Wat zijn mijn rechten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

    Within Niet meer actief

    Ik kreeg een brief met een aanmaning, terwijl deze rekening al betaald was.

    Zodra ik die heb gekregen, heb ik netjes een email gestuurd dat ik al betaald had, met de datum en het betalingskenmerk erbij. Ik kon toen niet inloggen op internetbankieren dus geen screenshot meegestuurd.

    Nu kreeg ik net een mail dat ik wel aangaf dat ik betaald had, maar dat zij niks hadden binnen gekregen en dat ik dus alsnog moest betalen anders schakelen ze een incassobureau in! :$

    Ik heb een 2e mail gestuurd dat ik betaald heb, dit keer met een screenshot van de betaling. Maar wat als ze hun verhaal volhouden? Ik heb geen zin om een deurwaarder aan mijn broek te krijgen..
     
  2. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Als jij bewijs van betaling hebt (een overboeking/afschrift) waarop alles klopt (rekeningnummer, kenmerk enz enz) dan kunnen ze vrij weinig hoor.
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Volgens mij ook. Geen zorgen maken!
    En een deurwaarder krijg je niet zomaar. Als ze het overdragen aan een incassoburwau gaan die eerst een lading brieveb sturen. Zodra jij dan aan hen die screenshot stuurt ( nog beter: bankafschrift aanvragen en sturen) dan sluit dat ibcassobureau de zaak gelijk weer!
     
  4. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dreigen is heel makkelijk maar als jij betaald hebt kunnen ze echt niets hoor!
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Ik zou wel even heel goed controleren of je het wel naar het goede bankrekening nr hebt overgemaakt, en met de juiste vermelding van de code op de acceptgiro.
     
  6. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    zolang jij bewijs hebt van betaling hoef je je geen druk te maken.. en voor deurwaarders hoef je ook niet bang voor te zijn ;) daar kun je prima dingen aan uitleggen ;)
     
  7. Within

    Within Niet meer actief

    Ja dit heb ik nagekeken. Heb al eerder rekeningen naar ze over gemaakt (het betreft een betalingsregeling) en het nummer klopt ook gewoon. Het is niet teruggestort, dat heb ik ook nagekeken.

    Ik heb al betaald dus ik weiger het nog een keer te doen!
     
  8. Within

    Within Niet meer actief

    Weet ik, meer dan genoeg ervaring mee maar dat is inmiddels al een jaar achter de rug dus heb geen zin in nieuwe bezoekjes :p
     
  9. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    haha idd.. Maar goed kijken naar je betalingskenmerk, rekeningnummer, namen op je bankafschrift ben ik ook een keer de fout in gegaan,..
     
  10. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    En anders even je bank contacten en een onderzoek laten instellen waar dat geld is gebleven. Zij kunnen het traceren.
     
  11. Within

    Within Niet meer actief

    Dankjewel voor de tip! Als ik geen goed antwoord van ze terugkrijg, ga ik dat zeker even doen.
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik betaal meestal en zoek later mijn gelijk. dat voorkomt een hoop shit.
     
  13. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Even een aangetekende brief sturen dat je de rekening betaald hebt, refereren naar je eerdere mails, en aangeven dat je de zaak als afgehandeld beschouwd.

    Mochten ze moeilijk doen, dan heeft een aangetekende brief meer waarde dan een mail.
     
  14. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik zou zeker niet betalen, je kan het toch aantonen? ik zou persoonlijk niet mailen maar bellen dan kan je het meteen afhandelen nu blijft het zo'n welles nietes spelletje.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Als je echt 100% zeker weet dat je hebt betaald dan zou ik niet eens meer bellen.

    Nog een keer het bewijs faxen/emailen en klaar.

    Verder ook niet meer reageren. Ze bellen jou maar. Zet dat maar in je fax/email erbij.

    Als je 100% zeker hebt betaald sta je namelijk volledig in je recht. Met bewijs dan.
     
