De meeste pakketbezorgers zijn zzpers, die kunnen het helaas niet veroorloven om te staken. Nou ja, reserve medicatie is toch hard nodig. Stel je voor dat het pakket kwijt raakt.
Daarom had ik weken terug alles al in huis, ook voor de kerst (op 2 kadootjes na dan). Ik ga echt niet wachten tot een paar dagen tevoren. Garantie dat spullen te laat komen dan. Onze bezorger is ook een leuke. Wij zijn pas verhuisd, maar laatst reed ik in een vervangende auto (die van ons was bij de garage) de straat uit en kwam zijn bus tegen. Hij herkende mij dus al (ondanks de auto) en trok 3 pakjes uit zijn bus, zo in de achterbak Misschien bestel ik wel te veel, maar er zat ook veel bij t.b.v. het nieuwe huis (rolgordijnen, nieuwe brievenbus enz.) de laatste tijd. Hij verdient ook wel een kerstkadootje, altijd even aardig, hoe druk ook.
Wij hebben ineens weer een andere bezorger...die veel te hard in onze straat rijdt en de pakketten voor de deur neerzet. Ok...misschien doms van mezelf maar ik had iets best kostbaar gekocht op MP. Dat stond dus ook gewoon voor de voordeur. gelukkig stond het er nog. Bij buren zie ik allemaal pakketten staan. Ik heb nog niet officieel geklaagd...want het is gewoon druk voor ze en misschien is het anders helemaal niet meer te doen als ze ook nog eens de pakketten weer mee moeten nemen. Wat ik moest bestellen voor Sinterklaas heb ik al in oktober gehaald. Nu is het duurder of uitverkocht. Gravitrax Starterset. bijvoorbeeld. De stenen winkels profiteren er wel weer van.
Een pakket wat donderdag verstuurd is, heb ik vandaag binnen gekregen. Ander pakket wat dinsdag verzonden is en volgens de track en trace code vandaag bezorgd zou worden, niet ontvangen! Halve staking? Of misschien in het ene gebied in Nederland wel en ergens anders geen staking?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de werkelijke kosten zijn van het bezorgen van een pakket, als dat op een manier zou gebeuren dat de werkdruk voor de bezorger behapbaar is én dat het klimaat gecompenseerd wordt (want wtf, voor een paar cent allerlei wegwerpshit laten overvliegen via AliE, ik vind dat dat flink belast mag worden). Dat werkelijke bedrag wil ik dan best betalen. Er wordt nu met gratis verzending geconcurreerd over de rug van de bezorgers, heb ik het idee.
Het verzenden kost online verkopers natuurlijk flink wat geld. Maar ik heb daar weinig medelijden mee omdat het nog altijd veel goedkoper is dan een heleboel fysieke winkels, die opgeknapt en onderhouden moeten worden, waar personeel rond loopt, de kachel en het licht aan moeten etc etc. Dat over laten vliegen van allerlei zooi van Ali, dat snap ik idd ook helemaal niks van. Dat Post NL hier twee fineliners van 80ct bezorgd, of een telefoon hoesje van €1,40. Ali is wel al flink duurder geworden dan een jaar geleden. Maar dit blijft onbegrijpelijk.
Ik ben het 100% met je eens ! Ik kan me hier ook zo aan ergeren! Onze postnl bezorgers zijn een Marokkaanse jongen met halflange krulletjes en een Surinamer met dreads en ik heb altijd al medelijden met ze, maar deze tijd van het jaar denk ik echt “jullie zijn de hedendaagse zwarte pieten geworden”. Geen wit paard, maar een witte bus, waaruit de kadootjes gestrooid worden. Ik durf eigenlijk geen pakketjes meer thuis te laten bezorgen uit schaamte.
