haat aan de belastingdienst!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Boef12, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ik haat de belastingdienst ook!!! Clubje? :D
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Volgens mij zegt ta duidelijk dat de rekening al was betaald voor de aanmaning en dat zelfs de belastingdienst ziet dat die betaald is en niet weet waarom ze een aanmaning heeft gekregen.

    Ts ik snap je frustratie vind dit erg slecht van ze.
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja haat is een buitenproportioneel woord voor de situatie, ben ik zeker met je eens.
     
  4. bibaboe

    bibaboe Niet meer actief

    Precies! Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar wanneer dat bij de Belastingdienst gebeurt, dan is het schijnbaar opeens 10x zo erg.
     
  5. LiLaa

    LiLaa VIP lid

    9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hélemaal met je eens!!!
     
  6. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Volgens mij berust het allemaal op een fout, hoor.

    Daarnaast..... Als we allemaal perfect waren, zou de helft van Nederland geen baan hebben.
     
  7. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ben het met je eens... Snap de frustratie maar dit gaat best ver. Hoop dat de ergste gevoelens alweer weg zijn :)
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Ja duhh omdat dit 9 van de 10x zo gaat bij de belasting...

    Stel 10x dezelfde vraag, je krijgt 10x een ander antwoord
    Als je uberhaupt al een antwoord krijgt en ze niet zeggen, dan moet je even op de site kijken, of ik kan je niet helpen.
    Serieus.. Soms lijkt het wel alsof er gewoon iemand met zn ogen dicht over straat heeft gelopen en gewoon 20 mensen heeft aangewezen om daar te gaan werken...

    Vervolgens zeggen ze dat ze terug bellen.. Wat die instanties nooooooit doen! Belastingdienst, gemeente e.d. Noem maar op, altijd moet je achter hun reet aan lopen...

    Dus ja, ik snap best dat niet veel mensen positief zijn over dit soort instanties.
     
  9. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wat je beschrijft is gewoon het vervelendste van een call centre, zelfde als bij tv of mobiele telefoons.
     
  10. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nou ik ben ook behoorlijk vredelievend maar de bd kan bij mij ook niks meer goed doen hoor. Vind het echt een flut instantie.
    Wij kregen opeens een brief dat we 1200 euro terug moesten betalen omdat onze jongste onterecht kdv toeslag had ontvangen. Hij is van juni en pas in augustus met school begonnen. Nog extra gebelt of we dan idd recht op kdv toeslag hadden en dat klopte volgens een dame bij de bd. Paar maanden later lag er echter toch die rekening op de mat. Dus ik bellen en dat meisje verteld dat we daar echt geen recht op hadden dus helaas pindakaas. Toen ik aangaf dit niet te geloven werd bot de verbinding verbroken. Na even googelen kwam ik uit op een site van de overheid waar letterlijk stond dat ik hier wel recht op had. Dus weer gebelt en weer nee heeft u geen recht op. Aangegeven dat de overheid daar toch anders over dacht. Nou ze ging er achteraan en ik zou teruggebelt worden binnen 5 werkdagen. 5 werkdagen later niks gehoord dus weer gebelt. Hmm vreemd maar die mevrouw zag niks terug over een afspraak of een onderzoek. Heel vervelend en ze ging het weer uit laten zoeken. Helaas weer 5 werkdagen wachten. Weer braaf gewacht en weer niet teruggebelt. Ik dus weer terugbellen maar was er zo klaar mee en ben flink boos geworden. Nou die meneer zou mij doorverbinden met een backoffice collega maar het was wel druk. Na 20 minuten in de wacht eindelijk die mevrouw aan de lijn. Alles uitgelegd en ze ging het even na. Ja ik had gelijk en binnen 5 minuten was het rechtgezet. Daar hebben ze dan 2 weken over gedaan terwijl het in 5 minuten gefikst was. Uiteraard moest ik ineerste instantie die 1200 euro wel betalen en als ik gelijk had kreeg ik het geld weer terug. Nee aanm bd medewerkers heb ik sinds dien echt een hekel.
     
  11. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Tja, als er een ding fout, dan gaat er meestal meer fout. Wet van Murphy. Maar strontvervelend is het wel.
     
  12. mrien

    mrien Actief lid

    24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn net mensen bij de belastingdienst. Maken fouten net als wij allemaal.
     
  13. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Niet de belastingdienst maar klantenservice van bepaald product, eerst 10 min in de wacht , bezig met vehaal doen hoe ik dit moet oplossen en ineens piep piep piep, verbinding verbroken 17.00uur opnieuw gebeld, op dit moment zijn wij gesloten..... Tijd zat erop en blijkbaar ook de klantvriendelijkheid om lopende vragen af te handelen...
     
  14. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik begrijp iets niet... waarom al dat gebel, als de regeling letterlijk zegt dat je SCHRIFTELIJK bezwaarschrift moet indienen, incl de onderbouwing van je bezwaar en het sturen van bewijsstukken.
    Al die telefoontjes doen helemaal niks met je rekening, want officieel heb je helemaal geen bezwaar ingediend.
     
  15. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    #35 Majel24, 22 mei 2015
    Laatst bewerkt: 22 mei 2015
    ...
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Omdat dat nog 100 jaar langer duurt dan bellen ;)
     
  17. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Die foutjes hebben mij honderden euro's aan openstaande rentes gekost. Om over de kosten van de boekhouder maar niet te spreken.

    Natuurlijk kunnen er fouten gemaakt worden, maar ik vind een instantie als de belastingdienst toch een ander verhaal dan bijv een telefoon provider. En bij de belastingdienst lijkt het erop dat er altijd fouten worden gemaakt.
     
  18. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Eerlijk, dat is echt frustrerend idd!!


    Maar terugbellen doen ze echt bijns nooit..... Hoef je ook niet op te wachten.... Had zelf om 16 alweer gebeld 😜 maar ja.

    Dinsdag weer bellen dan he! Maar waarschijnlijk elkaar gekruist in het systeem geen zorgen!!
     
  19. bibaboe

    bibaboe Niet meer actief

    Ik snap best dat het vervelend is als dingen niet goed lopen. Maar zoals eerder gezegd, het zijn ook maar gewoon mensen.

    De mensen die je bij zo'n callcenter aan de telefoon krijgt, zijn geen "belastingdienst" mensen, maar allemaal tijdelijke uitzendkrachten. Die dus 0,0 verstand hebben van belastingregels. Zij zeggen gewoon wat de computer aangeeft.

    Wat ik dan weer niet snap, is dat mensen dus oeverloos heen en weer gaan bellen naar de Belastingdienst. Je kunt toch veel beter gewoon even een afspraak maken op een kantoor? Neem je je hele zwikkie mee, is het zo geregeld en uitgezocht.
     
  20. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat je baalt... Vooruit. Maar om over zoiets gelijk iemand de haat te verklaren... Dan zul je weinig vrienden overhouden denk ik.

    Wat betreft dat de belastingdienst 'altijd' fouten maakt: bij ons niet hoor! Ik denk bij de meeste mensen niet. Alleen hoor je daar nooit over. Niet alles over 1 kam scheren.
     

Deel Deze Pagina