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Ik heb gelukkig iets anders fijns meegemaakt. Ik kreeg ineens een incassobrief van een rekening waarvan ik me echt NIET kan herinneren die te hebben ontvangen. Ook geen herinneringen of aanmaningen, ik betaal altijd op tijd. Het bedrijf gebeld waar ik de factuur had lopen en die hebben toen bij het incassobureau uit coulance de opdracht ingetrokken en de rekening (hoofdsom) opnieuw toegestuurd. Echt super want dat doen ze normaal gesproken nooit. En het uiteindelijk te betalen bedrag was 8x zo hoog als de hoofdsom!! Ik schrok me wezenloos maar gelukkig was het dus opgelost. En ik had echt niet betaald maar was me echt van geen kwaad bewust.

    Hoop dat ze uiteindelijk inzien dat je al betaald hebt.
     
  17. carrolyn

    carrolyn Fanatiek lid

    30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik heb dit ooit gehad met de huur, alles klopte factuur en klantnummer juist.Alleen bij huisnummer stond 7 en niet 79.
    Hadden ze gelijk boete gegeven omdat ik niet betaald had.Terwijl er 1cijfertje fout was.Terwijl de rest gewoon klopte.
    Mijn vriend heeft rechten gestudeerd dus ik heb hem even alles laten lezen en zie hier zijn verhaal:

    Als je betaald heb hoef je je nergens druk over te maken.
    Kijk even goed na of het goede bedrag, rekeningnummer, kenmerk enz even goed nakijken..
    Misschien is er bij het bedrijf een fout gemaakt, ze kunnen wel even kijken of jouw betaling misschien anders binnen is gekomen.Vaak als je 1cijfer fout zet in het kenmerk dan komt de betaling later binnen.Een incassobureau kan heel weinig, als jij bewijs stuurt naar incassobureau dat je betaald heb dan zal het incassoburo zien dat het niet klopt.En die gaat terug naar het bedrijf, omdat het dan dus bij het bedrijf fout gaat.
    Alleen centraal Justitueel Incasso Bureau (CJIB) kan een deurwaarder inschakelen.
    Dit mogen gewone incassobureau`s niet doen die kunnen evt alleen een rechtzaak beginnen.
    Er werken heel weinig bedrijven samen met CJIB: overheid, belasting, verkeersovertredingen, gemeente, waterschap.
    Alle overige bedrijven moeten een gewoon incassobureau inschakelen, die kan dus alleen dreigbrieven sturen.Die mogen verder niks.
    Zorg dat je alle papieren, emails enz bewaart, dat is bewijs.
    En blijf communiceren met het bedrijf, maar geef duidelijk aan dat je niet weer gaat betalen.
     
  18. Within

    Within Niet meer actief

    Dankjewel voor de tips!
     
  19. kiss87

    kiss87 Fanatiek lid

    6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Jep, en als ze moeilijk gaan doen, je rechtsbijstand inschakelen (als je die hebt?)... Die lossen het zo voor je op, zonder dat jij er nog enige moeite voor hoeft te doen.

    (spreek uit ervaring)
     
  20. San76

    San76 Actief lid

    2 jul 2007
    240
    0
    16
    #20 San76, 6 sep 2011
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
    "U geeft aan dat uw de factuur **** op 29-08-2011 heeft voldaan. Echter hebben wij de betaling niet ontvangen. We verzoeken het openstaande factuur per omgaande te voldoen. Wanneer u in gebreken blijft, zal de betalingsregeling komen te vervallen en het totaal openstaande bedrag ineens opgeëist. "


    Sorry als ik nu misschien bot overkom, maar; waar je dit stukje vandaan? Uit die brief die je hebt gekregen? Of de e-mail? Het staat namelijk vol met spellingfouten en stijlfouten! (nee ik ben niet perfect en ook ik maak fouten, hihi, maar dit viel me op)
    Ik zou denk ik nog eens goed kijken of de brief / mail die je hebt gekregen echt van het goede bedrijf / de goede instelling afkomt en of het bankrekening nummer wederom hetzelfde is als waar jij het naar over hebt gemaakt, ik heb het idee dat het niet klopt...

    (en sorry als je dit zelf geschreven hebt voor mijn botte reactie op de spellingfouten!!)
     

Deel Deze Pagina