Maak je het niet gewoon veel te groot? Je hebt een verkeerde factuur gekregen, thats it. Laten weten dat je niet op controle bent geweest en dat het niet klopt, en hun reactie afwachten. Daaf heb je toch niet nu al een rechtsbijstandsverzekering bij nodig???
Het factuur is van 9 oktober. Die dag zat ik in Nunspeet bij een vriendin, foto's gemaakt tijdens de rit er naar toe zelfs per toeval, dus kan ook bewijzen dat ik er niet kon zijn. Daarbij, laat hij maar met foto's of filmpjes bewijzen dat ik er wel was..
Ik heb toch ook nog nergens gezegd dat ik daar mee aan de slag ben? Ik vraag hier om tips, wat mn rechten zijn. Dus niks geen gekkigheid
Nee, ik maak afspraken altijd enkele weken van te voren, omdat ik niet weet wanneer ik exact kan. Er kan gewoon geen afspraak hebben gestaan.
Wij hebben geen tandarts verzekering, dus het zou niet vergoed worden. Dus kan ik hun ook niet op dergelijke wanpraktijken wijzen toch? Ik ga ze even bellen en het gesprek met een andere telefoon opnemen.
Ik begrijp wel dat de kosten voor een rechtsbijstandverzekering zo hoog zijn als mensen gelijk al gaan bellen over een onterechte brief zonder dat de ontvanger zelf contact heeft opgenomen met degene die de brief heeft verzonden. Misschien berust het allemaal wel gewoon op een misverstand. Ik bedoel dit niet naar TS maar naar degene die het adviseert. Tevens kan je zelf ook een mail sturen dat je een onterechte factuur hebt ontvangen en dat je deze als niet verzonden zal beschouwen. Als ze vinden dat de factuur wel terecht is dan zal je een reactie krijgen en zo niet, dan kan je altijd aangeven dat je er contact over hebt opgenomen en daarmee dacht dat het klaar was aangezien je nooit een reactie hebt ontvangen.
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat je hier een topic over opent voordat je ze überhaupt gebeld hebt. Misschien zeggen ze wel meteen dat door een foutje was. Alle heisa om niks.
‘Beste, ik heb deze behandeling niet gehad aangezien ik al sinds <datum> niet meer inschreven ben bij jullie praktijk. Ik beschouw deze factuur daarom als niet verzonden. Mvg, <naam>‘
Als je het hele topic hebt gelezen, had je mijn bericht gelezen over de redelijkheid van deze man. Op basis daarvan heb ik niet het idee dat het een foutje is, maar een bewust factuur om te stangen. Dus ja. Ik snap wel waarom ik dit topic heb geopend het was mijn vraag ook niet of jij dit nuttig vind de ja of de nee.
Als je bang bent voor een vervolg, dan zou je ook een aangetekende brief kunnen sturen. Dat je sinds datum x niet meer ingeschreven bent, en aanneemt dat je de rekening niet hoeft te betalen.
Heb je een Androidtelefoon? Hier werkt de app Call Recorder, een logo van een telefoon (rood met groen hoorntje)
Die heb ik geprobeerd. Neemt heel korrelig op. Die apps werken niet bij mij geloof ik, heb er 4 geprobeerd.. Ik wacht het even af, en anders bel ik ze maandag en neem ik het gesprek met mn zakeljke telefoon op.
ACR neemt hier bij een androidtelefoon alles perfect op. Samsung note 9. Succes! Hopelijk is het snel afgehandeld zonder al te veel problemen.
Welke app dan ook, je mag een gesprek niet zomaar opnemen. Dit moet je van te voren melden aan de andere partij en kans bieden om te weigeren. Zonder toestemming kun je het gesprek als niet opgenomen beschouwen, je kunt er niks mee. Waarom niet gewoon afhandelen met een mail? Aantoonbaar en scheelt je veel energie.
Eens dat mail handiger is in dit geval. Maar...als particulier mag je gewoon gesprekken opnemen en hoef je geen toestemming te vragen. In civielrechtelijke procedures is het als bewijs toegestaan zelfs. Dit is anders wanneer je als bedrijf of zzp-er iets wil opnemen, dan moet je het wel kenbaar maken.
Tegen een bedrijf is het echt onbegonnen werk. En volkomen nutteloos in dit geval denk ik. Ze krijgt waarschijnlijk een assistente aan de lijn, die is helemaal niet gemachtigd (laat staan juridisch) om iets te beslissen over facturatie.
Ik wou het inderdaad ook in voren aangeven dat ik het gesprek op ging nemen. En ik wil het ook op de mail. Dat is mn streven ook. Maar allicht handig als ik ze maandag even bel als ik dan nog geen reactie heb.
Je vraagt wat je rechten zijn. Gekke vraag toch? Ze vragen je iets te betalen waar je geen gebruik van gemaakt hebt. Dus gewoon aangeven dat ze een fout gemaakt hebben. Punt. Veel meer dan dat kan en hoef je niet te doen.