Kamperen... wat is jullie voorkeur?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Podiki, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Geweldig, haha. Ben er niet akkoord mee maar je verteld het zo leuk :roflmao:

Cindy1977 vindt dit leuk.
  2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Geweldig al die reacties hier.
    Ik zei tegen mijn collega dat ik bijvoorbeeld de vrijheid leuk vind op de camping. Zegt zij dat ze het niet leuk vindt dat de buren kunnen zien welke kaas je op je boterham doet bij het ontbijt... Nu denk ik er aan en had dat ook moeten antwoorden dat volgens mij de tafels in een hotel toch wel dichter bij elkaar staan en dat je dat dus ook kan zien van de mensen aan de tafel naast je. Maar dat je op de camping lekker in je pyjama en op blote voeten kan eten maar in een hotel toch echt niet.

Ik vind een hotel ook wel eens leuk hoor. Maar meer voor een doe-vakantie (steden bezichtigen, shoppen, musea, etc.). Voor een echte relax vakantie ga ik liever naar de camping. Dat afwassen en zo, daar wordt ik echt rustig van. Alles gaat 3x trager...

mamameer vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.536
    6.231
    zuid-holland zuid
    Ik hou wel van campings en voor een lang weekend ofzo gaan we ook nog weleens met onze eigen tent... maar voor lange vakanties toch liever niet. Ik haat het als het hard regent buiten en je kunt nergens heen. Ik slaap slecht met alle geluiden om me heen. Ik krijg last van mn rug van mn slaapmat en alles kruipend moeten doen...

Maar deze meivakantie waren we op een mega-luxe camping in italie met zelfs een schoonmaakster die de superdeluxe stacaravan tussendoor kwam poetsen:roflmao: en daar miste ik toch de gemoedelijke camping-sfeer.
    Ideaal voor mij is een trekkershut op een kleinere natuurcamping, denk ik. Wel muren, een bed en rechtop kunnen staan, maar echt een campinggevoel.

Hotels vind ik ok voor een nachtje op doorreis, maar een hele vakantie in hotels moet ik ook niet aan denken. Ik wil graag niet iedere avond uiteten moeten, ook een keer zelf kunnen koken. En ik wil zoveel mogelijk buiten zijn.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik hou echt van een camping! En ben ook van mening dat vooral voor de kids niks leukers is dan dat.

Maaaaarrrr...

Ik eis wel airco, weiger in een tentje te zitten met hitte. En wil normale bedden. Dus wij huren op de camping een mobile home. Misschien draai ik ooit bij :roflmao: man lijkt zweten in zn tentje heerlijk Haha

Salentein vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Heerlijk kamperen, liefst een beetje primitief (tent, kleinere camping) en als het even kan in Frankrijk. Jerry can vullen met water. Het wachten tot je water kookt op zo’n kleine gasbrander! En de vaat wassen met te koud water, wat ook allemaal lang duurt. De hele dag in de buiten lucht. Met het hele gezin op luchtbedden en matjes in 1 tentcompartiment slapen. Ik heb er nu echt al zoveel zin in!

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  6. Liekje81

Zevenhoven
    #26 Liekje81, 16 jul 2019
    Laatst bewerkt: 16 jul 2019
    Hier hetzelfde. Camping prima, maar ik ga niet in een tent. Hotels vind ik alleen leuk met z'n 2en. Ik wil niet met kind op dezelfde kamer. OF het moet een hotel zijn met 2 kamers voor 1 gezin. Stacaravan prima dus. Dit jaar op een kleinschalig terrein met 4 huisjes, een omgebouwde boerderij. Met 2 slaapkamers en een eigen keuken. Volgend jaar weer naar een camping met stacaravan.

Adje vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik vind kamperen wel fijn
    We slapen prima, hebben een grote tent dus bij regen plek zat.
    Er is altijd genoeg te doen, wij gaan wel naar de wat grotere campings.
    Douche en toilet zijn er altijd prima, en zonder muntjes of toiletrollen die je mee moet nemen.

Een hotel voor 2 weken lijkt mij echt niks.
    En is ook niet te betalen :)

8. Cindy1977

113
    Mijn man is het ook niet met mij eens hoor :) Wij hebben nog een paar maanden om te kijken wie er gaat winnen hier XD Hij vindt het zooo gezellig om voor zijn tentje te zitten met een glaasje rosé en hij komt makkelijker los op de camping dan in een hotel. En wij boeken idd ook altijd midden/grote campings. Ik heb 1 jaar een camping geboekt met 15 plekken, zonder stroom of iets, want dan kon mijn man niet stiekem werken nml. Maar daar waren we de vreemde eend in de vijver, er waren nml 12 plekken met vaste gasten die het stik gezellig hadden met elkaar en ons links lieten liggen en nog net niet negeerden.

9. Cindy1977

113
    Ons hotel is net zo duur als de vakantie van vorig jaar! Een campingplek aan het garda meer was 1800 euro voor 19 dgn, benzine, tol, boodschappen, eten, etc. Ik ben nu serieus het zelfde kwijt. Kamperen is alleen nog maar goedkoper als je op een kleine camping zit in een rustig gebied.

baby90 vindt dit leuk.
  10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij gaan ook graag naar een camping. Maar wel met onze eigen caravan en alleen als het mooi weer is.
    Maar een weekje in een appartement op een Canarisch eiland kan ik ook wel waarderen..

