammer Andi, maar nu heb je wel zekerheid. Ben je al ongie geworden of dat ook nog niet? Good luck in je volgende ronde.
     
  19. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    jeetje wat herkenbaar vooral dat helderrode bloed, maar dat is dan pas nu denk dat ik nu wel ontpilt ben.
    Want de vorige cyclussen wasik maar weinig ongi wel rood maar veel minder als nu.

    iedereen veeeeeel HCG toegewenst hihihih
     
  20. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik had ook meteen helderrood bloed, zou ik dan toch niet aan het ontpillen zijn? :(
     

Deel Deze Pagina