In september via de webshop van Blokker een Playmobil set besteld.. Deze kwam netjes binnen. Uiteindelijk bleek het niet de goede te zijn voor dochter Dus netjes verpakt en retour gestuurd. Bonnetje al de tijd in mijn portomonee bewaard. Tot ik op vandaag de dag aanmaningen binnen krijg en de mededeling dat ze geen retour pakket hebben ontvangen.. Ik heb bestelling op achteraf betaling geplaatst.. Maargoet nu komt het leukste... NOT het briefje bewijs van verzending ben kwijt!! M'n hele portomonee leeg gehaald, tas ondersteboven... Ik kan het dus nergens vinden... En dat geeft nu een groot probleem want ik moet aantonen dat ik het heb verzonden omdat de webshop na 4 maanden nog niks binnen heeft! Wat kan ik nu doen? Draai ik dan straks op voor de kosten voor iets wat wij niet meer in huis hebben? Bedankt voor het mee denken. Ik weet het, het is zoo stom omdat briefje kwijt te raken :x
Balen! Heeft een vriendin van mij ook gehad. Kleding retour gestuurd naar een webwinkel. Bonnetje niet bewaard en het pakketje is nooit bij ze binnen gekomen. Zij moest de kleding wel gewoon betalen. Er was immers geen bewijs dat ze het retour had gestuurd.
Heb je gepind bij het postkantoor? Misschien kun je die transactie nog terug vinden via internetbankieren en zo via PostNL het pakketnummer achterhalen?
Ooooh wat erg Ik heb dit ook een keer gehad, bij Zalando. Was echt mijn eerste keer ooit dat ik heel veel kleding bestelde en ook héél erg veel weer terugstuurde. Was een pakket van 200 ofzo. Mijn man had het bonnetje in z'n broekzak laten zitten, die dus de wasmachine in is geweest.. Er was niks meer van te lezen en Zalando ontving het pakket niet.. We zijn naar het verzendpunt geweest (wisten exact hoe laat en wanneer we het verzonden hadden), maar daar zeiden ze dat zij dat niet meer konden zien, maar dat PostNL zelf het wel na kon gaan. Bij PostNL zeiden ze dat zij dat niet konden zien, maar dat het bij het verzendpunt wel op te vragen was.. En zo werden we dus steeds heen en weer gestuurd.. Ik vond het echt verschrikkelijk, heb er nachten wakker van gelegen, want het ging om zo absurd veel geld, wat we echt niet zomaar even 'over' hadden. Uiteindelijk heb ik een formulier bij Zalando in moeten vullen en heb ik godzijdank m'n geld teruggekregen, ondanks dat PostNL dat pakket nooit heeft afgeleverd. Ik hoop echt ontzettend dat de webshop met wie jij nu te maken hebt ook zo'n soort regeling heeft, maar dat zal uitzonderlijk zijn, vrees ik Na die keer maak ik altijd diréct een foto van m'n verzendbewijzen en ik vul de codes in op m'n PostNL-account, zodat ze daar ook opgeslagen staan en ik ze kan blijven volgen.. Ik hoop echt dat het toch nog goedkomt!
Het pakketje werd verstuurd naar een antwoordnummer Wat dus betekende dat ik niet hoefde te betalen voor verzending, Waardoor ik dus ook via mijn rekening totaal geen bewijs heb
Wat vreselijk he als je bewijs moet leveren wat dus weg is... Ik zit nu ook met mijn handen in het haar, want ondertussen is het bedrag ookal verdubbeld omdat ze natuurlijk niks binnen hebben gekregen Normaal nooit problemen gehad met retour sturen dus dit is echt de eerste keer. Postkantoor kan weinig doen zeggen ze ook omdat het al in september verstuurd is. Gelukkig dat jij wel je geld hebt kunnen terug krijgen! Ik heb bij de Blokker webshop toen besteld maar hun zeggen echt niks binnen te hebben gekregen... Dus nu zitten we.. :x
Neem even contact op met de thuiswinkel (www.thuiswinkel.org). Daar is blokker bij aangesloten, bieden oa gratis juridisch advies.
Oei vervelend! Hopelijk is het op te lossen, maar ik vrees dat je het geld kwijt bent Gaat het om een hoog bedrag?
Zat er wel een volg code bij? Misschien een keer ingetikt en dat je computer of telefoon het heeft onthouden?
Maar dan heb je toch al eerder bericht gehad als dit een aanmaning is? Kan je op je blokker account kijken wat daar staat?
Ik heb eerder een brief gehad omdat ze de zending niet binnen 14 dagen weer retour hadden. Dus dan is het logische dat ze contact zoeken... Toen al aangeven dat het retour is gegaan. Maar scheinbaar hebben ze daar maling aan en sturen ze meteen een brief met een bedrag er boven op. Ik kan geen code meer invoeren want het briefje ben ik kwijt....
Er wordt met de code invoeren bedoeld of je het niet ergens een keer hebt getypt en dat die nog onder auto aanvullen staat zeg maar, dus dat je in ieder geval de code terug kunt vinden.
Je hebt er nu niks aan, maar ik maak altijd een foto van het track and trace bonnetje en mail het naar mezelf. Kan je het nooit kwijtraken.
Voor nu lijkt het me verstandig het bedrag wel over te maken. Ondertussen natuurlijk wel doorgaan met het uitzoeken van de mogelijkheden. Zo voorkom je dat het bedrag nog verder oploopt en je dus een nog hogere rekening moet betalen als blijkt dat je toch zult moeten betalen. Zo kun je de schade hopelijk nog enigzins beperken
Ik heb nog nooit wat retour gestuurd bij blokker. Maar moet je daar je zending ook retour melden? (zoals zalando en bol.com) En krijg je dan per mail een retour etiket? Als dat zo is staat het retour etiket met de code nog in je mail?
Jij bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen, dus als je niets kunt bewijzen moet je inderdaad gewoon betalen