Niet genoeg kennelijk, want verzendkosten zouden hoger moeten zijn als de bezorger de vergoeding kreeg die paste bij de werkdruk. Of de werkdruk die paste bij de vergoeding. En als de klimaatbelasting werd meegrekend zou het al helemaal duurder moeten zijn, maar daar is nog geen sprake van. En dat bedoel ik met concureren op verzendkosten over de rug van de bezorger.
Onze bezorger had van de week weinig zin en wou op tijd naar huis geloof ik. Hele ochtend zitten wachten op pakketje maar meneer vond het niet eens nodig om aan te bellen. Ik vond uiteindelijk een briefje in de brievenbus: wij hebben u gemist Ik was de hele ochtend gewoon in huis !! Niet de eerste keer dat het gebeurd dus heb een klacht ingediend
Mag ik hier nog een pleidooi plaatsen voor: koop je cadeau’s bij een stenen winkel? Die ondernemers moeten er van leven, bol.com is van Ahold en daar verdienen ze al genoeg geld. Merci
Ik begrijp wat je zegt en ik probeer ook het meeste bij ons in het dorp te kopen. Echter heb ik bijv slechte ervaringen met onze speelgoedwinkel (veel duurder en niet prijs omlaag) dus daar kom ik niet graag. En soms zijn er gewoon spullen die je nodig hebt maar niet aanwezig (moet ik naar de stad rijden) of is er geen tijd en bestel ik het toch online. Ik ontkom er dus niet altijd aan! Al was gister de lokale slijter weer allervriendelijkste en aardigst toen ik voor een flink bedrag wat cadeaus kocht en toen dacht ik: dat is toch ook altijd wel leuk bij het shoppen in een stenen winkel!
Hier hebben wij te maken met dieet voeding van sorgente maar vanwege de drukte gewoon laten liggen de bus lag vol met bol.com maar een grote doos van sorgente laten ze mooi liggen. Ze letten er dus niet op. Gelukkig lost sorgente het altijd netjes op alsnog dezelfde dag gekregen via een andere courier
Dat kan hij niet weten he dat er zoiets kostbaars inzat Maar goed als het in de brievenbus past,snap ik wel waarom ze het daarom in doen
Hier 2 pakketjes besteld afgelopen week (1x DHL, 1x PostNL) beide gewoon optijd geleverd zoals normaal. DHL zelfs volgende dag al, PostNL 2 dagen. Ook pakketje van Nederland naar Frankrijk is optijd (DPD, later overgedragen aan Chronopost).
Ik denk dat wij dan mazzel hebben want wij hebben nooit problemen met post nl. Ook nu niet eigenlijk... gelukkig maar.
Afgelopen week is het net op het nippertje goed gegaan. Gisteren was mijn zoontje jarig, 24 november bestelling de deur uitgegooid en afgelopen vrijdag alles gehad. Ik had al gebeld met Postnl en Bol omdat op de track en trace stond dat de wachttijd 'onbekend' was, dus eigenlijk had ik het niet eens verwacht. Voor hem wel super fijn dat het nog op tijd binnen was.
Hier word ook gewoon alles in de brievenbus gedaan wat erin past hoor, staat zelfs BP op het pakje zodat we dat weten, alleen als er voor getekend moet worden kan dat natuurlijk niet
Een kerstpresentje....hmm ik weet niet. Ik heb een hele aardige bezorger, en ik bestel heel vaak online. Maar hij zet hier ook vaak pakketten neer voor de rest van de straat. Echt vaak hoor, en daar help ik hem ook mee. Want ze krijgen per afgeleverd pakket betaald. Hij is zijn pakketten kwijt op deze manier. Dus eigenlijk vind ik dat ik hem door het jaar heen al veel help. Of niet? En waar leg je dan de grens. Er wordt elk jaar door de bezorgers van de huis aan huis reclame aangebeld, stuk of 5. De glazenwasser die elke 6 weken komt moet die da ook wat. En de bezorger van de AH, aar dat zijn elke week anderen. Die dan ook? En de postbode die niet aanbelt maar wel elke dag de post rondbrengt, die dan ook? Ik vind dat lastig.