Ja en kleuters mogen ook gewoon komen met een snotneus. Het is niet buiten de deur te houden in het PO.
Gelukkig doen ze op de basisschool van mn kinderen niet zo spastisch. Meerdere 9 jarige kinderen in de klas met alleen een lichte snotneus en er wordt niks van gezegd/ze worden niet naar huis gestuurd.
Dochter van nog 2 heeft vannacht uren gekrijst door oorpijn. Ze heeft snot maar geen koorts dus ga straks huisarts bellen. Hoop echt dat ze niet zo afgescheept gaat worden maar ben er wel bang voor!
Anders zelf even oorpijn druppels halen, otalgan, verkrijgbaar bij iedere drogist. Werkt heel goed. Vreselijk oorpijn!
Als ik thuis zit en er vervanging is voor mijn groep, zou ik prima niet-zieke-thuiszitters uit verschillende groepen kunnen begeleiden. En gelukkig zijn er meer die dat kunnen. Ik heb helaas ook collega’s die dat niet kunnen en ook vinden dat ze dat niet kunnen leren. Wat ik een beetje een merkwaardige kijk vind, voor een leraar. Maar goed, dat is een andere discussie. Ik weet overigens niet of het gunstig is als we dat zouden doen. Want het is -gelukkig- niet zo dat er constant een leraar thuis zit. Dus dan zou het ene kind de ene dag wel vragen kunnen stellen en het andere kind de andere dag niet. Plus dat je dan steeds wisselende berichten aan ouders gaat geven. Nu wel ondersteuning, je moet bij die juf zijn. Dan weer geen ondersteuning. Dan weer wel, deze keer bij die juf. Het lijkt me gunstiger als eventueel de IB-er elke dag o een vast moment een uurtje in Teams gaat zitten zodat kinderen die thuis zitten haar vragen kunnen stellen. Maar blijkbaar heeft ze daar geen tijd voor. Als ik thuis zit en mijn klas ook, dan heb ik daar echt mijn handen vol aan. Dus dan ben ik niet blij als ik uit vijf verschillende klassen ook nog acht extra kinderen moet begeleiden.
Het zou mooi zijn als je als kleine basisschool op die manier met een andere kleine basisschool (die op jullie lijkt qua lesstof en insteek) zou kunnen samenwerken. Al is t maar om de winter door te komen, een soort samenwerkingsverband. De leraren in de risicocategorie, of allicht een pensioenada wiens handen toch eigenlijk jeuken maar niet voor de klas fysiek durft te staan. Voorleggen voor akkoord aan de ouders als calamiteitenplan (bijv), nieuwsbrief om de "nieuwe gezichten" voor te stellen en draaien maar.
Juist de (bijna) pensionado's zijn vaak digitaal wat minder sterk. Uitzonderingen daargelaten! Er zijn ook 50plussers die de digitale ontwikkelingen uitstekend hebben bijgehouden en 30minners die een lichte paniekaanval krijgen. Maar in de regel is het andersom. Ach, ik wilde al jaren meer doen met flipping the classroom. Nu ben ik daar concreet meer mee gaan doen. Van een paar van de belangrijkste leerdoelen waarvan ik weet dat leerlingen vaak vastlopen, heb ik zelf filmpjes gemaakt. En er is op youtube ook echt al veel te vinden. Groot nadeel van dat soort filmpjes (ook die van mij!) is dat ze echt saai saaier saaist zijn. Je mist gewoon de interactie. Geintje tussendoor is gewoon niet handig. Je staat niet (alleen) voor 'eigen publiek'. Maar goed: voor de ouders en kinderen die willen, zijn er mogelijkheden. Dat er een groep is die je niet bereikt als ze niet naar school komen... het zij zo. Ik maak me er wel druk om hoor. Maar het is voor mij geen reden om dan voor de rest ook maar niks te doen.
Mijn dochters zijn 4 en 6 jaar. Kleuters mogen natuurlijk sowieso naar school. En dat is maar goed ook want mijn jongste heeft vrijwel altijd een snotneus. Zolang haar klachten niet veranderen en er geen koorts in het spel is, houd ik haar niet thuis. Mijn oudste zit nu 3 weken in groep 3. In het protocol staat dat ik haar thuis moet houden bij neusverkoudheid. Maar we hadden afgelopen week een informatieavond en toen zei de juf dat ze met een hele simpele snotneus gewoon mogen komen. Heeft er vooral mee te maken dat er ook nog 5-jarigen in de klas zitten. Ze zegt groep 3 is echt een overgangsfase. Wel heeft ze ons als ouders op het hard gedrukt om met koorts of andere klachten of veranderende klachten het kind thuis te laten. Je kan de juf dan mailen voor werkjes. Ik vind het best knap. Ze zijn nu 3 weken onderweg en volgens mij gaat het heel goed. Vrij nieuw gebouw met ventilatiesysteem en in de ochtend staan de ramen altijd open. Juf vroeg ons dan ook om lekker veel truien in te slaan voor naar school. Vind het top geregeld. Gezond verstand, handen wassen en thuis blijven bij echte klachten.
Het is een loopoor geworden dus buisje zit er nog in. Pijn nu weg. Nu afwachten of het met week stopt anders kan ik kno arts bellen
Zou ik niet zomaar doen, bij oorontsteking mag je die namelijk niet zomaar gebruiken! Echt even advies bij huisarts vragen.
Het is een loopoor geworden lees ik en dan mag je otalgan dus juist absoluut niet gebruiken omdat het geen steriele druppels zijn.
Ja ik snap het. Online lesgeven en vragen laten stellen wordt wel erg lastig te regelen als dat steeds wisselt. Maar wellicht wat ondersteunend aan de ib-er in de zin van opdrachten voorbereiden oid. En idd. Als je klas dan ook thuis zit, dan heb je genoeg te doen natuurlijk. Leerkrachten die denken dat ze iets niet kunnen leren? Dat is wel apart ja
Nou, probleem opgelost voor kinderen tot en met 12 jaar. Mogen dus snotterend naar school volgens de jonge. Nou nog restcapaciteit voor volwassenen verhogen en we zijn tevreden
Klopt en daarom meldde ik het even. Je moet eens weten hoeveel mensen gebruiksaanwijzingen niet goed lezen.
Wat ik niet snap. Dit was eerst tot en met 6 jaar. Als je neusverkouden bent mag je naar school toe. Alleen zit er hoesten bij dan mag je niet. Mijn zoon van 6 jaar moest opgehaald worden van school. Wij zitten nu van moeten we hem morgen gewoon naar school doen? Hij is nog verkouden neus en hoesten.
RIVM zegt: “Heeft het kind andere klachten, die bij COVID-19 kunnen passen, zoals koorts, benauwdheid of (meer dan incidenteel) hoesten, dan moet hij of zij thuisblijven tot de klachten 24 uur over zijn.Het kind hoeft niet getest te worden voor corona, tenzij hij of zij ernstig ziek is. Neem dan contact op met de huisarts.“ Dus als hij bv gedurende de dag vaker hoest, mag hij nog niet naar school. Met een incidenteel kuchje wel.