Youtan vindt dit leuk.
  11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.325
    136
    Wij hebben een eigen caravan met airco en vast bed en willen niet anders maar Ben ook altijd.blij weer thuis te zijn

12. Amberxx

Amberxx Fanatiek lid

6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik heb in mijn jeugd altijd gekampeerd. Tent, caravan, vouwwagen etc. Waren erg leuke vakanties. Maar toen wist ik al dat ik dit "later" zelf niet wilde. Campings zijn toen en tegenwoordig zeker netjes en modern. Dus achterhaalde ideeën hoeven echt niet meer. Je hebt ze zelfs met een hokje prive sanitair en keuken!

Maar wat mij tegenstaat is het opzetten en onderhouden van alles. Met kamperen ben ik nog dagelijks aan het schoonmaken, opruimen, afwassen en koken. Dat doe ik het hele jaar al en daar heb ik op vakantie geen zin in. En een tent of caravan moet je ook opbouwen, schoon weer afbreken (of bij slecht weer thuis weer ophangen) en al die spullen die mee moeten! En vooraf en na de tijd weer schoon. Veel te veel werk.

Kamperen als onderdeel van een bijzondere rondreis of natuurreis etc voor een paar dagen geen probleem. Maar 3 weken camping gaat mij vervelen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier hetzelfde. Ik vind een camping echt leuker voor de kinderen dan een hotel, maar een tent zonder wc etc is niet aan mij besteed.

Salentein en Adje vinden dit leuk.
  14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Nou ik heb net zitten kijken, maar voor 10 dagen ben je zo 1500 pp kwijt in een hotel.
    zoveel zijn we echt niet kwijt op een camping.
    Ook niet met tol benzine enz erbij.

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wij hebben altijd gekampeerd, tenminste, sinds ik met mijn man samen ben, mijn ouders waren erg anti-kamperen :D
    Het gaat ons vooral om het buitenleven. We kamperen alleen waar het lekker weer is, boekten eerder niks van tevoren, maar sinds de tweede geboren werd en we 1 keer met 2 jammerende kinderen om 20.00 uur 's avonds nog geen camping gevonden hadden in Italie boeken we minimaal 1 camping, een weekje van tevoren ofzo zoek ik op waar het mooi weer is, voor een paar nachten. En dan kijken we vanaf die camping weer waar we daarna heen gaan.
    We gaan altijd met de tent, dat voelt echt dicht bij de natuur.
    Maar ik denk dat het kamperen voor ons binnenkort wel over is. We zijn twee jaar terug naar Schotland geweest, en zijn helemaal verslaafd geworden aan het land, net als dat we nog eens naar Noorwegen en Zweden willen. Maar in die 3 landen ga ik niet kamperen met een tent, teveel risico op slecht weer. In Schotland regende het 2 weken, we zaten in een huisje, en die regen kon ons toen niks schelen. Het was de meest fantastische vakantie ooit. Vorig jaar gingen we weer kamperen, en het viel tegen eigenlijk. We zaten prachtig hoor, midden in de bergen, mooi weer, leuke campings. Maar het buitenleven hebben we sinds we in dit huis wonen thuis ook. Zodra het maar even kan leven we buiten, we hebben een hele grote tuin, en leven al 5,5 jaar in een bouwval, waardoor het eigenlijk al 5,5 jaar als kamperen voelt. Binnenkort is ons nieuwe huis wel klaar, misschien dat we het kamperen dan toch wel weer missen, maar ik denk dat de kans groot is dat we voortaan in de zomer toch voor andere landen gaan waar geen 90% lekkerweer zekerheid is.
    Dus ik denk voorlopig minder kamperen, tot we genoeg geld hebben voor een camper, dan gaan we absoluut rondtrekken en weer kamperen :)

16. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    Vrouw
    Ik vind kamperen echt heeeeerlijk, de hele dag buiten zijn. Maar ik heb echt een enorme hekel aan die campings waar ik met mijn ouders altijd kwam, en waarbij je de hele dag andere mensen ziet en naar de voortent van de buren zit te kijken. Ik wil wel kamperen, maar dan wel een beetje rustig.

17. Cindy1977

113
    Ik zit 15 dgn all in in het bull dorado Spa hotel in Gran Canaria voor 2700 euro met 2 volw, 1 kleuter en 1 baby. Het is dik fantastisch hier en nog geen cent extra uitgegeven. Vorig jaar aan het Gardameer was ik voor 18 dgn 3500 euro verder en ik vond het VRESELIJK.

En zoals ik zei, in een klein gehucht op ern kleine camping ben je niet veel kwijt. Maar dan heb je ook weinig.

Poolvos vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

113
    Ja ik zit er nu 15 dgn maar dat is idd net wat te veel van het goede XD Wij gaan altijd 20 dgn kamperen, maar dat is anders dan een hotel heb ik gemerkt, een weekje zou ik te kort vinden, maar mochten we ooit nog gaan, iets tussen de 10/12 dgn zou perfect zijn :)

19. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.546
    962
    Vrouw
    Ik ben ook gek op camperen! Zowel op kleine als grote campings. Vaak gaan we wel maar een weekje.
    Dit jaar de eerste week van mijn verlof kamperen en hebben we gekozen voor een plek met privé sanitair, lijkt me ideaal.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind kamperen echt he-le-maal niks.
    Ik vind het te primitief, teveel mensen om me heen, teveel bemoeienis.
    Een hotel vind ik ook niks ( hooguit voor een overnachting ).

Onze favoriete vakanties zijn om onder de locals een mooi ( luxe ) huis te boeken. Om op te gaan in de locale gebruiken, weinig andere toeristen en een zwembad die we bijna niet hoeven te delen.
    Onze regel is dat we niet ‘minder’ willen zitten dan thuis. Dus gewoon een vaatwasser, wasmachine, een goed bed etc. En minimaal 2 slaapkamers.

Salentein vindt dit leuk.