Reis geannuleerd; geld kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Dit inderdaad en ik zou zelf na een situatie als deze wel even klaar zijn met deze types. Echt sneu voor je man.
    Helaas verwacht ik in dit soort situaties van anderen vaak wat ik zelf ook zou doen dus financieel compenseren of anders toch zeker welgemeende excuses voor de ontstane situatie maar weet inmiddels wel dat dat helaas niet zo werkt. Sommige mensen kunnen dat dan goed naast zich neerleggen dat vind ik altijd zo knap!
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja oké maar het is wel anders wanneer je man ik het ziekenhuis ligt of een neef.
    Ik zeg ook niet dat dat onmogelijk is, maar het klinkt mij niet heel onlogisch in de oren.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat vind ik anders dan met een neef.
    Ik snap dat het niet leuk is, ik kan me alleen wel voorstellen dat er zo geredeneerd wordt door verzekeraars/reisorganisaties.
     
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik dacht dat dit door die neef gezegd was? Maar ik begrijp nu dat de reisorganisatie dit zelf aangegeven heeft? Dat is wel raar dan.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.561
    2.416
    113
    jessy77 en DQueen vinden dit leuk.
  6. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Dit is idd door de reisorganisatie gezegd tijdens de annulering.
     
  7. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
  8. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik zou gewoon bij het reisbureau langs gaan en redelijk plompverloren vragen hoe ze van plan waren dit op te lossen. Los het feit dat ik eigenlijk vind dat de neef de grootste fouten heeft gemaakt. Niet geschoten altijd mis. Misschien krijg je nog enige vorm van compensatie, al is het maar bij het boeken van iets nieuws of zo (en dan gaan jullie lekker met zijn tweetjes en niet met neef :evil:)
     
    Ysabella, Zonnestralen, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik lees meerdere malen dat de doorlopende annuleringsverzekering de kosten voor jouw man niet zou dekken. Als jouw neef een doorlopende annuleringsverzerking heeft, zorg dan dat je dit goed uitzoekt.

    Onze doorlopende annuleringsverzekering heeft een dekking voor IEDERE deelnemer op de boeking. Dus als ik hier iemand op mijn boeking heb die ik niet ken en waar ik ook helemaal geen (familie)band mee heb en de reis wordt geannuleerd met een geldige reden, krijgt IEDERE deelnemer (een deel van) de reissom terug .
     
    Ysabella, jessy77, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Die van ons ook en daarnaast wanneer je reisgenoot annuleert op een eigen verzekering waarop jij niet verzekerd bent. Maar ja, dan moet je er wel één hebben. Een ANNULERINGSverzekering. Ts heeft het maar over reisverzekering en dat is toch echt heel wat anders...
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Precies, mijn doorlopende annuleringsverzekering dekt ook reizigers die niet op mijn adres staan ingeschreven (geloof max 4 personen die niet op het adres staan).
     
    Jute en jessy77 vinden dit leuk.
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    In plaats van zelf te gaan bellen. Hebben jullie geen rechtsbijstandsverzekering?

    Ik weet dat het veel tijd en negatieve energie kost om dit soort zaken uit te zoeken. Daarom hebben wij rechtsbijstand. En voor het hele gezin een doorlopende reisverzekering.
     
    Ysabella, DQueen en jessy77 vinden dit leuk.
  13. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Er is dus géén annuleringsverzekering afgesloten. Neef zou alles regelen dus een complete reis mét annuleringsverzekering..althans daar ga je dan ook vanuit toch als er gezegd wordt dat hij voor alles zal zorgen? Om er toch zeker van te zijn dat die annuleringsverzekering er ook daadwerkelijk bij in zat heb ik daar meerdere malen om gevraagd. Heb echt letterlijk gevraagd of wij nog iets van een annuleringsverzekering moesten afsluiten maar neen..alleen de visum want de rest zat er allemaal bij in. Achteraf gezien bedoelde hij natuurlijk zijn doorlopende verzekering. Hij dacht dat ie daarmee volledig gedekt zou zijn en dus ook voor mijn mans zijn deel. Dit blijkt nu niet te kloppen.

    Maar goed, dat was onwetendheid vanaf zijn kant. Van het reisbureau daarentegen zou je toch wel mogen verwachten dat ze meer verstand van zaken hebben, dat ze niet zomaar van alles klakkeloos aannemen en dat ze hem er iig op hadden gewezen om uit te zoeken of zijn doorlopende verzekering ook mijn man zijn deel zou dekken in geval van annulering omdat polissen daarin kunnen verschillen.

