de reden dat ik dit topic in de lounge zet en niet bij kinderen is omdat er ook volwassenen zijn die deze methode kennen. Ik heb gisteren voor mijn dochter de methode ik leer anders aangeschaft (komt vandaag binnen) www.ikleeranders.nl Wij willen zonder coach zelf aan de slag (beide docent) Van mijn dochter is gezegd dat ze, naar alle waarschijnlijkheid, hoogsensitief is. Op school en thuis is ze een ander kind. De basisschooldocent ziet wel dat het een slim kind is en dat ze meer kan (zou moeten kunnen) maar ze loopt vast in automatiseren. Nu hebben we deze methode dus en mijn vraag is, wie heeft er ervaring mee. Heeft het geholpen, zijn er valkuilen waar we op moeten letten? Hebben mensen tips? Onze eigen valkuil is dat we het moeten doen. Eigenlijk houden we niet zo van dingen thuis doen met haar omdat thuis een ontspannen en stress vrije omgeving moet zijn Mijn dochter krijgt stress (en woede) van het reguliere oefenen. Dat wordt dus nog spannend
Geen ervaring mee Nette, maar ik hoop dat je voor je meisje werkt. Dit is ook niet leuk als ik het zo hoor.
ach het is geen drama mykelti.. mijn man en ik maken ons niet al te druk. Ze is behoorlijk pienter (eigenlijk wel eens wat te pienter) maar sociaal zit ze wel redelijk lekker. Eigenlijk denken we.. het gaat maar zoals het gaat. aan de andere kant willen we haar graag tools geven om op haar niveau te functioneren, ze frustreert zichzelf nml enorm op deze manier. de reguliere oefeningen hebben we geprobeerd (huiswerk) maar dat zorgde voor zoveel spanningen en ruzies. Dat is het ons gewoon net waard. Linksom of rechtsom, wij willen gewoon dat ze gelukkig wordt
Oh bedankt voor deze link ! Dit is zo herkenbaar ik ga gelijk het werkboek bestellen. Ik vermoed namelijk dat mijn dichter een beelddenker is. De les stof op school komt niet binnen, terwijl ze heel pienter overkomt. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere.
Ik werk zelf op een basisschool en heb de cursus ik leer ander coach gedaan een tijdje terug. Ik heb op school nu met zo'n 4 kinderen de cursus gedaan. En er worden zeer zeker vooruitgangen gemeten bij die kinderen.
Het automatiseren van spelling en rekenen lukt niet. Redeneren en verbanden leggen wel. Begrijpend lezen a, technisch lezen d/e spelling e Ze is snel afgeleid, slaapt laat, kijkt weg.. Ze wil lief gevonden worden en geeft sociaal wenselijke antwoorden. Ze is trouwens ook vreselijk lief
Klinkt een beetje als mijn stiefzoon... alhoewel bij hem slechte taalmethode ook meespeelt, (zijn hele klas scoort slecht op spelling en ik hoor dat van meerdere scholen, die inmiddels allemaal afgestapt zijn van de methode die ze eerder gebruikten). Hij zit in groep 8 en kan alleen spellingsregels hanteren als hij een overzicht daarvan naast zich heeft liggen. Maar scoort dus wel weer zeer hoog op begrijpend lezen.
mijn dochter geeft aan dat het wel veel energie ost om dat in het hoofd te zetten. Herken hej dat?? Heb je tips voor mij? We zijn met de cijfers begonnen in een mooie kast maar 100 was te veel. Ik snap het nut van die driehoekjes niet. Ze loopt nu wel makkelijk in haar hoofd. bijv 25+13 een rij omlaag en 3 naar rechts
Ja, idd. Eens even verder bekijken nog en kijken of hij er iets aan zou hebben Klinkt allemaal wel erg interessant, zoals ook die methode voor rekenen.