Het is ook een selectie effect. Mensen met een sterke mening klikken eerder op een link waarin ze die mening even mogen spuien. Dat noemen we: geen representatieve steekproef. Iedereen die sociaal-wetenschappelijk onderzoek doet maakt gehakt van dit soort 'onderzoekjes'.
ik heb er geen moeite mee. dan maar wat langer onder weg. het scheeld i.i.g. een hoop brandstof. als ik richting mn werk rij dan kan ik kiezen tussen de 80 km weg en de 100 km weg en ik kies bijna altijd de 80 km weg. 100 rijd lekker door maar de andere weg bespaar ik echt benzine mee. het enige waar ik moeite mee heb is dat de hulpdiensten zoals ambulance ook minder hard mag rijden. die mogen maar zoveel km harder rijden dan de rest van het verkeer en dat wordt nu dus ook terug gebracht naar (dacht) 130 of 140. dat kan wel levens gaan kosten. las ergens dat ambulancebroeders het er ook niet mee eens zijn.
Vrachtwagens mogen in Nederland 80 km per uur op de snelweg en auto's met een aanhanger (of caravan ofzo) 90. Met vrachtwagens blijft er dus best een verschil. Ik denk dat er minder files komen inderdaad doordat er een betere doorstroming is. Daardoor merk je dus niet echt dat je er langer over doet omdat je langzamer rijdt. Maar het is wel gruwelijk irritant als je maar 100 mag terwijl het echt rustig is op de weg
Ik begrijp de voordelen maar eerlijk is eerlijk ik baal wel. Wij rijden beide graag door en rijden altijd wel harder dan mag, vinden het verschrikkelijk in een treintje te rijden. Heb net nog een flinke boete gehad( eigen schuld hoor). Het zal wennen zijn maar dat komt ook wel weer goed. Ben benieuwd of het echt scheelt in mijn benzine gebruik, dan is het mooi meegenomen.
ik ben tegen verlaging naar 100km/h. kijk t filmpje vanaf 10 minuten even, dan zie je duidelijk waarom.
Ik vind het prima, die verlaging naar 100 km/u. Om alle redenen die al genoemd zijn, veiliger, beter qua uitstoot, zuiniger. Die paar minuten dat je langer onderweg bent, voel je niet op een ritje. Op een langere rit wellicht wel, maar dan heb je het nog steeds niet over uren langer onderweg zijn. En wellicht doordat iedereen nu nog maar 100 mag, bevordert dat juist wel de doorstroming. Dat onnodig afremmen van mensen die alleen maar haast hebben en met (te) hoge snelheden over de linkerbaan komen aanscheuren, dat is nu ook bepaald niet goed voor de doorstroming, want zodra er eentje in de ankers gaat, gaat het hele zooitje erachter ook in de ankers. Bovendien rijden wij elektrisch, dus we rijden eigenlijk al nooit harder dan 100-110, dus ik zal het verschil niet echt merken.
Ik vind het wel fijn, hebben een oude auto en je merkt het toch goed als je 120 rijd of als anderen je inhalen Ik denk dat nu nog te vroeg is om erachter te komen wat de effecten zijn. Ik denk ook dat de files minder gaan worden etc. We gaan het wel zien/horen! Denk alleen wel inderdaad dat best veel mensen zich er niet aan gaan houden en dan word het juist irritanter denk ik Ik vind wel dat ambulance personeel etc een uitzondering moeten zijn, die moeten harder kunnen uit veiligheid.
Ik baal er wel van. Op snelwegen waar ik 100 rij (vooral dan traject controle a10) heb ik altijd het gevoel in slakken tempo te gaan. Mijn auto is ook erg stil en snel waardoor het echt lijkt of 100 gelijk is aan 40 ongeveer. Het zal best bewezen zijn dat bij 100 minder ongelukken gebeuren dan bij 130 en toch vraag ik me af hoe dat komt. Bij 100 heb ik het idee dat ik minder op hoef te letten omdat ik voor mijn gevoel op slakkentempo ga. Bij 130 of harder ben ik toch meer gefocust.
En waarom zou dat ons vrijwaren om iets te doen? Ik vind het ook bizar arrogant als mensen zeggen dat ze de nieuwe limiet gewoon gaan negeren. Lekkere situatie creëer je dan op de weg zeg! Als je 130 rijdt waar anderen 100 rijden ben je toch gewoon een gevaar op de weg?
Die bijdrage aan de staatskas is dan ook geheel vrijwillig. Besluit je je aan de limieten te houden, dan krijg je geen boetes.
Ik rij liever 130 dan 100, vind dat echt een irritante snelheid. Maar goed, omdat men zegt dat het beter is voor het milieu / stikstofgedoe, heb ik er begrip voor en ga me daar wel aan houden.
Misschien is de vraag al gesteld hoor.. Maar vroeg het me gewoon af. Als je binnenkort een theorie examen moet maken, moet je dan uitgaan van de regels die nu gelden of van wat je geleerd hebt uit je boek?
Ik denk dat je dat moet navragen bij de instelling. Dat ligt er aan of ze de vragen al hebben kunnen aanpassen lijkt me.
Ik vind het heerlijk relaxed rijden moet ik zeggen. Ik ben niet zo'n snelle rijder, meestal 110 ofzo voor het kleine stukje wat ik dagelijks op de snelweg rijd (20 km ongeveer). Als ik nu een vrachtwagen inhaal heb ik daar tenminste de gelegenheid voor ipv dat er van die asobakken meteen op je trekhaak zitten. Heb nog steeds last van bumperklevers trouwens want geloof niet dat iedereen begrijpt wat 100 is.... en ik moet zeggen dat veel vrachtwagens ook echt wel tegen de 100 zitten....