    Dankzij de link van @Jessi79 ben ik erachter gekomen dat sinds 1 juli vorig jaar de wet aangepast is. Zo zijn reisbureaus tegenwoordig verplicht om uitgebreide informatie te verschaffen over o.a. ook reis- en annuleringsverzekeringen vóórdat de vakantie wordt geboekt. Ook zijn ze verplicht de rechten van de reiziger te melden na wijziging of annulering van de vakantie, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om de vakantie eventueel om te boeken op mijn mans zijn naam in het geval hij toch de reis door wilde laten gaan. Dit heb ik allemaal kunnen vinden op de site van Rijksoverheid. Nou..het lijkt me duidelijk dat het reisbureau zich niet aan die verplichtingen heeft gehouden.

    Gisteren zijn we in gesprek gegaan met neef en nicht en ik vond het allereerst toch wel heel fijn te zien dat ze meer aangedaan waren dan dat we in 1e instantie dachten. Mijn nicht iets meer omdat ze van haar man dus niet heeft gehoord dat ik destijds meerdere malen om de annuleringsverzekering heb gevraagd en of we die moesten regelen of niet. Ze was er niet erg blij mee en ze zou na het feest nog zeker in gesprek gegaan met haar man daarover.

    Ik heb ze vanochtend gevraagd of ze samen met ons aan een klacht wilde werken omdat wij, aangezien hij de hoofdboeker is, het niet alleen kunnen doen.
    Ik kreeg van mijn nicht als antwoord een volmondig ja en dat ze gisterenavond ook al eea aan het uitzoeken waren.

    Wat ze nu willen gaan doen is het volgende;

    Ze willen het reisbureau, waar zij dus vaste klant zijn en waaraan het bureau best wat aan ze verdient, aangeven een klacht te willen indienen. Maar dat ze die ook achterwegen willen laten als we die reis opnieuw boeken maar ze voor mijn man alles betalen. Zij mogen kiezen. Doen ze het niet dan komt er naast de klacht een advocaat aan te pas en gaan we ook voor mentale schadevergoeding.

    Dus we wachten af wat daar uit komt. Ik voel me iig een stuk beter nu ik het gevoel heb dat ze er echt voor ons willen zijn. Dat scheelt al een hoop frustraties.
     
    Lill, Darinka1, MyMiracle en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ja mochten we niet verder komen met het reisbureau gaan we het idd op die manier aanpakken.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Groot gelijk dat jullie er werk van gaan maken, zeker als het reisbureau meer informatie had moeten verstrekken dan is gedaan.
    Dikgedrukte snap ik echter niet? :p
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dit vind ik een beetje vreemd. Lijkt mij dat je uiteindelijk zelf verantwoordelijk bent en dat je geluk hebt als ze iets vergoeden en dan dit er ook nog bij? Beetje vreemd .
     
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik ook niet hahaha..ik bedoelde emotionele schadevergoeding natuurlijk.
     
  18. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    #78 jessy77, 8 sep 2019
    Laatst bewerkt: 8 sep 2019
    Hoezo ben ik zelf verantwoordelijk??? Zeker, het is mijn verantwoordelijkheid om te beslissen of ik een annuleringsverzekering afsluit NADAT het reisbureau me daar op wijst en me vervolgens verteld wat de risico's zijn in het geval ik beslis het niet te willen. Of NADAT het reisbureau neef er op wijst zijn polis te controleren en wat daarover gezegd wordt over medereizigers. Maar is totaal niks over annuleringsverzekeringen gevraagd of er naar geïnformeerd. Ze hebben klakkeloos een vakantie geboekt omdat het een vaste klant is en that's it.
    Daarnaast hebben ze ook verzuimd ons er van op de hoogte te brengen dat de vakantie eventuele omgeboekt kon worden. Sterker nog..neef kreeg tijdens de annulering te horen dat het volledige bedrag teruggestort zou worden. Hoezo ben ik daar verantwoordelijk voor?
     
    ookmama vindt dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Snapte dat je dat bedoelde, maar snap niet zo goed waarom je daar recht op zou hebben? :)
     
    nizzie86 en suus1983 vinden dit leuk.
  20. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hoewel dit echt wel iets met mijn man heeft gedaan op emotionele vlak en zijn persoonlijke band met neef meen ik hier geen recht op te hebben hoor. Dit is iets wat neef en nicht willen aangeven zodat iig blijkt hoe zwaar we dit allemaal opnemen. Die hele emotionele schadevergoeding zal mij een worst wezen.
     
    Ysabella en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina