Hier ook veel aptheek drama. Ik heb 1 medicijnndat ik maar geleide van klachten in moet nemen. Dat kan dagen niet zijn en weken 6 per dag. En elke keer als ik dat ophaal krijgen we weer de discussie dat dit niet kan want hun moeten op hun sticker zetten hoeveel x per dag ik dat slik en wisselend kan er niet op. Overleg dit met de huisarts en val mij er niet maandelijks mee lastig.
Of van die apothekersassistenten die een vertraagde afgifte willen geven omdat de directe afgifte niet leverbaar is. Nee nee nee! Met sommige middelen is dat een heel slecht idee. Enerzijds denk ik "hoe durf je dat te vragen", anderzijds denk ik "ben blij dat je nog belt en het niet gewoon doet".
Haha, nee heb het niet overgenomen. Ik woon niet in H, maar Zevenhoven. Grens Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht. Ik zeg het zelf ook niet vaak zo, maar familie van mij uit Brabant echt wel hoor.
Arme jij. Ik volg jouw verhaal hier en denk regelmatig. Ziejewel... Zo zwaar heb ik t helemaal niet. Dikke knuf nog maar een keer.
Mijn mond is gisteren positief opengevallen bij de arts van zoontje. Ze bood spontaan aan om samen met ons in gesprek te gaan met school omdat zij vond dat school meer zou moeten doen in de zindelijkheid training van zoontje (lang en ellendig verhaal, waarbij school overigens wel heel fijn meewerkt) En vervolgens, toen wij vroegen wanneer we die afspraak konden maken. Dat ze op haar vrije dag wel oppas kon regelen daarvoor! Tweede positieve over mezelf. Dat ik vandaag alweer dag 3 van mijn dieet in ga. Mij goed voel. Geen honger heb. En met een bak sla in mijn tas onderweg ben naar werk. *Steekt dikke vette pluim op een plekje waar de zon niet schijnt"
Dat is nog eens service! Wel héél fijn dat school meewerkt trouwens! Heb zelf een neefje van 6 die ook nog niet zindelijk is. Gelukkig ook een lieve juf voor hem Weten ze bij jouw kindje het probleem al? En hoeveel jaar is ie nu? En goed bezig jij!
Ik vind het wat met 2 maten meten vandaag.... Op school klagen de juffen dat we zo mondig zijn en waar is de tijd gebleven dat we gewoon dingen van ze aannamen.... maar in de apotheek weten ze het beter dan de assistente XD
Thanks. Hij wordt 6 in december en zit in groep 2. Een echte oorzaak is niet gevonden. We krijgen binnenkort een onderzoek voor autisme. Grove motoriek loopt wat achter. (Laat lopen, kan nog niet fietsen) Tijdens de herfstvakantie weer intensief geoefend en nu laat hij eindelijk stappen zien richting plaszindelijk worden. Maar op drukke schooldagen valt dat weer helemaal weg. Wat je vaak leest is dat kinderen angst kunnen hebben voor wc. Maar dat is het absoluut niet bij hem. Vind het juist geweldig als het een keer wel lukt
Een vertraagde afgifte betekend dat het een stuk langer duurt voordat het medicijn op is genomen in je lichaam. Mijn anti epileptica is ook met langzame afgifte. Daar zit een speciaal omhulsel omheen.
En ik denk volkomen terecht. Op beide punten. Niks mis met kritisch zijn! Mijn zusje kreeg een keer de verkeerde medicijnen mee. Waren voor iemand anders met dezelfde naam, maar hadden ze dus niet de geboortedatum gecheckt, echt niet ok..
Niks verkeerds aan. Ik werk in de wijkverpleging en je wil niet weten hoe vaak wij de apotheek al op fouten hebben gewezen. Zou niet mogenaar het gebeurd . Als we die apotheek steeds op hun woord zouden geloven dan waren er al heeeeeul wat dingen goed verkeerd gegaan. Ik heb ook wel eens een discussie gehad met apotheek. Voor medicatie van m'n dochtertje en kreeg toen te horen of ik wist hoe lang ze hiervoor gestudeerd hadden .. en medicatie werd door collega gedubbelcheckt enz. Was toch mooi verkeerd Dus ja, je mag best mondig zijn en nee je hoeft niet alles maar aan te nemen.
Jeetje wat een ellende zeg met die wond, het zit ook echt niet mee bij jullie. Weten ze een oorzaak waarom het nu weer is gaan ontsteken? Heel veel sterkte ieder geval. Staat je date bij Koffietijd nog op de planning?
Ja dit is echt een slechte zaak, het probleem met de apothekers assistenten is dat de lichting heel schaars is en het heel moeilijk is om goed personeel te vinden, Wij hebben altijd nauw contact met de apotheek maar ik vraag altijd naar dezelfde assistente want er lopen er een stelletje tussen, We hebben al 100x gezegd geen patiënten naar ons terug te sturen, mensen komen dan bij de apotheek aan de balie om hun medicatie op te halen maar dat ligt er dan niet volgens de apotheek en dan worden ze naar ons teruggestuurd. Is gewoon niet patientvriendelijk , de apotheek kan ons intern bellen en dan komt er een geïrriteerde patiënt bij ons aan de balie en dan zien wij in het systeem dat het gewoon voorgeschreven is, dan bellen wij de apotheek om dit te zeggen en dan zeggen ze Oja nu zie ik het maar dit is twee weken terug gedaan en we kijken maar tot een week terug, als we het dan toch hebben over mijn mond valt open en dit gebeurt dagelijks en als patiënten dan terug moeten naar de apotheek staan ze gewoon weer in de rij, tegenwoordig lopen ik of een collega maar mee want echt hoor...