Ja maar mijn moeder heeft dus niemand aan de telefoon gehad. Ze kreeg gewoon ineens een opzeggingsbrief van haar leverancier. En de nieuwe leverancier zegt gewoon: ja wij hebben een contract met je naam en adres en goedkeuring. Dit is rechtsgeldig. Ware het niet dat zij dus niks heeft overgesloten/toegezegd/afgesproken. Iemand heeft dus met haar gegevens de boel overgesloten, alleen een emailadres dat niet van haar is. En omdat het digitaal is goedgekeurd slaat de leverancier het ip adres op en dat komt dus uit amsterdam. Wij wonen in het oosten van NL. Daarnaast is dit op 13 december al gedaan, met als oversluit datum 31 mei. Ook zoiets raars want haar contract loopt tot augustus. En die hele tussenpersoon waarnaar de nieuwe leverancier verwijst, die bestaat dus niet. Site niet, adres is een gebouw dat te huur staat, telefoonnummer is afgesloten. Dus gewoon oplichters. Wel fijn dat zo'n ip adres niet als handtekening geld. Geluidsopnames van toezeggingen zullen er niet zijn want die zijn niet gedaan. Dus hopelijk is dit snel opgelost. Dankje voor t opzoeken in elk geval
Wat gek zeg, nou hopelijk is alles gauw opgelost. Dan is dit dus echt een geval van oplichting. Wij werden ook vanuit die regio gebeld. Zelf zitten we ook in het oosten.
Wij hebben ook zoiets gehad. Man was gebeld door een telemarketeer van Particulier Garant, die zei dat hij terugbelde naar aanleiding van een eerder contact, en had iets gezegd over dat hij wel meer info wilde ontvangen. Alleen dat. Kregen we ineens een offerte "zoals overeengekomen" met het verzoek te bevestigen, voor een contract bij Nederland Energie. We hebben een toch behoorlijk duidelijke mail gestuurd dat we helemaal niks van ze wilden, en hij verder van onze gegevens (ze hadden ook alles inclusief bankrekening) af moest blijven. Vervolgens krijgen we een contract en welkomstmail van Nederland Energie. We waren er dus direct bij, en konden bij Nederland Energie zonder problemen dit ongedaan maken. ParticulierGarant, het had nog wel een basic website, was uiteraard ook niet bereikbaar per telefoon. We hebben nog gedreigd met juridische stappen, maar dit niet doorgezet. Ik heb verhaal gehaald bij Eneco omdat onze verbruiksfegevens toch ergens vandaan moesten komen, en die gaven aan dat er iets van een centrale database is om overstappen mogelijk te maken, maar die hoort een beperkt aantal gebruikers te hebben en niet allerlei malafide tussenpersonen - maar daar komt het dus wel terecht. We hebben ook nog melding gemaakt bij de autoriteit persoonsgegevens, maar dat is vooral registratie en het oppakken van structurele dingen. Volgens mij kunnen die tussenpersonen mooie commissies opstrijken door jou over te sluiten. Dat is de business. Succes met terugdraaien!
Echt bizar hoor. Doe mij in dit soort gevallen dan maar gewoon een ouderwets handtekeningetje. Dan voorkom je dit soort gedoe
Heb zelf gewerkt als telefonisch verkoper en huis-aan-huis verkoper. Het bel-me-niet register werkt met onderdelen. Meld je je bijvoorbeeld af voor (ik weet de categorieen niet meer precies dus dit is even een fictief voorbeeld) ''hobby'', dan kun je nog wel gebeld worden voor bijv. ''energie''. Er zijn bedrijven waarbij de werknemers commissie krijgen, maar er zijn er ook zat waarbij dat niet gebeurd en de werknemers gewoon een standaard loon krijgen. Ik hoop dat het gauw opgelost is voor je moeder. Heb helaas geen tips verder.
Thanks voor je reactie. Ik heb mn moeder echt al zo vaak in dat register gezet. En zij zelf ook. Heel vervelend
Ik sta letterlijk voor alles aangemeld bij het bel-me-niet-regiater (controleer het eens in de zoveel maanden)...net als de rest van mijn gezinsleden, maar toch wordt ik zeer regelmatig gebeld voor energie. Wordt er schijtziek van. Eergisteren ook weer. Toen ik aangaf geen interesse te hebben (ik laat ze vaak niet eens hun startverhaal doen) kreeg ik op ge-ergerde toon de vraag of ik graag teveel betaal. Heb toen ja geantwoord, de haak erop gegooid en ook dit nr op blokkade gezet. Belmeniet is leuk ... maar de meeste bedrijven houden zich hier gewoon niet aan.
Nou ja dit dus Ik weet wel dat het niet geld voor bedrijven waar je al eens klant bent geweest. En ik las dus in dit topic iets over dat die gegevens onderling uitgewisseld en verkocht worden.
Maar bij die tussenpersonen waar ik nooit klant ben geweest geldt het dus wel en die hebben er dus gewoon echt lak aan, want die blijven maar bellen.
Je kan aangeven dat je gebruik maakt van je recht op verzet als ze bellen. Dan moeten ze direct al jouw gegevens verwijderen. Ik wordt ook meerdere keren per jaar gebeld door mijn "tussenpersoon" steeds meerdere bedrijven. Wordt er moe van. Dus elke keer geef ik mijn recht van verzet aan. Maar ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor jouw moeder!
Hahaha. Dat heb ik ook een keer gedaan! Meneer: ‘maar wilt u dan geen geld besparen???!’ Ik: ‘nee hoor, ik heb geld zat!’
Ik hang tegenwoordig direct op als ik hoor dat het over energie gaat. Zeg niet eens meer dat ik geen interesse heb. Zoek het uit zeg. Als ze aan de deur komen zeg ik dat ik geen interesse heb en doe de deur dicht. To, ik zou eisen dat het ongedaan wordt gemaakt omdat jouw moeder dit onmogelijk gedaan kan hebben en anders dreigen met gerechtelijke stappen.
Mja, er zijn nog altijd uitzonderingssituaties waarin je WEL gewoon gebeld mag worden, ondanks je inschrijving: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ik-sta-ingeschreven-het-bel-me-niet-register-en-word-toch-nog-gebeld-waar-kan-ik-een-klacht Zie hierboven.
Klopt, maar alle 4 de punten gaan niet voor mij op Sta al bij belmeniet sinds 2010, dus verwerkingstijd is al voorbij Ben nooit klant (geweest) bij deze energie tussenpersonen Ik heb geen verzoek tot contact opnemen aangevraagd En van marktonderzoek is geen sprake want ze proberen je een energiecontract af te sluiten
"K moet toch wat doen met mn geld" Het is altijd goedkoper om over te stappen volgens hun maar je betaald altijd meer hebben ze ook geen antwoord op
Er staat me vaag wat van bij dat een inschrijving bij het BMN-register maar een beperkte tijd geldig is en dat er dus na verloop van tijd opnieuw aangemeld moet worden. Maar zeker weten doe ik het niet meer en kan er ook niet zo gauw iets over vinden (maar heb niet uitgebreid gezocht). Misschien nog de moeite waard om dat te onderzoeken.
Had ik al gedaan, maar alles blijft gewoon staan bij mij . Wel check ik om de zoveel maanden hoe of wat, maar nooit gemerkt dat er ineens iets gewijzigd was oid