Dilemma: rijden op zwarte zaterdag?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnemarieK77

AnnemarieK77 Actief lid

6 jun 2019
    324
    489
    Vrouw
    Ik zou ook vrijdag vertrekken en dan dichtbij de eindbestemming overnachten.
    Zaterdagochtend lekker ontbijtje doen en dan, desnoods via B wegen om de files te omzeilen, het laatste stuk rijden.

2. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.142
    1.292
    113
    Ik zou idd ook eerder vertrekken en overnachten. Een halve dag later vertrekken duurt dan zoooo lang!

3. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    Vrouw
    Als je niet eerder weg kunt zou ik een dag later gaan. Je mist dan een dag vakantie, maar hoe leuk is dag 1 uberhaupt als je uren in de file staat, 's avonds ws. doodchagrijnig aankomt en daarna allemaal moe bent?

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Wij rijden nooit s nachts.

Ik zou net als de rest op vrijdag vertrekken. Zelfs al kun je maar 3 of 4 uurtjes rijden. Dan hoef je op zaterdag ook niet onmenselijk vroeg op te staan. En dan op zaterdag de rest rijden. Dan kom je uitgerust op de camping aan, is je vakantie een dag eerder begonnen en geen stress.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    3.865
    542
    113
    Wij zaten vorig jaar in exact hetzelfde schuitje en ook naar de dordogne. Ik heb ook van alles overwogen, overnachting, savonds pas rijden etc.

Wat wij uiteindelijk hebben gedaan. Heel vroeg in de ochtend vertrekken. We zijn om 4 uur snachts vertrokken en waren rond 8 uur bij Parijs. (Wij wonen op een uur van antwerpen) en het is ons 100% meegevallen! Bij parijs alleen langzaam rijdend, en verder zijn we bij Orleans wat anders gereden omdat ze daar file aangaven. En verder t laatste stuk op de a20 wat file gehad. We waren om half 5 op de camping maar zo lang stil staan zoals ze zeggen op een zwarte zaterdag hebben wij niet gehad. Ik zou gewoon proberen heel vroeg te vertrekken.

Wij vertrekken morgen naar de dordogne, we gaan nu wel stuk later weg dus ik hoop heel erg dat t mee valt.

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Lastige is dat we tm donderdag moeten werken en we twee hondjes bij ons hebben o_O
    Super leuk maar lastig om met 6 + 2 honden een hotel onderweg te boeken

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.071
    2.907
    Vrouw
    Wij moeten maandag aankomen aan de Atlantische oceaan. Wij kiezen er voor om vrijdag om 1830 uur te vertrekken. Wij rijden dan zo'n 5 uur tot we voorbij Parijs zijn. Even een paar uur slapen (reizen met de camper) en dan om een uur of 5/6 nog een kleine 3 uur rijden naar onze "tussen camping “ Daar komen we dan wel vroeg aan, maarja we vermaken ons wel. Beter dan file rijden. Voorgaande jaren ging dit prima en zelfs geen oponthoud gehad in Parijs. Maandagochtend vertrekken we dan 7 uur en rijden dan in 3/4 uurtjes naar zee, waar we dan nog 20 dagen blijven.
    Terug rijden we bijna altijd in 1 keer, op de terugweg maakt het me eigenlijk vrij weinig uit qua drukte:roflmao:
    Wij hebben trouwens ook een tolbadge, dat is echt ideaal, nooit meer wachten bij de peage:thumup:

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.407
    475
    Wij vertrekken zaterdag juist vanuit Frankrijk (over orleans, Parijs) naar Nederland... is de zwarte zaterdag ook de andere kant op?

9. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    NULL
    Wij zijn vorig jaar naar de Dordogne gereden en zijn vrijdag gelijk na mijn werk vertrokken. We hadden dan in de avond zo'n simpel hotel geboekt. (waren een soort containers naast elkaar. Super simpel maar voor het slapen volstond dat prima. Daar mochten ook dieren logeren weet ik). Ik zou dat wel de moeite waard vinden om uit te zoeken nu. Zaterdag moesten we nog maar 3 uurtjes rijden dus al wat leuks kunnen bekijken daar. In de nacht rijden zou ik alleen maar doen als je zeker weet dat je wakker kunt blijven. Ik zag vorige week een item bij hart van nederland dat veel mensen in de nacht vertrekken vanwege zwarte zaterdag. Maar dat er elk jaar 200 nederlandse doden vallen a.g.v. slapen achter het stuur.

10. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    Vrouw
    Je kunt ook booking.com filteren op hotels waar dieren welkom zijn

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.337
    268
    NH
    Wij zijn 3 weken gelden naar de Dordogne geweest en hebben over nacht in Rambouillet. Hotel zonder ontbijt voor 60 euro.
    Bakker/winkeltje zat 5 min lopen van het hotel.

Zou gewoon in 2x gaan rijden

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wij zaten vorig jaar op de heen en terugweg in de file, heen 3 uur en terug 5 uur. En dat niet eens op zwarte zaterdag

Dit jaar splitsen we het alleen op. Op de heenweg 2 keer logeren in een hotel.
    Terugweg 1 extra overnachting. We maken een mini rondreis. Liever zo dan langdurig in de auto met een kleuter.

Je zou kunnen kijken naar een stacaravan op een camping. Hebben we 2 jaar geleden gedaan voor 1 nacht.
    (Vacansoleil)

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Met 2 honden in de auto zou ik helemaal een overnachting boeken. Het kan meevallen, maar het kan ook echt heel druk zijn, met uren stil staan.

14. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.887
    403
    Nederland
    Wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen en hebben totaal geen file gehad. Aan de andere kant wel veel file gezien.
    We zaten in de buurt van La Rochelle.
    We zijn niet via Parijs terug gereden maar via Le Mans en Rouen. Heerlijk rustig op de snelweg. Maar dat zal voor jou wel erg om zijn als je Orléans moet rijden.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Dit is precies de reden dat wij omgeboekt hebben; i.p.v. zaterdag is onze aankomstdag as vrijdag. We gaan ‘s nachts om 3 uur rijden en rijden om en om in een keer door, zo zijn we dan rond 17 uur in Zuid-Frankrijk met een beetje geluk :) ik zou er ook voor kiezen om vrijdagochtend/nacht vroeg weg te gaan en voor die nacht een hotel te boeken oid.

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    Wij zijn gister terug gekomen.
    Zijn om 4 uur gaan rijden vonden dat wel zwaar omdat het het heel donker was geen verkeer en geen snelweg.
    Waren om half 9 bij Parijs en konden gelukkig door rijden andere kant reed langzaam en zal me niks verbazen als het een half uur later file was.
    Wij zijn op de heenweg om 2 uur in de nacht weg gegaan en kwamen om half 1 aan en mochten gelijk in de caravan eigenlijk pas 4 uur dus was fijn.
    Volgend jaar kies ik zeker voor een overnachting, vind 950 km net te ver om in 1 keer te rijden.
    Vind zelf 600 km te doen in 1 keer.

Zal kiezen voor vrijdag nacht of overnachting.

17. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    @Liedx wij zaten er ook in de buurt zijn ook een dagje geweest vorige week vrijdag toen het regende en in nl zo heet was.
    Wij zaten te dubben maar toch over Parijs gereden scheelde 25 minuten wat sneller was dus het risico genomen.

18. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.887
    403
    Nederland
    Hele mooie plaats. Wij zaten iets meer het binnenland in (Saint-Jean-d'Angély) maar zijn er wel een dag geweest.
    De heenweg hebben we de fout gemaakt om over Parijs te gaan. Er was een snelweg afgesloten ivm een ongeluk wat ons meteen zo'n 2 uur extra kostte. De terugweg durfden we dit dus niet meer te doen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    33.741
    6.922
    Brabant
    Wij zitten nu sinds zaterdag in de Dordogne en hebben een week van tevoren besloten om op
    vrijdagochtend te vertrekken en een overnachting te boeken. Hebben 2 keer 5,5 uur gereden, was echt goed te doen zo. Wel redelijk druk op de weg maar niet heel extreem gelukkig.