Ik sta op de wachtlijst voor de kaakchirurg. Er is helaas een flinke wachtlijst, mede door corona. Nu heb ik een flink ontstoken verstandskies die maar half doorgekomen is. De telefoniste van de kaakchirurg gaf aan dat er niemand voorrang krijgt, iedereen is daar immers niet voor niks. Maar de pijn nu is niet te harden. Ik heb een spiegel opgebouwd van paracetamol met ibuprofen (2+1) elke 4-6 uur maar dat is niet meer voldoende. Daarbij komt dat mijn hele linker kaak nu stijf voelt. Zowel boven als beneden. De pijn trekt van mn oor tot onder mn oog en naar mn kin. Heb ik een kaakontsteking?? Wat kan ik zelf nog doen? Ben iig om 8 uur de huisarts ff voor advies.
Heb je je eigen tandarts al gebeld hierover? Ontstoken tanden kunnen ook andere problemen gaan geven. Ikzelf moet ze laten trekken, maar omdat dat geen spoed heeft is dat sowieso nog een half jaar uitgesteld. Beterschap!
Misschien even eigen tandarts bellen? Ik heb wel eens een ontstoken kies gehad die een wortelkanaal behandeling nodig had volgens mij. Toen heb ik eerst antibiotica gehad
Ja, de tandarts heeft me verwezen omdat hij de verstandskiezen niet kan trekken ivm enorme kromme wortels en omdat ze nog half onder zitten. Wordt dus een soort kaakoperatie.
Kun je niet nog een ander bellen om te vragen wat daar de procedure is? Dit lijkt me immers ook gevaarlijk?
Ik zou nogmaals bellen met de tandarts, huisarts en kaakchirurg. Mocht dat allemaal geen nut hebben dan zou ik je zorgverzekering contacten. Ze kunnen in sommige situaties nog wel eens middelen. Wel zou ik eerst uit laten zoeken of de pijn wel door die verstandskies komt en niet door iets anders. Sterkte en succes!
Zorgverzekering bellen of misschien een tandartspraktijk met kaakchirurg. Kan wel zijn dat je dan zelf wat moet betalen.
Heb je al aan de assistent gevraagd of zij een afspraak binnen korte termijn voor je kan maken ? Dan kan het meestal sneller
Het gaat niet om de tandarts. Ik heb al contact gehad met het ziekenhuis. Dit is geen spoed, gingen ze niet doen.
Ze zegt ook dat je dan je tandarts moet laten bellen (met het zhuis) omdat het dan wel vaak sneller gaat
Ik had aan het begin van corona ineens een fikse ontsteking in mijn kies, ook een verstandskies die maar voor de helft door was. Ik sliep niet van de pijn en was er ook echt ziek van. Mijn tandarts heeft antibiotica voorgeschreven en ook een spoedafspraak bij de kaakchirurg geregeld, ik kon na het weekend al terecht. Een ontsteking is echt gevaarlijk voor je gezondheid dus ik zou toch echt de tandarts een spoedafspraak laten regelen, dat kunnen zij namelijk gewoon.
Als het flink gaat ontsteken, kan het wel spoed worden. Dus als de pijn nu bv verergerd is, zou ik zeker contact met de tandarts zoeken.
Mijn tandarts zei dat ik juist moest bellen als de klachten verergerde want dan zou ik antibiotica krijgen. Dus zou als ik jou was juist de tandarts bellen. Bij mij ging de pijn gelukkig over na 5 dagen duurde 2 weken in totaal. Ik mag nu morgen al langs bij de kaakchirurg, en ben dan 2 weken geleden verwezen.
Inderdaad... een tandarts kan een signaal aangeven naar het ziekenhuis dat je situatie verergert en dat het wel spoed moet zijn en daar heeft een ziekenhuis altijd plekken voor vrij. Al meerdere keren aan de hand gehad en altijd eerder plek gekregen. Hoe gaat het nu?
Ik snap dat de tandarts heeft verwezen, maar de tandarts is ook degene die wellicht je afspraak wèl vervroegd kan plannen. Degene in het zhs heeft waarschijnlijk gewoon de opdracht om aan iedereen dit antwoord te geven, omdat je vast niet de enige bent die vraagt of het sneller kan.
Je kan de tandarts bellen en dit voorleggen. Je zal dan een kuurtje krijgen. De tandarts kan wel bellen voor een spoedafspraak maar dan moet wel eerst de ontsteking weg zijn.
Ik heb contact gehad met zowel tandarts (vervanger helaas, mn eigen is met vakantie) en mn huisarts. De vervangend tandarts heeft gebeld en wederom werd ook hen gezegd dat dit geen spoed is. Ik zal dus echt moeten wachten tot ik aan de beurt ben. Mn huisarts heeft me ondertussen andere pijnstillers voorgeschreven. Dat gaat beter. Thnx voor de reply iedereen.