Ehhh, in de supermarkt kom je met je boodschappenlijstje heel gericht boodschappen doen. Bij de Action heeft het gros wel een aantal dingen die ze willen halen maar (doe ik zelf ook) lopen de meeste mensen toch wel even door de winkel rond te struinen, kijken naar leuke dingetjes etc. Dus ja, ik zie wel degelijk verschil.
Ik zie slechts een heel beperkt aantal mensen met een boodschappenlijstje. Zie ze vooral (mijzelf inclusief) denkend door de winkel lopen wat ze nu in vredesnaam weer moeten eten vanavond. En langs de schappen gaan van, oh ja dat nog en dat nog.
Dan heb je er dus niets van begrepen Het is al een hele tijd de bedoeling dat je gericht boodschappen doet, bij voorkeur in je eentje.
Onze Action is net zo ruim als een supermarkt en de mensen lopen echt net zo dicht op elkaar dan in de supermarkt in de paden. En ook is hier een winkelwagen/mandje verplicht, ook net als in de supermarkt. Dus nee, ik zie echt geen verschil.
Het valt mij op dat de toon die jij af en toe inzet alles behalve vriendelijk is. Maar dat terzijde. Ik doe zonder boodschappenlijstje binnen 10 tot 15 minuten al mijn boodschappen voor bijna een week. Een kar vol. Ik zie geen verschil met iemand die wel een boodschappenlijstje maakt maar zoekende is naar die artikelen in de winkel. Ik loop langs de groentenafdeling, krijg daar ideeën en gooi het in de kar en loop mijn vaste route door de winkel. Dus wat is jouw probleem met hoe ik boodschappen doe?
Oh, dat kan maar zo. Ik kan best direct zijn en dan uit ik wat ik denk, niet altijd handig Zal er proberen op te letten
Ik blijf gewoon online shoppen. Wel hebben we een afspraak gemaakt voor bij een badkamerwinkel, dat is online niet te doen.
Ik ben ook erg direct, maar zag in mijn post niet één twee drie reden waarom jij zo moest reageren. Heb mijn eerdere post trouwens even aangevuld met hoe ik boodschappen doe. En volgens mij valt dat alles mee.
Ik werk nooit met een lijstje. Nooit gedaan ook. Ik kan zomaar een 1/2 uur kwijt zijn aan het doen van boodschappen.
Doorgaans gaat mijn jongste dochter ook mee met boodschappen. Kan haar moeilijk in de auto laten wachten of alleen thuis laten zitten. Was het allemaal maar zo simpel.
Zoals je het nu omschrijft valt dat inderdaad allemaal wel mee ja. Met een boodschappenlijstje hoeft het niet persé sneller nee. Maar mijn reactie kwam voornamelijk door deze opmerking: Zie ze vooral (mijzelf inclusief) denkend door de winkel lopen wat ze nu in vredesnaam weer moeten eten vanavond Toen dacht ik: joh, dat kun je toch thuis van te voren al bedenken wat je gaat eten ... En dan zie ik al beelddenkend iemand weet ik het hoe lang door zo'n supermarkt dwalen
Het gaat er niet om of het in de action wel of niet kan gebeuren. Ik hoor dit dus heel vaak. De action (of andere winkel) kan prima open want de supermarkten hebben geen grote uitbraken dus waarom bij andere winkel dan wel? Die hebben duidelijk niet begrepen waarom de winkels dicht zijn. Om REISBEWEGINGEN te beperken. Dat mensen zo min mogelijk gaan funshoppen en zo min mogelijk bij elkaar komen. Daarom alleen de noodzakelijke winkels open. Hoe meer winkels er open zijn, hoe meer mensen er gaan shoppen, naar de stad gaan enz. En dat willen ze niet. En niet omdat de action of weet ik veel welke winkel meer kans heeft op corona.
Ik kan er met lijstje nog rustig een minuut of 30 over doen als het week boodschappen zijn. Kan 100x teruglopen voor dingen die ik vergat te pakken. Sta in de file in de eenrichtingsverkeer gangpaden. En heb dan ook nog de kleinste mee.
Ik moet echt dingen zien om op ideeën te komen. Wij hebben een beeldscherm bij de ingang van de winkel die kleuren aangeeft met de betekenis, zoveel procent van toegestane aantal mensen in de winkel. Dus vol is vol. Dus als iemand in de winkel is die wat trager is is ook geen probleem. Heb nog nooit meegemaakt dat dat ding op rood stond.
Ja of als je in een winkel komt waar je niet weet waar alles ligt zoek je je ook een breuk en dat kost ook tijd. Ik denk dat we er allemaal niet te spastisch mee om moeten gaan. De winkel moet gewoon een systeem bedenken waardoor er niet teveel mensen naar binnen kunnen en dan is er helemaal niets aan de hand.
Nou ja voor bouwmarkten, tuincentra of kleine winkeliers of bijv badkamer winkel etc is dit best wel goed toch? Ik denk dat veel showrooms vaak al op soort van afspraak werken.
Op zich wel alleen zie ik mij niet in 10 minuten een paar schoenen uitkiezen en passen , of planten voor in.mijn voortuin of een badkamer uitzoeken.
Ligt denk ik aan de soort winkel. Wij hebben een eigen winkel waar mensen met regelmaat ook advies willen. Gemiddelde tijd die mensen doorbrengen in de winkel is 30 a 40 minuten. Mega oppervlak maar 'slechts' 3 verdiepingen. Met een afhaalbalie buiten (want dat mag niet in de winkel), advies willen geven maar ook moeten afrekenen en inpakken van bestellingen is het best een gedoe en doe je het er niet even bij. Bovendien moet dat hele tijdsvlak reserveren ook mogelijk gemaakt worden via de site. Gelukkig hebben wij een goede systeembeheerder die de hele website en webwinkel heeft gebouwd. Het is zeker weet wat ruimte voor jezelf en om de klanten goed te helpen maar het komt bij lange na niet in de buurt van ideaal of echt heel rendabel dit winkelen op afspraak. Gelukkig mogen wij niet klagen en hebben we een goede webwinkel en naamsbekendheid in de branche waardoor mensen ons weten te vinden voor hetgeen ze nodig hebben. Maar we hadden natuurlijk wel gehoopt dat we wat meer klanten tegelijk zouden mogen ontvangen.
Ohh hier ook vaak zonder lijstje in de winkel Straks als ik weer ga werken, zal ik wel weer vaker met een lijstje boodschappen doen, dan probeer ik toch zo veel mogelijk in 1x te halen. Nu maak ik me er schuldig aan dat ik misschien wel 4x in de week in de supermarkt ben. Heb er namelijk echt een hekel aan om vooraf te bedenken wat we de rest van de week gaan eten en wat we allemaal nodig hebben.. ben er ook echt slecht in. Dan sta ik inderdaad wel eens voor het schap te kijken wat ik ga eten. Maar of ik er nu 10 minuten ben of een kwartier maakt ook niet veel uit.