Oh ja natuurlijk zo gaat het bij Kruitvat idd met winacties. Ik durf mijn auto erom te verwedden dat ts is opgelicht en hoop voor haar dat het iets is als in mijn link met een abbo voor x euro per maand en dat niet haar cc gegevens worden vervalst voor misbruik.
Nee dit is absoluut Spam! Zie ook de site van Kruidvat: https://www.kruidvat.nl/ (Bij veelgestelde vragen) Let op: valse winacties/SPAM in omloop Er zijn winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS en WhatsApp die niet afkomstig zijn van Kruidvat. Dit zijn nepacties waarbij je bijvoorbeeld kans maakt op een prijs. In deze zogenaamde 'phishing-acties' worden onze naam en ons logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Let op: wij raden je aan hier niet aan mee te doen! • Kruidvat gebruikt geen SMS of WhatsApp voor winacties; •De Kruidvat website herken je aan de naam: www.kruidvat.nl, met een eventuele toevoeging zoals www.kruidvat.nl/folder of www.kruidvat.nl/acties.
Had hem inmiddels gevonden. Ik ben echt naief en stom. Er was nu alleen 2 euro afgeschreven en heb gezegd dat ze de pas meteen moeten blokkeren. En zoiets gebeurd met dus nooit weer...
Oei ja, dat is overduidelijk oplichting. Betalen voor een prijs en je creditcard gegevens alle rode lampen moeten dan gaan branden. Goed dat je de kaart meteen hebt geblokkeerd!
Het gaat dus om mooi 365 in Denemarken. Een constructie waarbij je elke maand 75 euro betaald en dan voor dat bedrag aan ''beauty producten'' kan bestellen... Mijn vader heeft de kaart laten blokkeren (al is hij net als ik naief want zag er ook niet meteen een probleem in). Dus alleen de 2 euro is afgeschreven en toen geblokkeerd. Ik heb in mijn mail berichten gehad van mooi 365, ook met inloggegevens en heb gezien waar ik het abonnement kan opzeggen. Maar dat kan niet binnen 24 uur na start, daarna wel schrijven ze. Dus morgenavond probeer ik het via deze weg alsnog, om het account op te heffen. Desnoods ma ochtend telefoontje om te checken of ik er echt af ben. En dan kan de blokkering worden opgeheven. En ik voel me knap stom ja. Het stemmetje in mijn hoofd moet ik vaker naar luisteren. Zoiets als dit is me nog nooit eerder gebeurd. Maar mijn laatste baas zei vaak dat ik naief was. Bij schoonmaken klantentoilet, toiletpapier aanvullen en ik er met 4 rollen heen liep en te horen kreeg dat ik er maar 2 in mocht doen, want anders jatten mensen het mee. En dat ik daar dan serieus van op keek, dat zoiets gebeurde. Laat mij maar naief zijn, ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen wc papier zouden stelen. En meer van dat soort voorbeelden waar ik uit ga van het goede van de mens. Op zich niet verkeerd denk ik. Maar ik geef toe, dat deze actie vanavond erg blond was. Dank voor jullie goede scherpe reacties en gelukkig werd ik meteen huiverig nadat ik het gedaan had en was dat op tijd.
pas op voor vreemde linkjes. Daarmee kun je ook flink opgelicht worden. Daarnaar zou ik de blokkering niet opheffen, maar een nieuwe kaart laten aanvragen.
Kaart blokkeren en geblokkeerd houden! Dus nieuwe kaart aanvragen en rekening toch goed in de gaten houden! Ga niet zomaar via een link op een onbetrouwbare website iets opzeggen. Dan krijgen ze nog meer gegevens van jou. Aangezien je je nooit aanmeldde op deze site kan je ook geen abonnement hebben!
Dus ze hebben EN jouw telefoonnummer EN jouw e-mail adres. Bij alleen een sms zou je nog kunnen denken dat ze 'at rondom' wat sms'jes hebben verstuurd. Maar ze weten blijkbaar wie je bent, want ze weten ook welk e-mail adres er bij dat telefoonnummer hoort. Staat er ook een link in de e-mail? Niet op klikken! Ik zou ook geen gebruik maken van de inloggegevens, die je hebt gekregen. Je hebt je nooit ergens voor aangemeld, dus je hoeft je ook niet af te melden.
Ik snap nu niet zo goed wat die "mooi 365" er mee te maken heeft? Je doet mee met een sms-actie van kruitvat (waarin je zogezegd iets wint) en krijgt dan bericht dat je een abonnement hebt bij mooi 365 via mail. Waarom denk je dat dit met elkaar te maken heeft? Volgens mij moet je de komende dagen heel goed opletten, want heb je (onbewust) veel gegevens van jou achtergelaten op een heel onbetrouwbare site en ga je meer van dergelijke berichten (via SMS, mail,....) krijgen. Zeker opletten als je zogenaamd berichten krijgt van jouw bank waarin ze zeggen dat je opnieuw moet inloggen, gegevens moet update of zo. Banken doen dit nooit via mail of SMS! Mijn zus is er op die manier ook ingelopen en was op 10 minuten 1650 euro kwijt! Gelukkig heeft ze, op 50 euro na, alles teruggekregen via de bank.
Omdat de link om de prijs te winnen naar het bedrijf Mooi 365 verwees. Dat die de prijs uit zou keren.