Wat naar dat de eerste dag zo begon. Ik snap dat ze daar best van schrikken en bang van worden. Hoe oud zijn ze?
De middelste is binnenkort vier, hij lijkt het meeste mee te krijgen. De oudste is vijf, hij is vooral uit zijn doen door een verandering van structuur.
Lastig hoor, onze 5 jarige stelde ook veel vragen. Hij mocht gisteren het Jeugdjournaal kijken voor de eerste keer. Nu snapt hij het beter. Normaal is het heel veel ja maar en nu is dat minder en neemt hij genoegen met de uitleg. Geen gezeur bij extra handen wassen. Afstand houden van anderen. Dat we nu niet naar allerlei winkels kunnen etc. Gaan wel lange weken worden ben ik bang. Morgen kunnen we werk ophalen bij school en nu hopen dat ze ook pluswerk er bij hebben gedaan anders zijn het korte lesdagen hahah. We hebben nu een dino project opgestart als extra. Elke dag een stukje verder.
Zag een heel leuk filmpje voorbij komen op Facebook mbt het handen wassen. Volgens mij deden peper in het water als ziektekiemen. Dan een ongewassen vinger er in en alles blijft er aan plakken. Vervolgens zeep op de vinger, opnieuw vinger de in en dan worden alle 'ziektekiemen' 'weggeduwd'. Om te laten zien waarom wassen met zeep noodzakelijk is. Mijn kinderen zijn vooral bezig met of ik bang ben door het virus...
Voor mijn dochter komen ze woensdag een pakket brengen, via parro krijgen we dan dagelijkse te horen wat ze moet maken. Ook krijgen ze elke week een tekenopdracht. Van de school van mijn zoon ( VSO) nog niets weer gehoord
@owly plus werk kan je misschien nog op internet vinden mocht het er niet bij zitten. Wij krijgen niks via school, alleen groep drie en hoger. Ik pluk opdrachten boekjes uit de kast, mozaïeken, puzzels, letters en cijfers en knutsel spullen.
Wij hebben ook nog niets van school gehad. Ik heb zelf het eea van internet afgeplukt. Oa Heutink en Junior Einstein hebben voor ieder leerjaar behoorlijk wat online staan. En verder gewoon wat dingen die ik tegenkwam, bv. mbt de projecten waar ze mee bezig zijn.
Hier krijgen ze voor groep 1 en 2 ook geen pakket. Ben benieuwd of we verder wel info krijgen, vanaf morgenmiddag of woensdag op Klasbord. We gaan lekker zelf aan de slag. Iets met letters en lezen en woordjes maken. Misschien cijfers leren schrijven.
Misschien heb je hier nog wat aan: https://www.heutinkvoorthuis.nl/nl/thuis-leren-als-de-school-dicht-is-groep-1-en-2/page/1529/ Op Junior Einstein staan ook dingen voor groep 2. En Pinterest natuurlijk!
Vandaag te horen gekregen dat we pluswerk mee gaan krijgen. Hij zit al in Gr 3 dus heeft hij net geluk. Ben wel blij want het gewone werk verwacht ik voor het fruit eten anders af te hebben Inmiddels ook een eigen project over dino's gestart. Begonnen met een woorden en gisteren heeft hij al een aantal dino's na zitten tekenen. Vandaag wat teksten over de dino geschreven. Bijvoorbeeld hij heeft kleine tandjes en eet stenen om alles te vermalen. Of dat ze 5 meter lang zijn dat soort dingen. Kan hij zelf opzoeken in een van de dino boeken. We hebben ook nog Smart games, puzzels, en hij is gek op knutselen dus ik denk dat we ons vermaken. (Ook leuk om verf bloemen te maken ,had onze knul met 3 al een hoop lol aan. In een plastic bekertje wat plakkaatverf met wat water, een rietje er in stoppen en dan blazen! Het schuim schep je op een blaadje en hoor je klappen , je krijgt dan cirkels op het papier en lijkt op een hortensia. In een kartonnen doos een blaadje en wat verf en een lading knikkers geeft ook een apart kunstwerk. Prikken is ook altijd goed voor de motoriek, een vorm uitknippen en dan met je perforator gaatjes maken langs de rand, dan kunnen ze borduren. )
Oja en ik vond deze nog in een ander topic mocht je wat willen rekenen. https://www.rekenen-oefenen.nl/rekenen-groep-2/getallen Verschillende sommen en getallen lijn etc. Groep kun je aanpassen mocht het te makkelijk zijn
we zitten vanaf woensdag al thuis(ik zag dat het niet zo goed ging met de nieuwe regels, dus niet op rutte gewacht). papa ook, hij heeft mijn werkkamer overgenomen. ik zie dus bij zoontje hoe het gaat op school. onnodig stress over zijn werkjes en organiseren van zijn tijd. hij kreeg zijn werkstapel, hij maakt zijn werkjes binnen n paar seconden af. wat deed hij dan de hele tijd op school? 'niets dus' zegt hij. hangen en stressen. nou ik ga zijn werk niveau verhogen, mijn eisen zijn ook strenger dan de juf. langere pauzes en intensiever werken. nieuwe dingen leren die hij nog nooit gezien heeft. ik kan ook de gatjes in zijn kennis zien en verbeteren. ik zie achterstand duidelijker in zijn fijne motoriek. dus we gaan oefenen.
@belize Wat naar dat hij onder normale omstandigheden dus de tijd zit te niksen. Vandaag werkjes opgehaald (gr3) er staat voldoende op om hem een tijd bezig te houden. Gelukkig ook extra taken en nog eens pluswerk. Smiddags houden we ook tijd over voor ons eigen project, tekenen, knutselen etc
hij moest dictee doen met een klasgenoot bij een opdracht, ik heb papa als klasgenoot ingeschakeld.))
Onze dochter (groep 1/2) heeft vandaag ook haar huiswerkpakketje gehaald. Naast de werkboekjes van haar eigen groep ook taal en rekenboekjes mee gekregen van groep 3. Helemaal top, ze was nu al niet te doen thuis zonder extra uitdaging. Nu kan ik haar iig iets bieden wat uitdagend is
Dat is ook geen dagtaak dan zou ik eerder ook nog woordjes stempelen, van klei letters maken (naam) , veel knippen en vouwen voor de motoriek. Lego dingen na laten bouwen (internet heeft wel voorbeelden) Iets bakken (wegen) Succes met het bedenken, hopelijk krijg je voor volgende week en de week er na extra tips
Fristi, nou inderdaad, lekker spannend, misschien kun je met die robot nog wat extra uitpakken. Wij hebben vandaag veel informatie gekregen over het thuislesprogramma. Ik moet me er nog even verder in verdiepen, was zowat de hele dag aan het klussen. Hij kan online inloggen en daar staat dan huiswerk klaar. Ik ben alleen niet zoveel thuis om het te begeleiden, maar we zullen morgen even samen opstarten. Er stond ook nog een voorbeeld bij van een dagindeling.
ik vond het wel lachwekkend. We vermaken ons wel. Hij vindt het heerlijk om thuis te zijn. T oefenen met rekenen-oefenen.nl vindt ie geweldig. Wel heel moeilijk, twijfelt veel. Dus mooie oefening om wat zelfvertrouwen te krijgen. Niet te moeilijk starten, succeservaringen opdoen en stiekem hoop ik steeds op foutjes zodat hij leert dat de wereld niet explodeert bij een foutje. En we gaan een robot knutselen, proberen het hem te laten doen. Hij heeft er wel zin in, maar zegt wel duidelijk dat we het samen moeten doen. Wordt ook een uitdaging voor mij het uit handen te geven. En hem zonder druk zelf te laten proberen.
Haha helaas herkenbaar, onze knul was zoem aan het spelen (veilig leren lezen) en constant maar vragen wat woorden betekenen wanneer ze ook niet bestonden. De wereld vergaat niet als je een onzin woord aanklikt!! Hij leest eind 4 / halverwege gr 5 maar hij is zo onzeker. Bij grote dingen wat uit handen geven heb ik ook moeite mee, al moet ik zeggen hoe vaker we het doen het steeds beter gaat. Ook omdat hij bij onzin dingen/ loopt te vervelen ik stop of hij er mee moet stoppen. Brood en cake bakken staan deze week ook nog op de planning, ik ga mijn best doen om het hem te laten maken. ( behalve de oven)